Německý automobilový koncern Volkswagen připravuje podle sdělení ČTK dceřinou firmu Porsche AG na vstup na burzu. Se společností Porsche Automobil Holding SE vyjednaly rámcovou smlouvu, která primární veřejnou nabídku (IPO) připravuje, a jsou už v pokročilé fázi jednání. Volkswagen to uvedl ve včerejším sdělení, a potvrdil tak dřívější spekulace médií.
Konečné rozhodnutí ale dosud nepadlo. Uzavření smlouvy ještě musí schválit management a dozorčí rada.
Akcie Volkswagenu po zveřejnění zprávy posílily až o deset procent. Na začátku obchodování 3,9 procenta ztrácely, kvůli vývoji na Ukrajině ale klesal celý trh.
Vstup vysoce ziskové automobilky Porsche na burzu by mohl představovat rekordní IPO. Odhaduje se, že případná nabídka by mohla celou divizi ohodnotit na 45 až 90 miliard eur (až 2,2 bilionu Kč), uvedla agentura Reuters.
Spekulace o takovém kroku se za poslední rok objevily několikrát, ale kvůli složitému propojení zainteresovaných stran k němu zatím nedošlo.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?