Německý automobilový koncern Volkswagen připravuje podle sdělení ČTK dceřinou firmu Porsche AG na vstup na burzu. Se společností Porsche Automobil Holding SE vyjednaly rámcovou smlouvu, která primární veřejnou nabídku (IPO) připravuje, a jsou už v pokročilé fázi jednání. Volkswagen to uvedl ve včerejším sdělení, a potvrdil tak dřívější spekulace médií.
Konečné rozhodnutí ale dosud nepadlo. Uzavření smlouvy ještě musí schválit management a dozorčí rada.
Akcie Volkswagenu po zveřejnění zprávy posílily až o deset procent. Na začátku obchodování 3,9 procenta ztrácely, kvůli vývoji na Ukrajině ale klesal celý trh.
Vstup vysoce ziskové automobilky Porsche na burzu by mohl představovat rekordní IPO. Odhaduje se, že případná nabídka by mohla celou divizi ohodnotit na 45 až 90 miliard eur (až 2,2 bilionu Kč), uvedla agentura Reuters.
Spekulace o takovém kroku se za poslední rok objevily několikrát, ale kvůli složitému propojení zainteresovaných stran k němu zatím nedošlo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.