Německý automobilový koncern Volkswagen připravuje podle sdělení ČTK dceřinou firmu Porsche AG na vstup na burzu. Se společností Porsche Automobil Holding SE vyjednaly rámcovou smlouvu, která primární veřejnou nabídku (IPO) připravuje, a jsou už v pokročilé fázi jednání. Volkswagen to uvedl ve včerejším sdělení, a potvrdil tak dřívější spekulace médií.
Konečné rozhodnutí ale dosud nepadlo. Uzavření smlouvy ještě musí schválit management a dozorčí rada.
Akcie Volkswagenu po zveřejnění zprávy posílily až o deset procent. Na začátku obchodování 3,9 procenta ztrácely, kvůli vývoji na Ukrajině ale klesal celý trh.
Vstup vysoce ziskové automobilky Porsche na burzu by mohl představovat rekordní IPO. Odhaduje se, že případná nabídka by mohla celou divizi ohodnotit na 45 až 90 miliard eur (až 2,2 bilionu Kč), uvedla agentura Reuters.
Spekulace o takovém kroku se za poslední rok objevily několikrát, ale kvůli složitému propojení zainteresovaných stran k němu zatím nedošlo.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.