- Porota 37. ročníku Mezinárodního automobilového festivalu udělila cenu za nejkrásnější auto roku 2022 vozu DS 4. - Vůz DS 4 je dílem studia DS Design Studio Paris a vyniká výjimečnými proporcemi a pozoruhodně působivým vzhledem, a to jak zvenčí, tak zevnitř. - Toto ocenění pro nejkrásnější auto roku je sedmou trofejí, kterou společnost DS Automobiles získala v posledních osmi ročnících Mezinárodního automobilového festivalu.
DS 4 je ztělesněním nové generace vozů DS Automobiles. DS 4 je elegantní a současně technologicky vyspělý a kombinuje charismatický design exteriéru s čistotou a elegancí designu interiéru, který se vyznačuje mnoha ručně vyrobenými prvky.
na„Toto ocenění pro nejkrásnější auto roku je odměnou pro všechny, kdo se podíleli na vzniku modelu DS 4, a to zdaleka nejen v týmech DS Design Studio Paris. Než jsme vůbec nakreslili první tah tužkou, pracovali jsme dva roky s našimi inženýry na tvarování technické platformy. Jakmile jsme začali tvořit, měli jsme při vymýšlení nového konceptu mimořádný manévrovací prostor. Silueta, inspirovaná koncepčním vozem DS Aero Sport Lounge, který získal ocenění na loňském Mezinárodním automobilovém festivalu, je v segmentu jedinečná a nabízí dosud nevídané proporce. Linie je atletická, velmi propracovaná, vůz je kompaktní a sedí na obrovských kolech. Je jak aerodynamický a výkonný, tak charismatický.”Thierry Metroz, šéfdesignér DS Automobiles
Mezinárodní automobilový festival, který byl založen v roce 2006, každoročně vyhlašuje Nejkrásnější auto roku a uděluje několik dalších cen.
Porotu Mezinárodního automobilového festivalu tvoří Jean-Michel Wilmotte (předseda poroty, architekt), Anne Asensio (Vice- místopředsedkyně poroty, viceprezidentka společnosti Dassault Systems odpovědná za design), Hermidas Atabeyki (ředitel společnosti D3 studio), Paul Belmondo (bývalý automobilový závodník, televizní poradce), Cyrille Duval (ředitel společnosti), Laurent Gardinier (majitel Maisons Taillevent), Etienne Gernelle (ředitel vydavatelství a předseda představenstva a generální ředitel společnosti Point), Olivier Josse (ředitel společnosti Alcyone Relations Publiques), Jacques Nicolet (předseda představenstva společnosti Everspeed), Patrick Pruniaux (předseda představenstva společnosti Girard-Perregaux), Isabelle Schlumberger (generální ředitelka pro obchod, marketing a rozvoj společnosti JCDecaux) a Ari Vatanen (bývalý jezdec rallye a bývalý poslanec Evropského parlamentu).
DS Automobiles získává na Mezinárodním automobilovém festivalu pravidelně ocenění:
DS 4: Nejkrásnější auto roku 2022
DS Aero Sport Lounge: Hlavní cena za nejkrásnější koncepční vůz roku 2021
DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300: Hlavní cena za reklamní film 2020
DS 3 Crossback: finalista soutěže Nejkrásnější auto roku 2019
Jean-Éric Vergne: Hlavní cena Festivalu 2019
DS 7 Crossback: Hlavní cena za nejkrásnější interiér 2018
ONLY YOU: Hlavní cena Créativ’Expérience 2017
DS Divine: Zvláštní cena porot 2015
Tým designérů DS 4
Ředitel: Thierry Metroz
Vedoucí designu exteriéru: Frédéric Soubirou
Designér: Thomas Duhamel
Vedoucí designu interiéru: Thomas Bouveret
Designéři: Sylvain Gaudichon, Tzu Han Chou
Vedoucí oddělení barev, materiálů a povrchových úprav: Sabine Pannetrat
Designér: Thomas Altet
Šéf ProLab: Nicolas Deluy
Designéři: Robert Nuboer a Cyril Veynante.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.