Lexus NX 450h+ byl v prestižní soutěži magazínu What Car? ve Velké Británii zvolen jako plug-in hybrid roku 2021. Jde o první cenný titul pro zbrusu nové prémiové SUV střední třídy a současně první plug-in hybridní model značky Lexus. Redaktoři magazínu ‚What Car?‘ dále označili Lexus LC 500 Convertible za nejlepší luxusní vůz se skládací střechou.
Lexus NX 450h+ díky výkonné lithium-iontové baterii a obecně hospodárnému pohonnému ústrojí také nabízí výrazně delší dojezd na elektřinu, a to 70 až 74 km v kombinovaném cyklu podle WLTP, tedy 89 až 97 km v městském cyklu, což je až dvojnásobek v porovnání s konkurenty v tomto segmentu.
„Lexus NX je doposud jedním z nejpřesvědčivějších důvodů, proč se vydat ekologickou cestou. Vzhledem k jeho dlouhému dojezdu na elektřinu, což by mělo nejen snížit provozní náklady na cestování. NX se také dobře řídí a má interiér, na němž jen těžko najdete chybu. Krátce řečeno, Lexus dokázal, že provozování elektrifikovaného vozu bez kompromisů nemusí být jen čirou fantazií,“ uvedl Steve Huntingford, redaktor magazínu What Car?
Lexus připravil pro NX 450h+ nové pohonné ústrojí. Plug-in hybridní verze s elektromotory a baterií vykazuje celkový systémový výkon 309 k (227 kW), z místa zrychlí na 100 km/h za 6,3 sekundy. Současně emise CO2 na úrovni 21–25 g/km a spotřeba paliva pouhých 0,9–1,1 l/100 km patří k nejlepším v dané třídě.
LC 500 Convertible navazuje na oceňovaný design vlajkového kupé LC. Model s propracovanou aerodynamikou a speciálním mechanismem skládání látkové střechy dává na odiv své efektní a elegantní křivky a současně zprostředkuje plný cestovní komfort se staženou i nataženou střechou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.