Lexus NX 450h+ byl v prestižní soutěži magazínu What Car? ve Velké Británii zvolen jako plug-in hybrid roku 2021. Jde o první cenný titul pro zbrusu nové prémiové SUV střední třídy a současně první plug-in hybridní model značky Lexus. Redaktoři magazínu ‚What Car?‘ dále označili Lexus LC 500 Convertible za nejlepší luxusní vůz se skládací střechou.
Lexus NX 450h+ díky výkonné lithium-iontové baterii a obecně hospodárnému pohonnému ústrojí také nabízí výrazně delší dojezd na elektřinu, a to 70 až 74 km v kombinovaném cyklu podle WLTP, tedy 89 až 97 km v městském cyklu, což je až dvojnásobek v porovnání s konkurenty v tomto segmentu.
„Lexus NX je doposud jedním z nejpřesvědčivějších důvodů, proč se vydat ekologickou cestou. Vzhledem k jeho dlouhému dojezdu na elektřinu, což by mělo nejen snížit provozní náklady na cestování. NX se také dobře řídí a má interiér, na němž jen těžko najdete chybu. Krátce řečeno, Lexus dokázal, že provozování elektrifikovaného vozu bez kompromisů nemusí být jen čirou fantazií,“ uvedl Steve Huntingford, redaktor magazínu What Car?
Lexus připravil pro NX 450h+ nové pohonné ústrojí. Plug-in hybridní verze s elektromotory a baterií vykazuje celkový systémový výkon 309 k (227 kW), z místa zrychlí na 100 km/h za 6,3 sekundy. Současně emise CO2 na úrovni 21–25 g/km a spotřeba paliva pouhých 0,9–1,1 l/100 km patří k nejlepším v dané třídě.
LC 500 Convertible navazuje na oceňovaný design vlajkového kupé LC. Model s propracovanou aerodynamikou a speciálním mechanismem skládání látkové střechy dává na odiv své efektní a elegantní křivky a současně zprostředkuje plný cestovní komfort se staženou i nataženou střechou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.