Jako motoristický novinář toho po našich silnicích najezdím hodně a velmi často jsem svědkem malých, jindy větších přestupků a někdy mi dokonce nad chováním některých řidičů zůstane rozum stát. Dnes vám povím o tom, co nemuselo dopadnout úplně dobře.
Tentokrát jsem byl účastníkem provozu jako chodec, ne řidič, ale i tak jsem byl svědkem poměrně bizarní situace, kdy řidič bílé Škody Octavia s rakouskou státní poznávací značkou svým naprostým zatměním mozku malém způsobil dopravní nehodu. Na kruhovém objezdu v ulici Za Klíčovem na Praze 9 tento řidič bílé Octavie zapomněl sjet na odbočce k fast-foodu a namísto toho, aby tedy kruhový objezd znovu obkroužil, nenadlo ho nic lepšího, než k pohádkovému sjezdu raději zacouvat. Nutno dodat, že zmiňovaný kruhový objezd je tak malý, že už při zastavení byl téměř v půlce dalšího kola, tudíž by mu obkroužení netrvalo ani 10 sekund.
Řidič Octavie se tedy rozhodl raději zacouvat a vůbec ho očividně nenapadlo, že není na silnici sám a může tímto vyloženě hloupým počínáním ohrozit sebe i ostatní účastníky provozu. Co čert nechtěl, v momentě, kdy začal couvat, vyjela na kruhový objezd z druhé strany paní v nové Audi Q7. Ještě štěstí, že Q7 je velké SUV, díky čemuž měla paní dobrý výhled z vyvýšeného místa a tak si onoho nelogického počínání řidiče Škody Octavia všimla a včas zabrzdila. Jsem si téměř jistý, že kdyby druhé auto na kruhovém objezdu nebylo vysoké SUV, došlo by k nehodě.
Já jsem tedy v Rakousku nebyl a nevím, co tam mají, či nemají za nové móresy, ale u nás je na kruhovém objezdu přikázaný směr jízdy, což je ostatně vidět i na značce fotografie dotyčného kruhového objezdu.
Chtěl jsem se pana řidiče okamžitě optat na jeho duševní zdraví, ale měl jsem v kočárku spícího syna a nechtěl jsem ho při vášnivém vysvětlování pravidel silničního provozu probudit.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.