Jako motoristický novinář toho po našich silnicích najezdím hodně a velmi často jsem svědkem malých, jindy větších přestupků a někdy mi dokonce nad chováním některých řidičů zůstane rozum stát. Dnes vám povím o tom, co nemuselo dopadnout úplně dobře.
Tentokrát jsem byl účastníkem provozu jako chodec, ne řidič, ale i tak jsem byl svědkem poměrně bizarní situace, kdy řidič bílé Škody Octavia s rakouskou státní poznávací značkou svým naprostým zatměním mozku malém způsobil dopravní nehodu. Na kruhovém objezdu v ulici Za Klíčovem na Praze 9 tento řidič bílé Octavie zapomněl sjet na odbočce k fast-foodu a namísto toho, aby tedy kruhový objezd znovu obkroužil, nenadlo ho nic lepšího, než k pohádkovému sjezdu raději zacouvat. Nutno dodat, že zmiňovaný kruhový objezd je tak malý, že už při zastavení byl téměř v půlce dalšího kola, tudíž by mu obkroužení netrvalo ani 10 sekund.
Řidič Octavie se tedy rozhodl raději zacouvat a vůbec ho očividně nenapadlo, že není na silnici sám a může tímto vyloženě hloupým počínáním ohrozit sebe i ostatní účastníky provozu. Co čert nechtěl, v momentě, kdy začal couvat, vyjela na kruhový objezd z druhé strany paní v nové Audi Q7. Ještě štěstí, že Q7 je velké SUV, díky čemuž měla paní dobrý výhled z vyvýšeného místa a tak si onoho nelogického počínání řidiče Škody Octavia všimla a včas zabrzdila. Jsem si téměř jistý, že kdyby druhé auto na kruhovém objezdu nebylo vysoké SUV, došlo by k nehodě.
Já jsem tedy v Rakousku nebyl a nevím, co tam mají, či nemají za nové móresy, ale u nás je na kruhovém objezdu přikázaný směr jízdy, což je ostatně vidět i na značce fotografie dotyčného kruhového objezdu.
Chtěl jsem se pana řidiče okamžitě optat na jeho duševní zdraví, ale měl jsem v kočárku spícího syna a nechtěl jsem ho při vášnivém vysvětlování pravidel silničního provozu probudit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?