Jako motoristický novinář toho po našich silnicích najezdím hodně a velmi často jsem svědkem malých, jindy větších přestupků a někdy mi dokonce nad chováním některých řidičů zůstane rozum stát. Dnes vám povím o tom, co nemuselo dopadnout úplně dobře.
Tentokrát jsem byl účastníkem provozu jako chodec, ne řidič, ale i tak jsem byl svědkem poměrně bizarní situace, kdy řidič bílé Škody Octavia s rakouskou státní poznávací značkou svým naprostým zatměním mozku malém způsobil dopravní nehodu. Na kruhovém objezdu v ulici Za Klíčovem na Praze 9 tento řidič bílé Octavie zapomněl sjet na odbočce k fast-foodu a namísto toho, aby tedy kruhový objezd znovu obkroužil, nenadlo ho nic lepšího, než k pohádkovému sjezdu raději zacouvat. Nutno dodat, že zmiňovaný kruhový objezd je tak malý, že už při zastavení byl téměř v půlce dalšího kola, tudíž by mu obkroužení netrvalo ani 10 sekund.
Řidič Octavie se tedy rozhodl raději zacouvat a vůbec ho očividně nenapadlo, že není na silnici sám a může tímto vyloženě hloupým počínáním ohrozit sebe i ostatní účastníky provozu. Co čert nechtěl, v momentě, kdy začal couvat, vyjela na kruhový objezd z druhé strany paní v nové Audi Q7. Ještě štěstí, že Q7 je velké SUV, díky čemuž měla paní dobrý výhled z vyvýšeného místa a tak si onoho nelogického počínání řidiče Škody Octavia všimla a včas zabrzdila. Jsem si téměř jistý, že kdyby druhé auto na kruhovém objezdu nebylo vysoké SUV, došlo by k nehodě.
Já jsem tedy v Rakousku nebyl a nevím, co tam mají, či nemají za nové móresy, ale u nás je na kruhovém objezdu přikázaný směr jízdy, což je ostatně vidět i na značce fotografie dotyčného kruhového objezdu.
Chtěl jsem se pana řidiče okamžitě optat na jeho duševní zdraví, ale měl jsem v kočárku spícího syna a nechtěl jsem ho při vášnivém vysvětlování pravidel silničního provozu probudit.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?