Nejprodávanějšími novými osobními automobily na Slovensku byly loni opět auta Škoda Fabia. V žebříčku registrací se na druhé místo ale dostaly modely Hyundai i30, které na třetí místo odsunuly vozy Škoda Octavia. Vyplývá to podle ČTK z údajů svazu automobilového průmyslu Slovenska. Škoda Auto si udržela pozici jedničky na slovenském trhu s novými osobními vozidly, její tržní podíl ale klesl.
V roce 2021 bylo na Slovensku zaregistrováno 4165 fabií, což proti předchozímu roku představuje pokles o desetinu. Zájem o modely značky Hyundai i30 naopak stoupl, a to o více než třetinu na 3479 vozidel. Na třetím místě v počtu registrací skončily octavie při meziročním snížení o pětinu na 3218 aut.
Celkově úřady na Slovensku loni zaregistrovaly 75.700 nových osobních aut, tedy o 0,8 procenta méně než v roce 2020. Škoda Auto umístila na Slovensku 15.359 aut, což představuje meziročně pokles o desetinu. Každé páté prodané auto v zemi bylo od mladoboleslavské automobilky. Ještě předloni její tržní podíl na Slovensku přesáhl hranici 22 procent.
"Navzdory výpadkům výroby, které postihly většinu značek na trhu, patří podíl v roce 2021 na úrovni 20,3 procenta k druhému nejlepšímu výkonu od roku 2015," uvedla na dotaz ČTK mluvčí společnosti Škoda Auto Slovensko Zuzana Kubíková. Dodala, že společnost zaznamenala nejvíce objednávek vozů značky Škoda za poslední roky a že v nejbližším období se chce zaměřit na zkrácení dodacích lhůt objednaných vozidel na obvyklou úroveň.
Vícero automobilek včetně Škoda Auto kvůli nedostatku polovodičových součástek, které se používají v palubní elektronice, opakovaně omezovaly či přerušily výrobu. Škoda již dříve uvedla, že kvůli špatné situaci s čipy přišla o výrobu 250.000 až 300.000 aut.
Navzdory nepatrnému poklesu prodeje nových osobních aut na Slovensku loni v zemi stoupl zájem o sportovně-užitková vozidla (SUV), jichž se prodalo o téměř sedm procent více než v roce 2020. Mezi nimi bylo dohromady přes 5000 aut Škoda Enyaq, Kamiq, Karoq a Kodiaq.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.