Nejprodávanějšími novými osobními automobily na Slovensku byly loni opět auta Škoda Fabia. V žebříčku registrací se na druhé místo ale dostaly modely Hyundai i30, které na třetí místo odsunuly vozy Škoda Octavia. Vyplývá to podle ČTK z údajů svazu automobilového průmyslu Slovenska. Škoda Auto si udržela pozici jedničky na slovenském trhu s novými osobními vozidly, její tržní podíl ale klesl.
V roce 2021 bylo na Slovensku zaregistrováno 4165 fabií, což proti předchozímu roku představuje pokles o desetinu. Zájem o modely značky Hyundai i30 naopak stoupl, a to o více než třetinu na 3479 vozidel. Na třetím místě v počtu registrací skončily octavie při meziročním snížení o pětinu na 3218 aut.
Celkově úřady na Slovensku loni zaregistrovaly 75.700 nových osobních aut, tedy o 0,8 procenta méně než v roce 2020. Škoda Auto umístila na Slovensku 15.359 aut, což představuje meziročně pokles o desetinu. Každé páté prodané auto v zemi bylo od mladoboleslavské automobilky. Ještě předloni její tržní podíl na Slovensku přesáhl hranici 22 procent.
"Navzdory výpadkům výroby, které postihly většinu značek na trhu, patří podíl v roce 2021 na úrovni 20,3 procenta k druhému nejlepšímu výkonu od roku 2015," uvedla na dotaz ČTK mluvčí společnosti Škoda Auto Slovensko Zuzana Kubíková. Dodala, že společnost zaznamenala nejvíce objednávek vozů značky Škoda za poslední roky a že v nejbližším období se chce zaměřit na zkrácení dodacích lhůt objednaných vozidel na obvyklou úroveň.
Vícero automobilek včetně Škoda Auto kvůli nedostatku polovodičových součástek, které se používají v palubní elektronice, opakovaně omezovaly či přerušily výrobu. Škoda již dříve uvedla, že kvůli špatné situaci s čipy přišla o výrobu 250.000 až 300.000 aut.
Navzdory nepatrnému poklesu prodeje nových osobních aut na Slovensku loni v zemi stoupl zájem o sportovně-užitková vozidla (SUV), jichž se prodalo o téměř sedm procent více než v roce 2020. Mezi nimi bylo dohromady přes 5000 aut Škoda Enyaq, Kamiq, Karoq a Kodiaq.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.