Nejprodávanějšími novými osobními automobily na Slovensku byly loni opět auta Škoda Fabia. V žebříčku registrací se na druhé místo ale dostaly modely Hyundai i30, které na třetí místo odsunuly vozy Škoda Octavia. Vyplývá to podle ČTK z údajů svazu automobilového průmyslu Slovenska. Škoda Auto si udržela pozici jedničky na slovenském trhu s novými osobními vozidly, její tržní podíl ale klesl.
V roce 2021 bylo na Slovensku zaregistrováno 4165 fabií, což proti předchozímu roku představuje pokles o desetinu. Zájem o modely značky Hyundai i30 naopak stoupl, a to o více než třetinu na 3479 vozidel. Na třetím místě v počtu registrací skončily octavie při meziročním snížení o pětinu na 3218 aut.
Celkově úřady na Slovensku loni zaregistrovaly 75.700 nových osobních aut, tedy o 0,8 procenta méně než v roce 2020. Škoda Auto umístila na Slovensku 15.359 aut, což představuje meziročně pokles o desetinu. Každé páté prodané auto v zemi bylo od mladoboleslavské automobilky. Ještě předloni její tržní podíl na Slovensku přesáhl hranici 22 procent.
"Navzdory výpadkům výroby, které postihly většinu značek na trhu, patří podíl v roce 2021 na úrovni 20,3 procenta k druhému nejlepšímu výkonu od roku 2015," uvedla na dotaz ČTK mluvčí společnosti Škoda Auto Slovensko Zuzana Kubíková. Dodala, že společnost zaznamenala nejvíce objednávek vozů značky Škoda za poslední roky a že v nejbližším období se chce zaměřit na zkrácení dodacích lhůt objednaných vozidel na obvyklou úroveň.
Vícero automobilek včetně Škoda Auto kvůli nedostatku polovodičových součástek, které se používají v palubní elektronice, opakovaně omezovaly či přerušily výrobu. Škoda již dříve uvedla, že kvůli špatné situaci s čipy přišla o výrobu 250.000 až 300.000 aut.
Navzdory nepatrnému poklesu prodeje nových osobních aut na Slovensku loni v zemi stoupl zájem o sportovně-užitková vozidla (SUV), jichž se prodalo o téměř sedm procent více než v roce 2020. Mezi nimi bylo dohromady přes 5000 aut Škoda Enyaq, Kamiq, Karoq a Kodiaq.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.