Japonská prémiová značka Lexus uvádí na trh dosud nejbezpečnější model ve své historii. Nové luxusní SUV střední třídy NX přináší nové technologie a bezpečnostní prvky na ochranu celé posádky a snížení rizika dopravní nehody.
Jednou z nových funkcí je inteligentní asistent pro bezpečné opuštění vozidla. Asistent je propojený s novou elektronickou západkou pro nastupování a vystupování z vozidla a využívá radar systému sledování slepého úhlu, který rozpoznává vozidla blížící se zezadu.
Hrozí-li riziko otevření dveří do dráhy projíždějícího vozidla nebo cyklisty, asistent rozbliká varovnou kontrolku ve vnějším zpětném zrcátku, aktivuje zvukovou výstrahu a zruší odblokování dveří. Vůz tak za řidiče zkontroluje, zda je možné bezpečně vystoupit.
Lexus je prvním výrobcem, který tuto bezpečnostní technologii spojil se systémem elektronické západky, za což si vysloužil ocenění Secure Car, v překladu bezpečný vůz, v prestižním francouzském klání Automobile Awards 2021, pořádaném motoristickým klubem Automobile Club de France. Asistent dokáže předejít 95 procentům nehod způsobeným nesprávně načasovaným nebo neuváženým otevřením dveří vozu.
Asistent je jednou ze součástí třetí generace bezpečnostního paketu Lexus Safety System+, který jako první využívá právě model NX. Ten nabízí nejen nové funkce, ale i schopnost rozpoznat mnohem více rizik v silničním provozu. Dokáže řidiče nejen upozorňovat, ale i aktivně brzdit nebo řídit vůz ve snaze předejít nehodě, případně alespoň zmírnit důsledky nevyhnutelné srážky.
Systém lépe zabraňuje srážce
Modernizovaný předkolizní bezpečnostní systém PCS prostřednictvím radaru a kamery identifikuje chodce a motocykly v dráze vozidla a dostal rovněž vylepšenou funkci rozpoznání zvýšeného rizika střetu s blížícími se objekty při odbočování vozidla na křižovatkách. Nová funkce nouzového asistenta řízení pak rozpoznává situace, kdy řidič náhle zatočí volantem ve snaze vyhnout se překážce, například chodci nebo stojícímu vozidlu.
Automaticky pomáhá vyhnout se střetu, aniž by vozidlo opustilo původní jízdní pruh. Vůz kromě toho dokáže rozpoznat a potlačit neúmyslné náhlé zrychlení při pomalé jízdě. Vylepšený PCS tak proti předchozí generaci dokáže snížit rizika nehody o více než třetinu.
Jednodušší řízení auta
Lexus Safety System+ se zároveň snaží řidiči ulehčit řízení vozu. Například inteligentní adaptivní tempomat automaticky přizpůsobuje rychlost podle poloměru zatáček ve směru jízdy a rychlosti jízdy vozidel vpředu. Pomáhá také s hladším předjížděním včetně zrychlování ihned poté, co řidič použije směrový ukazatel.
Také dokáže automaticky zpomalit, když se vozidlo zařadí za pomaleji jedoucí automobil. S bezpečnou jízdou v daném jízdním pruhu pomáhá i systém upozornění na opuštění jízdního pruhu a asistent semiautonomní jízdy.
Digitální zpětné zrcátko
Na přání Lexus dodává digitální zpětné zrcátko, které zprostředkuje čistší a ničím nerušený výhled s přenosem obrazu ze zadní kamery v reálném čase. Při jízdě v noci nebo za zhoršeného počasí je obraz kvalitnější než v případě běžného zrcátka. Další výhodou je neomezený výhled v případě, kdy má vůz plně naložený zavazadlový prostor.
Zájemci si navíc mohou objednat rozšířený bezpečnostní paket, jehož součástí je i pomocník pro změnu jízdního pruhu s automatickým řízením po použití směrového ukazatele při přejíždění z
pruhu do pruhu na dálnici, resp. systém upozorňování na křižující objekty před vozidlem, který varuje před špatně viditelnými vozidly blížícími se zleva či zprava při pomalém vjíždění do křižovatky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.