Předseda představenstva mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer odejde z funkce k 1. červenci příštího roku. Do čela české automobilky přišel loni 3. srpna, z funkce tak odejde po téměř dvouletém působení. Mateřský koncern Volkswagen to dle čtvrtečního sdělení ČTK oznámil po zasedání dozorčí rady.
"K 1. červenci 2022 převezmu funkci předsedy představenstva značky Volkswagen ve Wolfsburgu. Rád bych Vás ale ujistil o jedné věci: Do té doby budu nadále s plným nasazením pracovat pro naši společnost, máme před sebou hodně výzev," uvedl dnes Schäfer v dopise zaměstnancům, který má ČTK k dispozici. Do té doby se chce plně věnovat Škodě, která podle něj za jeho působení uvede řadu nových verzí současných modelů, například další verzi modelu rodiny Enyaq iV, modernizovaný Karoq nebo fabii ve verzi Monte Carlo.
Se šéfem koncernu Volkswagen Herbertem Diessem se bude na výběru nového předsedy představenstva automobilky podílet odborový předák Jaroslav Povšík. "Nevezmeme člověka, který bude proti Škodě, a nevezmeme člověka, který bude slabý. To si pohlídám," řekl ČTK Povšík. Dnešní oznámení koncernu pro něj není nové, o personálních změnách ví již déle. "Pan Schäfer je dobrý předseda, férový, gentleman, dobře se mi s ním jedná. Pro něj je to kariérní postup, s vyhlídkou na ještě vyšší metu," řekl Povšík ČTK.
Podle Povšíka zůstane Schäfer ve Volkswagenu na straně škodovky. "Je důležité pro Škodu mít někoho v koncernu na své straně," uvedl předseda. Podle něj je pravděpodobné, že do vedení české automobilky přijde někdo, kdo již v koncernu působí na jiné pozici. V každém případě ho podle Povšíka čeká pohovor s vlastnickými rodinami koncernu VW, tedy rodinami Wolfganga Porscheho a Ferdinanda Piëcha.
Dosavadní šéf VW Ralf Brandstätter od srpna převezme aktivity Volkswagenu v Číně. Změny dozorčí rada vysvětlila nezbytností zefektivnit chod společnosti tak, aby byla připravena na výzvy nadcházejících let, což je především elektrifikace aut a digitalizace. Koncernový ředitel Herbert Diess, který je v poslední době pod tlakem kvůli neshodám s vlivnou závodní radou koncernu a který měl Čínu na starosti, ve funkci zůstává. Přijde ale o část pravomocí, mimo jiné i na úkor Brandstättera, který se zároveň stane členem představenstva koncernu.
Do představenstva německé automobilové skupiny navíc od února nastoupí Hildegarda Wortmannová, která od Diesse převezme zodpovědnost za odbyt. Wortmannová je nyní šéfkou odbytu v divizi pro výrobu luxusních vozů Audi. Členkou představenstva se od února stane také Hauke Starsová, její odpovědností budou informační technologie. Význam tohoto odvětví se podle koncernu plně projevil za nynější pandemie nemoci covid-19.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?