Do roku 2030 budou nejméně polovinu modelového portfolia automobilky Škoda Auto tvořit elektromobily. Zároveň ve stejném období Škoda uvede nejméně další tři plně elektrické vozy, řekl podle informací ČTK ve středu novinářům vedoucí podnikové strategie a inovačního managementu Christian Schrader. V nabídce má nyní Škoda jeden vůz na čistě elektrický pohon, a to SUV Enyaq iV.
Škoda Auto chce, aby emise jejích vozů byly v roce 2030 nižší o více než 50 procent oproti roku 2020. Podle člena představenstva Michaela Oeljeklause chce Škoda zároveň zvýšit ekologičnost výroby, a to zhruba na 52 procent v roce 2025. Nyní činí ekologičnost výroby asi 47 procent.
Škoda Auto založila poradní výbor pro udržitelný rozvoj. Jde o nezávislý tým odborníků s mezinárodními zkušenostmi. "Mám radost, že Škoda Auto jako jedna z prvních společností v České republice ustavila poradní výbor pro udržitelný rozvoj. Na spolupráci s tímto prvotřídně obsazeným grémiem se velmi těším. Očekávám, že budeme dostávat svěří podněty a společně diskutovat v rámci otevřeného dialogu, a to i o kontroverzních tématech," řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.
Na začátku letošního roku Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi zahájila výstavbu a provoz jedné z největších fotovoltaických elektráren v České republice. Od 1. října zde firma testuje dva elektrické tahače pro vnitrozávodní dopravu. V okolí svých závodů Škoda vysadila milion stromů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.