Do roku 2030 budou nejméně polovinu modelového portfolia automobilky Škoda Auto tvořit elektromobily. Zároveň ve stejném období Škoda uvede nejméně další tři plně elektrické vozy, řekl podle informací ČTK ve středu novinářům vedoucí podnikové strategie a inovačního managementu Christian Schrader. V nabídce má nyní Škoda jeden vůz na čistě elektrický pohon, a to SUV Enyaq iV.
Škoda Auto chce, aby emise jejích vozů byly v roce 2030 nižší o více než 50 procent oproti roku 2020. Podle člena představenstva Michaela Oeljeklause chce Škoda zároveň zvýšit ekologičnost výroby, a to zhruba na 52 procent v roce 2025. Nyní činí ekologičnost výroby asi 47 procent.
Škoda Auto založila poradní výbor pro udržitelný rozvoj. Jde o nezávislý tým odborníků s mezinárodními zkušenostmi. "Mám radost, že Škoda Auto jako jedna z prvních společností v České republice ustavila poradní výbor pro udržitelný rozvoj. Na spolupráci s tímto prvotřídně obsazeným grémiem se velmi těším. Očekávám, že budeme dostávat svěří podněty a společně diskutovat v rámci otevřeného dialogu, a to i o kontroverzních tématech," řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.
Na začátku letošního roku Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi zahájila výstavbu a provoz jedné z největších fotovoltaických elektráren v České republice. Od 1. října zde firma testuje dva elektrické tahače pro vnitrozávodní dopravu. V okolí svých závodů Škoda vysadila milion stromů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.