Společnosti Nokian Tyres se již nyní podařilo zvýšit její podíl na trhu ve střední Evropě. Na zářijovém Dni kapitálových trhů společnost potvrdila svůj střednědobý cíl (3–5 let) uchopit a urychlit příležitosti s vysokou hodnotou ve střední Evropě a zvýšit celkový objem obchodů o 50 %. Z hlediska pneumatik to představuje nárůst přibližně z šesti na devět milionů pneumatik prodaných za rok.
„I přes neobvyklé okolnosti, které s sebou přinesl Covid-19, odvedl náš tým skvělou práci a náš podíl na trhu významně vzrostl. Jsme na dobré cestě k dosažení celkového cíle nárůstu ve výši 50 %,“ říká Bahri Kurter, výkonný viceprezident pro střední Evropu.
Co podporuje náš růst ve střední Evropě?Změny v odvětví pneumatik se řídí dvěma velkými spotřebitelskými trendy: pohodlím a udržitelností. V praxi to znamená zvýšenou poptávku po celoročních pneumatikách, větší rozměry ráfků, rostoucí obchod s vozovými parky, upřednostňování elektrických vozidel a narůstající vliv e-shopů.
„Už nyní rozšiřujeme naše produktové portfolio o další nabídky významné pro trh. S pomocí našeho nového testovacího centra ve Španělsku uchopíme příležitosti na trhu s letními pneumatikami. Chceme posílit naši přítomnost na největším trhu pneumatik v Německu a dále rozšiřovat svoje geografické působení na trzích, kde je náš podíl nižší, jako jsou trhy v Itálii, ve Francii a ve Španělsku,“ říká B. Kurter.
Pevným bodem je východní Evropa, kde společnost bude stavět na své silné pozici z hlediska zimních pneumatik.
Až 80 % pneumatik je v současnosti v Evropě vyhledáváno online a 10–40 % pneumatik nakupováno online. Nokian Tyres bude i nadále rozvíjet svůj systém rozličných velkoobchodních, maloobchodních a online kanálů a bude se prosazovat v rostoucím obchodu s vozovými parky. Společnost také zefektivňuje organizaci dodavatelského řetězce, který byl spolu se zákaznickým servisem přemístěn do Prahy.
Pro podporu růstu ve střední Evropě investuje společnost více do marketingu, který zvýší povědomí o značce a aktivuje spotřebitele. Na evropské úrovni byl představen nový senior prodejní tým. Všechny tyto změny pomohly zvýšit podíl na středoevropském trhu o 3 %.
„Zaznamenali jsme silný růst v segmentu celoročních pneumatik, ale ne na úkor našeho nejsilnějšího segmentu zimních pneumatik. Naše zaměření se na velké rozměry ráfků bylo velice úspěšné, protože jsme získali podíl na trhu a rostli jsme rychleji než trh. Nyní chceme navázat tam, kde jsme byli úspěšní,“ říká B. Kurter.
Posílí se digitální marketing, ale rozšíří se také maloobchod kamenných prodejen prostřednictvím sítě autorizovaných prodejců a konceptu NAD (Nokian Authorized Dealers). Koncept NAD funguje v Evropě a tito autorizovaní prodejci Nokian Tyres vytvářejí až 27 % obchodní činnosti firmy ve střední Evropě. Nokian Tyres v současnosti vyvíjí novou generaci NAD konceptu.
„Postupovat stále vpřed. To je pro nás klíčové. A víte proč? Protože tak posouváme vpřed cítění i myšlení evropských spotřebitelů,“ dodává Kurter.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.