Nokian mění strategii pro střední Evropu. Máme mít radost?

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 3. prosince 2021, 00:23 Google+

Společnosti Nokian Tyres se již nyní podařilo zvýšit její podíl na trhu ve střední Evropě. Na zářijovém Dni kapitálových trhů společnost potvrdila svůj střednědobý cíl (3–5 let) uchopit a urychlit příležitosti s vysokou hodnotou ve střední Evropě a zvýšit celkový objem obchodů o 50 %. Z hlediska pneumatik to představuje nárůst přibližně z šesti na devět milionů pneumatik prodaných za rok.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nokian se ve střední Evropě zaměřuje na nabídku celoročních pnaumatik

Nokian se ve střední Evropě zaměřuje na nabídku celoročních pnaumatik | foto: Nokian Tyres

Sdílejte článek

„I přes neobvyklé okolnosti, které s sebou přinesl Covid-19, odvedl náš tým skvělou práci a náš podíl na trhu významně vzrostl. Jsme na dobré cestě k dosažení celkového cíle nárůstu ve výši 50 %,“ říká Bahri Kurter, výkonný viceprezident pro střední Evropu.

Co podporuje náš růst ve střední Evropě?
Změny v odvětví pneumatik se řídí dvěma velkými spotřebitelskými trendy: pohodlím a udržitelností. V praxi to znamená zvýšenou poptávku po celoročních pneumatikách, větší rozměry ráfků, rostoucí obchod s vozovými parky, upřednostňování elektrických vozidel a narůstající vliv e-shopů.

„Už nyní rozšiřujeme naše produktové portfolio o další nabídky významné pro trh. S pomocí našeho nového testovacího centra ve Španělsku uchopíme příležitosti na trhu s letními pneumatikami. Chceme posílit naši přítomnost na největším trhu pneumatik v Německu a dále rozšiřovat svoje geografické působení na trzích, kde je náš podíl nižší, jako jsou trhy v Itálii, ve Francii a ve Španělsku,“ říká B. Kurter.

Pevným bodem je východní Evropa, kde společnost bude stavět na své silné pozici z hlediska zimních pneumatik.

Až 80 % pneumatik je v současnosti v Evropě vyhledáváno online a 10–40 % pneumatik nakupováno online. Nokian Tyres bude i nadále rozvíjet svůj systém rozličných velkoobchodních, maloobchodních a online kanálů a bude se prosazovat v rostoucím obchodu s vozovými parky. Společnost také zefektivňuje organizaci dodavatelského řetězce, který byl spolu se zákaznickým servisem přemístěn do Prahy.

Pro podporu růstu ve střední Evropě investuje společnost více do marketingu, který zvýší povědomí o značce a aktivuje spotřebitele. Na evropské úrovni byl představen nový senior prodejní tým. Všechny tyto změny pomohly zvýšit podíl na středoevropském trhu o 3 %.

„Zaznamenali jsme silný růst v segmentu celoročních pneumatik, ale ne na úkor našeho nejsilnějšího segmentu zimních pneumatik. Naše zaměření se na velké rozměry ráfků bylo velice úspěšné, protože jsme získali podíl na trhu a rostli jsme rychleji než trh. Nyní chceme navázat tam, kde jsme byli úspěšní,“ říká B. Kurter.

Posílí se digitální marketing, ale rozšíří se také maloobchod kamenných prodejen prostřednictvím sítě autorizovaných prodejců a konceptu NAD (Nokian Authorized Dealers). Koncept NAD funguje v Evropě a tito autorizovaní prodejci Nokian Tyres vytvářejí až 27 % obchodní činnosti firmy ve střední Evropě. Nokian Tyres v současnosti vyvíjí novou generaci NAD konceptu.

„Postupovat stále vpřed. To je pro nás klíčové. A víte proč? Protože tak posouváme vpřed cítění i myšlení evropských spotřebitelů,“ dodává Kurter.

Vytisknout

Diskuze: Nokian mění strategii pro střední Evropu. Máme mít radost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, že půjde do tuhého?

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Volkswagen Amarok

Nový Amarok bude představen v polovině roku 2022, pod kapotou bude opět šestiválec

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Ford Ranger Raptor

TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

ojetá auta

Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

Toyota Yaris GRMN

Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021

BMW čerstvě přepsalo dějiny v prémiovém segmentu

reklama

Doporučujeme

Toyota Corolla Cross - Japonci překvapili s dalším SUV

Toyota Corolla Cross - Japonci překvapili s dalším SUV. Načekáme se ale...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

  2. Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

  3. ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

  4. Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

  5. Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

  6. Stát plánuje miliardy pro elektromobily

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud