Nokian mění strategii pro střední Evropu. Máme mít radost?

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 3. prosince 2021, 00:23 Google+

Společnosti Nokian Tyres se již nyní podařilo zvýšit její podíl na trhu ve střední Evropě. Na zářijovém Dni kapitálových trhů společnost potvrdila svůj střednědobý cíl (3–5 let) uchopit a urychlit příležitosti s vysokou hodnotou ve střední Evropě a zvýšit celkový objem obchodů o 50 %. Z hlediska pneumatik to představuje nárůst přibližně z šesti na devět milionů pneumatik prodaných za rok.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nokian se ve střední Evropě zaměřuje na nabídku celoročních pnaumatik

Nokian se ve střední Evropě zaměřuje na nabídku celoročních pnaumatik | foto: Nokian Tyres

Sdílejte článek

„I přes neobvyklé okolnosti, které s sebou přinesl Covid-19, odvedl náš tým skvělou práci a náš podíl na trhu významně vzrostl. Jsme na dobré cestě k dosažení celkového cíle nárůstu ve výši 50 %,“ říká Bahri Kurter, výkonný viceprezident pro střední Evropu.

Co podporuje náš růst ve střední Evropě?
Změny v odvětví pneumatik se řídí dvěma velkými spotřebitelskými trendy: pohodlím a udržitelností. V praxi to znamená zvýšenou poptávku po celoročních pneumatikách, větší rozměry ráfků, rostoucí obchod s vozovými parky, upřednostňování elektrických vozidel a narůstající vliv e-shopů.

„Už nyní rozšiřujeme naše produktové portfolio o další nabídky významné pro trh. S pomocí našeho nového testovacího centra ve Španělsku uchopíme příležitosti na trhu s letními pneumatikami. Chceme posílit naši přítomnost na největším trhu pneumatik v Německu a dále rozšiřovat svoje geografické působení na trzích, kde je náš podíl nižší, jako jsou trhy v Itálii, ve Francii a ve Španělsku,“ říká B. Kurter.

Pevným bodem je východní Evropa, kde společnost bude stavět na své silné pozici z hlediska zimních pneumatik.

Až 80 % pneumatik je v současnosti v Evropě vyhledáváno online a 10–40 % pneumatik nakupováno online. Nokian Tyres bude i nadále rozvíjet svůj systém rozličných velkoobchodních, maloobchodních a online kanálů a bude se prosazovat v rostoucím obchodu s vozovými parky. Společnost také zefektivňuje organizaci dodavatelského řetězce, který byl spolu se zákaznickým servisem přemístěn do Prahy.

Pro podporu růstu ve střední Evropě investuje společnost více do marketingu, který zvýší povědomí o značce a aktivuje spotřebitele. Na evropské úrovni byl představen nový senior prodejní tým. Všechny tyto změny pomohly zvýšit podíl na středoevropském trhu o 3 %.

„Zaznamenali jsme silný růst v segmentu celoročních pneumatik, ale ne na úkor našeho nejsilnějšího segmentu zimních pneumatik. Naše zaměření se na velké rozměry ráfků bylo velice úspěšné, protože jsme získali podíl na trhu a rostli jsme rychleji než trh. Nyní chceme navázat tam, kde jsme byli úspěšní,“ říká B. Kurter.

Posílí se digitální marketing, ale rozšíří se také maloobchod kamenných prodejen prostřednictvím sítě autorizovaných prodejců a konceptu NAD (Nokian Authorized Dealers). Koncept NAD funguje v Evropě a tito autorizovaní prodejci Nokian Tyres vytvářejí až 27 % obchodní činnosti firmy ve střední Evropě. Nokian Tyres v současnosti vyvíjí novou generaci NAD konceptu.

„Postupovat stále vpřed. To je pro nás klíčové. A víte proč? Protože tak posouváme vpřed cítění i myšlení evropských spotřebitelů,“ dodává Kurter.

Vytisknout

Diskuze: Nokian mění strategii pro střední Evropu. Máme mít radost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Mění Češi názor na auta s elektrickým pohonem?

Toyota

Biomasu k výrobě paliva zvažují japonské automobilky

Lamborghini Huracán Sterrato

Lamborghini Huracán Sterrato, pojem SUV dosáhl nové dimenze

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Lidé začínají šetřit, autobazary zlevňovat

Závod Škoda Auto, Kaluga (Rusko)

Ruská média: Volkswagen zvažuje prodej závodu v Kaluze

Xbus camper

Nový obytný vůz na bázi modelu Xbus od společnosti Electric Brands

Ferrari F40

Jak jezdí legendární české Ferrari F40? Podívejte se na rozhovor s majitelem

reklama

Doporučujeme

Toyota Corolla Cross - Japonci překvapili s dalším SUV

Toyota Corolla Cross - Japonci překvapili s dalším SUV. Načekáme se ale...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

  2. Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

  3. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  4. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  5. TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud