Společnosti Nokian Tyres se již nyní podařilo zvýšit její podíl na trhu ve střední Evropě. Na zářijovém Dni kapitálových trhů společnost potvrdila svůj střednědobý cíl (3–5 let) uchopit a urychlit příležitosti s vysokou hodnotou ve střední Evropě a zvýšit celkový objem obchodů o 50 %. Z hlediska pneumatik to představuje nárůst přibližně z šesti na devět milionů pneumatik prodaných za rok.
„I přes neobvyklé okolnosti, které s sebou přinesl Covid-19, odvedl náš tým skvělou práci a náš podíl na trhu významně vzrostl. Jsme na dobré cestě k dosažení celkového cíle nárůstu ve výši 50 %,“ říká Bahri Kurter, výkonný viceprezident pro střední Evropu.
Co podporuje náš růst ve střední Evropě?Změny v odvětví pneumatik se řídí dvěma velkými spotřebitelskými trendy: pohodlím a udržitelností. V praxi to znamená zvýšenou poptávku po celoročních pneumatikách, větší rozměry ráfků, rostoucí obchod s vozovými parky, upřednostňování elektrických vozidel a narůstající vliv e-shopů.
„Už nyní rozšiřujeme naše produktové portfolio o další nabídky významné pro trh. S pomocí našeho nového testovacího centra ve Španělsku uchopíme příležitosti na trhu s letními pneumatikami. Chceme posílit naši přítomnost na největším trhu pneumatik v Německu a dále rozšiřovat svoje geografické působení na trzích, kde je náš podíl nižší, jako jsou trhy v Itálii, ve Francii a ve Španělsku,“ říká B. Kurter.
Pevným bodem je východní Evropa, kde společnost bude stavět na své silné pozici z hlediska zimních pneumatik.
Až 80 % pneumatik je v současnosti v Evropě vyhledáváno online a 10–40 % pneumatik nakupováno online. Nokian Tyres bude i nadále rozvíjet svůj systém rozličných velkoobchodních, maloobchodních a online kanálů a bude se prosazovat v rostoucím obchodu s vozovými parky. Společnost také zefektivňuje organizaci dodavatelského řetězce, který byl spolu se zákaznickým servisem přemístěn do Prahy.
Pro podporu růstu ve střední Evropě investuje společnost více do marketingu, který zvýší povědomí o značce a aktivuje spotřebitele. Na evropské úrovni byl představen nový senior prodejní tým. Všechny tyto změny pomohly zvýšit podíl na středoevropském trhu o 3 %.
„Zaznamenali jsme silný růst v segmentu celoročních pneumatik, ale ne na úkor našeho nejsilnějšího segmentu zimních pneumatik. Naše zaměření se na velké rozměry ráfků bylo velice úspěšné, protože jsme získali podíl na trhu a rostli jsme rychleji než trh. Nyní chceme navázat tam, kde jsme byli úspěšní,“ říká B. Kurter.
Posílí se digitální marketing, ale rozšíří se také maloobchod kamenných prodejen prostřednictvím sítě autorizovaných prodejců a konceptu NAD (Nokian Authorized Dealers). Koncept NAD funguje v Evropě a tito autorizovaní prodejci Nokian Tyres vytvářejí až 27 % obchodní činnosti firmy ve střední Evropě. Nokian Tyres v současnosti vyvíjí novou generaci NAD konceptu.
„Postupovat stále vpřed. To je pro nás klíčové. A víte proč? Protože tak posouváme vpřed cítění i myšlení evropských spotřebitelů,“ dodává Kurter.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?