Po vítězství v anketě “Golden Steering Wheel 2021” je nyní ŠKODA ENYAQ iV nominována také na cenu evropské “Auto roku”. Ocenění každoročně uděluje devět evropských odborných automobilových časopisů a to již od roku 1963. Z celkem 65 nominovaných novinek z uplynulých dvanácti měsíců se ŠKODA ENYAQ iV kvalifikovala do finále jako jeden ze sedmi nejlepších modelů. O vítězi rozhodne mezinárodní odborná porota složená z 61 motoristických novinářů z celkem 23 evropských zemí. Držitel titulu „Auto roku 2022“ bude vyhlášen v Ženevě na konci února 2022.
Ocenění “Auto roku” (COTY) je jedním z nejvýznamnějších automobilových ocenění v Evropě a uděluje se každoročně již od roku 1963. Do původního předběžného seznamu účastníků ankety “Auto roku 2022” bylo zařazeno 65 nových vozů představených v uplynulých 12 měsících. Nyní bylo vybráno sedm finalistů: Po modelu ŠKODA OCTAVIA v loňském ročníku se letos do užšího výběru dostal jako další vůz české automobilky také ENYAQ iV. Porotu tvoří 61 odborných novinářů z 23 evropských zemí, přičemž počet členů v každé zemi závisí na velikosti příslušného trhu: Německo, Francie, Velké Británie, Itálie a Španělsko tak mají v porotě každý po 6 členech, Českou republiku reprezentuje jeden zástupce. Slavnostní vyhlášení proběhne na konci února 2022.
Čistě elektrická ŠKODA ENYAQ iV je dosud největším krokem české automobilky v realizaci její strategie elektrifikace. SUV je prvním sériovým modelem značky ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen a vyrábí se v hlavním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. ENYAQ iV je tak jediným modelem MEB v Evropě, který se vyrábí mimo Německo. Má pohon zadních nebo všech kol a na výběr je také pět úrovní výkonu od 109 do 220 kW a tři velikosti baterií. S dojezdem více než 520 kilometrů v cyklu WLTP je zcela vhodný i pro delší cestování.
Nominace do nejužšího výběru sedmi finalistů ocenění „Auto roku“ je dalším úspěchem modelu ŠKODA ENYAQ iV. Již na začátku listopadu získal mezinárodně uznávané ocenění „Golden Steering Wheel 2021“ jako nejlepší SUV s elektrickým pohonem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?