Po vítězství v anketě “Golden Steering Wheel 2021” je nyní ŠKODA ENYAQ iV nominována také na cenu evropské “Auto roku”. Ocenění každoročně uděluje devět evropských odborných automobilových časopisů a to již od roku 1963. Z celkem 65 nominovaných novinek z uplynulých dvanácti měsíců se ŠKODA ENYAQ iV kvalifikovala do finále jako jeden ze sedmi nejlepších modelů. O vítězi rozhodne mezinárodní odborná porota složená z 61 motoristických novinářů z celkem 23 evropských zemí. Držitel titulu „Auto roku 2022“ bude vyhlášen v Ženevě na konci února 2022.
Ocenění “Auto roku” (COTY) je jedním z nejvýznamnějších automobilových ocenění v Evropě a uděluje se každoročně již od roku 1963. Do původního předběžného seznamu účastníků ankety “Auto roku 2022” bylo zařazeno 65 nových vozů představených v uplynulých 12 měsících. Nyní bylo vybráno sedm finalistů: Po modelu ŠKODA OCTAVIA v loňském ročníku se letos do užšího výběru dostal jako další vůz české automobilky také ENYAQ iV. Porotu tvoří 61 odborných novinářů z 23 evropských zemí, přičemž počet členů v každé zemi závisí na velikosti příslušného trhu: Německo, Francie, Velké Británie, Itálie a Španělsko tak mají v porotě každý po 6 členech, Českou republiku reprezentuje jeden zástupce. Slavnostní vyhlášení proběhne na konci února 2022.
Čistě elektrická ŠKODA ENYAQ iV je dosud největším krokem české automobilky v realizaci její strategie elektrifikace. SUV je prvním sériovým modelem značky ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen a vyrábí se v hlavním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. ENYAQ iV je tak jediným modelem MEB v Evropě, který se vyrábí mimo Německo. Má pohon zadních nebo všech kol a na výběr je také pět úrovní výkonu od 109 do 220 kW a tři velikosti baterií. S dojezdem více než 520 kilometrů v cyklu WLTP je zcela vhodný i pro delší cestování.
Nominace do nejužšího výběru sedmi finalistů ocenění „Auto roku“ je dalším úspěchem modelu ŠKODA ENYAQ iV. Již na začátku listopadu získal mezinárodně uznávané ocenění „Golden Steering Wheel 2021“ jako nejlepší SUV s elektrickým pohonem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?