Po vítězství v anketě “Golden Steering Wheel 2021” je nyní ŠKODA ENYAQ iV nominována také na cenu evropské “Auto roku”. Ocenění každoročně uděluje devět evropských odborných automobilových časopisů a to již od roku 1963. Z celkem 65 nominovaných novinek z uplynulých dvanácti měsíců se ŠKODA ENYAQ iV kvalifikovala do finále jako jeden ze sedmi nejlepších modelů. O vítězi rozhodne mezinárodní odborná porota složená z 61 motoristických novinářů z celkem 23 evropských zemí. Držitel titulu „Auto roku 2022“ bude vyhlášen v Ženevě na konci února 2022.
Ocenění “Auto roku” (COTY) je jedním z nejvýznamnějších automobilových ocenění v Evropě a uděluje se každoročně již od roku 1963. Do původního předběžného seznamu účastníků ankety “Auto roku 2022” bylo zařazeno 65 nových vozů představených v uplynulých 12 měsících. Nyní bylo vybráno sedm finalistů: Po modelu ŠKODA OCTAVIA v loňském ročníku se letos do užšího výběru dostal jako další vůz české automobilky také ENYAQ iV. Porotu tvoří 61 odborných novinářů z 23 evropských zemí, přičemž počet členů v každé zemi závisí na velikosti příslušného trhu: Německo, Francie, Velké Británie, Itálie a Španělsko tak mají v porotě každý po 6 členech, Českou republiku reprezentuje jeden zástupce. Slavnostní vyhlášení proběhne na konci února 2022.
Čistě elektrická ŠKODA ENYAQ iV je dosud největším krokem české automobilky v realizaci její strategie elektrifikace. SUV je prvním sériovým modelem značky ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen a vyrábí se v hlavním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. ENYAQ iV je tak jediným modelem MEB v Evropě, který se vyrábí mimo Německo. Má pohon zadních nebo všech kol a na výběr je také pět úrovní výkonu od 109 do 220 kW a tři velikosti baterií. S dojezdem více než 520 kilometrů v cyklu WLTP je zcela vhodný i pro delší cestování.
Nominace do nejužšího výběru sedmi finalistů ocenění „Auto roku“ je dalším úspěchem modelu ŠKODA ENYAQ iV. Již na začátku listopadu získal mezinárodně uznávané ocenění „Golden Steering Wheel 2021“ jako nejlepší SUV s elektrickým pohonem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.