Toyota Hilux byla vyhlášena vítězem 6. ročníku soutěže International Pick-up Award. Porotci ocenili nové výkonné a hladce běžící pohonné ústrojí nového Hiluxu, precizní handling a legendární kvalitu, odolnost a spolehlivost.
Předání prestižního ocenění v kategorii středně velkých pick-upů se uskutečnilo na přehlídce Solutrans 2021 ve francouzském Lyonu. O vítězi rozhodoval panel odborných porotců soutěže International Van Of The Year (Mezinárodní dodávka roku).
„S nejnovějším Hiluxem rozšiřujeme nabídku pohonů o nový diesel 2,8 litru, který nabízí vyšší kultivovanost a výkon, abychom naplnili potřeby zákazníků toužících nejen po pracantovi, ale i vozidlu pro volný čas,“ říká Didier Gambart, viceprezident společnosti Toyota Motor Europe.
První generace Toyoty Hilux se v roce 1968 uvedla na japonském trhu a o rok později se tento model představil i v Evropě. Hilux se následně stal jedním z nejúspěšnějších modelů v rámci celé modelové nabídky značky Toyota.
Dnes se Hilux vyrábí v šesti různých zemích a objednávat si jej mohou zákazníci ve 180 zemích a regionech po celém světě. Prodalo se ho už přes 18 milionů kusů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.