Na veletrhu Solutrans v Lyonu předal pan Jarlath Sweeney, předseda poroty IVOTY cenu International Van Of The Year 2022 pro vůz Nový Kangoo Van Marku Sutcliffovi, řediteli divize užitkových vozidel skupiny Renault. Celoevropská porota, složená z 24 novinářů s odbornými znalostmi v oblasti užitkových, průmyslových a dopravních vozidel, zařadila nejnovější dodávku Renault na první místo v seznamu 14 lehkých užitkových vozidel 11 různých značek uvedených na trh v posledních měsících.
Pro porotu IVOTY je hlavním kritériem pro udělení ceny přínos pro standardy segmentu lehkých užitkových vozidel v oblasti efektivity, bezpečnosti, udržitelnosti a ekologických standardů. Renault získal ocenění IVOTY již počtvrté, a to po modelech Master v roce 1998, Trafic v roce 2002 a Kangoo Z.E. v roce 2012.
Mark Sutcliffe, viceprezident pro oblast užitkových vozidel, skupina Renault
« Rád bych poděkoval celé evropské porotě za to, že zvolila Nový Renault Kangoo Van "Mezinárodní dodávkou roku 2022". Toto ocenění, kterému Renault přikládá velký význam, je pro naše týmy velkým zdrojem hrdosti. Je odměnou za jejich snahu navrhnout a vyrobit dodávku podle nejvyšších standardů kvality, jejíž na trhu jedinečné inovace byly navrženy tak, aby usnadnily každodenní život našich profesionálních zákazníků. Toto prestižní ocenění je dalším uznáním inovativního ducha a know-how společnosti Renault v segmentu lehkých užitkových vozidel, které má více než 120letou tradici. »
NOVÝ KANGOO VAN : INOVATIVNÍ DODÁVKA
Nový Kangoo Van je určen především náročným vozovým parkům, řemeslníkům a obchodníkům, kteří hledají vozidlo na míru, vybavené nejnovějšími technologiemi a inovacemi pro profesionály. Dodávka s atletickým a dynamickým stylem nabízí:
• Nakládání usnadňuje systém "Open Sesame by Renault", který je významnou inovací a díky absenci prostředního sloupku nabízí nejširší pravostranný přístup na trhu s délkou otvoru 1,45 m.
Ale také "Easy Inside Rack", vnitřní střešní nosič, který umožňuje uložit dlouhé předměty pod střechou a bezpečně, aby se lépe využila ložná plocha.
• Mezi přední vlastnosti této třídy patří objem nákladového prostoru až 3,9 m3 ve standardní verzi, užitečné zatížení 600 kg, které lze na přání zvýšit na 800 kg, a hmotnost přívěsu 1 500 kg.
• Moderní, propracovaný a ergonomický interiér s vylepšeným tepelným a akustickým komfortem, který nabízí 60 litrů úložného prostoru a možnost usazení až 3 osob v kabině. Tato konfigurace nabízí možnost přeměnit kabinu na skutečnou mobilní kancelář sklopením středového opěradla.
• Nejmodernější konektivita s novým multimediálním systémem Renault EASY LINK na 8palcové obrazovce, praktickým držákem pro chytré telefony, 15W bezdrátovou nabíječkou, hands-free kartou Renault pro snadný a bezpečný přístup a dvěma USB a dvěma 12voltovými zásuvkami.
• 12 jízdních asistentů nejnovější generace, včetně digitálního zpětného zrcátka Rear View Monitor, aktivního nouzového brzdění, kontroly stability přívěsu a systému Easy Pilot kombinujícího adaptivní tempomat a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu.
• Řada účinných benzinových motorů 1.3 TCe a vznětových motorů 1.5 Blue dCi, které jsou k dispozici se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC, a dva motory Ecoleader se spotřebou paliva 4,8 l/100 km u vznětového a 6,1 l/100 km u benzinového motoru.
Nový Kangoo Van bude na jaře 2022 k dispozici také v elektrickém provedení a později i v prodlouženév L verzi. Od svého uvedení na trh v roce 1997 vyrobil Renault po celém světě 4,3 milionu vozů Kangoo, a to jak ve verzi pro osobní, tak pro užitkové vozy, ve třech generacích modelů. Kangoo se vyrábí převážně v Maubeuge, ale také v závodě Santa Isabel v argentinské Córdobě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.