Na veletrhu Solutrans v Lyonu předal pan Jarlath Sweeney, předseda poroty IVOTY cenu International Van Of The Year 2022 pro vůz Nový Kangoo Van Marku Sutcliffovi, řediteli divize užitkových vozidel skupiny Renault. Celoevropská porota, složená z 24 novinářů s odbornými znalostmi v oblasti užitkových, průmyslových a dopravních vozidel, zařadila nejnovější dodávku Renault na první místo v seznamu 14 lehkých užitkových vozidel 11 různých značek uvedených na trh v posledních měsících.
Pro porotu IVOTY je hlavním kritériem pro udělení ceny přínos pro standardy segmentu lehkých užitkových vozidel v oblasti efektivity, bezpečnosti, udržitelnosti a ekologických standardů. Renault získal ocenění IVOTY již počtvrté, a to po modelech Master v roce 1998, Trafic v roce 2002 a Kangoo Z.E. v roce 2012.
Mark Sutcliffe, viceprezident pro oblast užitkových vozidel, skupina Renault
« Rád bych poděkoval celé evropské porotě za to, že zvolila Nový Renault Kangoo Van "Mezinárodní dodávkou roku 2022". Toto ocenění, kterému Renault přikládá velký význam, je pro naše týmy velkým zdrojem hrdosti. Je odměnou za jejich snahu navrhnout a vyrobit dodávku podle nejvyšších standardů kvality, jejíž na trhu jedinečné inovace byly navrženy tak, aby usnadnily každodenní život našich profesionálních zákazníků. Toto prestižní ocenění je dalším uznáním inovativního ducha a know-how společnosti Renault v segmentu lehkých užitkových vozidel, které má více než 120letou tradici. »
NOVÝ KANGOO VAN : INOVATIVNÍ DODÁVKA
Nový Kangoo Van je určen především náročným vozovým parkům, řemeslníkům a obchodníkům, kteří hledají vozidlo na míru, vybavené nejnovějšími technologiemi a inovacemi pro profesionály. Dodávka s atletickým a dynamickým stylem nabízí:
• Nakládání usnadňuje systém "Open Sesame by Renault", který je významnou inovací a díky absenci prostředního sloupku nabízí nejširší pravostranný přístup na trhu s délkou otvoru 1,45 m.
Ale také "Easy Inside Rack", vnitřní střešní nosič, který umožňuje uložit dlouhé předměty pod střechou a bezpečně, aby se lépe využila ložná plocha.
• Mezi přední vlastnosti této třídy patří objem nákladového prostoru až 3,9 m3 ve standardní verzi, užitečné zatížení 600 kg, které lze na přání zvýšit na 800 kg, a hmotnost přívěsu 1 500 kg.
• Moderní, propracovaný a ergonomický interiér s vylepšeným tepelným a akustickým komfortem, který nabízí 60 litrů úložného prostoru a možnost usazení až 3 osob v kabině. Tato konfigurace nabízí možnost přeměnit kabinu na skutečnou mobilní kancelář sklopením středového opěradla.
• Nejmodernější konektivita s novým multimediálním systémem Renault EASY LINK na 8palcové obrazovce, praktickým držákem pro chytré telefony, 15W bezdrátovou nabíječkou, hands-free kartou Renault pro snadný a bezpečný přístup a dvěma USB a dvěma 12voltovými zásuvkami.
• 12 jízdních asistentů nejnovější generace, včetně digitálního zpětného zrcátka Rear View Monitor, aktivního nouzového brzdění, kontroly stability přívěsu a systému Easy Pilot kombinujícího adaptivní tempomat a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu.
• Řada účinných benzinových motorů 1.3 TCe a vznětových motorů 1.5 Blue dCi, které jsou k dispozici se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC, a dva motory Ecoleader se spotřebou paliva 4,8 l/100 km u vznětového a 6,1 l/100 km u benzinového motoru.
Nový Kangoo Van bude na jaře 2022 k dispozici také v elektrickém provedení a později i v prodlouženév L verzi. Od svého uvedení na trh v roce 1997 vyrobil Renault po celém světě 4,3 milionu vozů Kangoo, a to jak ve verzi pro osobní, tak pro užitkové vozy, ve třech generacích modelů. Kangoo se vyrábí převážně v Maubeuge, ale také v závodě Santa Isabel v argentinské Córdobě.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?