Na veletrhu Solutrans v Lyonu předal pan Jarlath Sweeney, předseda poroty IVOTY cenu International Van Of The Year 2022 pro vůz Nový Kangoo Van Marku Sutcliffovi, řediteli divize užitkových vozidel skupiny Renault. Celoevropská porota, složená z 24 novinářů s odbornými znalostmi v oblasti užitkových, průmyslových a dopravních vozidel, zařadila nejnovější dodávku Renault na první místo v seznamu 14 lehkých užitkových vozidel 11 různých značek uvedených na trh v posledních měsících.
Pro porotu IVOTY je hlavním kritériem pro udělení ceny přínos pro standardy segmentu lehkých užitkových vozidel v oblasti efektivity, bezpečnosti, udržitelnosti a ekologických standardů. Renault získal ocenění IVOTY již počtvrté, a to po modelech Master v roce 1998, Trafic v roce 2002 a Kangoo Z.E. v roce 2012.
Mark Sutcliffe, viceprezident pro oblast užitkových vozidel, skupina Renault
« Rád bych poděkoval celé evropské porotě za to, že zvolila Nový Renault Kangoo Van "Mezinárodní dodávkou roku 2022". Toto ocenění, kterému Renault přikládá velký význam, je pro naše týmy velkým zdrojem hrdosti. Je odměnou za jejich snahu navrhnout a vyrobit dodávku podle nejvyšších standardů kvality, jejíž na trhu jedinečné inovace byly navrženy tak, aby usnadnily každodenní život našich profesionálních zákazníků. Toto prestižní ocenění je dalším uznáním inovativního ducha a know-how společnosti Renault v segmentu lehkých užitkových vozidel, které má více než 120letou tradici. »
NOVÝ KANGOO VAN : INOVATIVNÍ DODÁVKA
Nový Kangoo Van je určen především náročným vozovým parkům, řemeslníkům a obchodníkům, kteří hledají vozidlo na míru, vybavené nejnovějšími technologiemi a inovacemi pro profesionály. Dodávka s atletickým a dynamickým stylem nabízí:
• Nakládání usnadňuje systém "Open Sesame by Renault", který je významnou inovací a díky absenci prostředního sloupku nabízí nejširší pravostranný přístup na trhu s délkou otvoru 1,45 m.
Ale také "Easy Inside Rack", vnitřní střešní nosič, který umožňuje uložit dlouhé předměty pod střechou a bezpečně, aby se lépe využila ložná plocha.
• Mezi přední vlastnosti této třídy patří objem nákladového prostoru až 3,9 m3 ve standardní verzi, užitečné zatížení 600 kg, které lze na přání zvýšit na 800 kg, a hmotnost přívěsu 1 500 kg.
• Moderní, propracovaný a ergonomický interiér s vylepšeným tepelným a akustickým komfortem, který nabízí 60 litrů úložného prostoru a možnost usazení až 3 osob v kabině. Tato konfigurace nabízí možnost přeměnit kabinu na skutečnou mobilní kancelář sklopením středového opěradla.
• Nejmodernější konektivita s novým multimediálním systémem Renault EASY LINK na 8palcové obrazovce, praktickým držákem pro chytré telefony, 15W bezdrátovou nabíječkou, hands-free kartou Renault pro snadný a bezpečný přístup a dvěma USB a dvěma 12voltovými zásuvkami.
• 12 jízdních asistentů nejnovější generace, včetně digitálního zpětného zrcátka Rear View Monitor, aktivního nouzového brzdění, kontroly stability přívěsu a systému Easy Pilot kombinujícího adaptivní tempomat a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu.
• Řada účinných benzinových motorů 1.3 TCe a vznětových motorů 1.5 Blue dCi, které jsou k dispozici se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC, a dva motory Ecoleader se spotřebou paliva 4,8 l/100 km u vznětového a 6,1 l/100 km u benzinového motoru.
Nový Kangoo Van bude na jaře 2022 k dispozici také v elektrickém provedení a později i v prodlouženév L verzi. Od svého uvedení na trh v roce 1997 vyrobil Renault po celém světě 4,3 milionu vozů Kangoo, a to jak ve verzi pro osobní, tak pro užitkové vozy, ve třech generacích modelů. Kangoo se vyrábí převážně v Maubeuge, ale také v závodě Santa Isabel v argentinské Córdobě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?