Zúčastnil jsem se novinářské akce TOYOTA OFFROAD DEN. Program byl tak pestrý, že by byla škoda vměstnat ho celý do jednoho článku. Proto vám budeme přinášet zážitky z této povedené akce ve větším množství článků.
Nedávno jste si mohli přečíst, jaké je to na místě spolujezdce v ostrém hot hatchi se závodníkem rally, Petrem Semerádem. Nyní vám ze stejné akce přinášíme další silný zážitek. A tím je jízda ve sportovní Toyotě Supře nové generace v barvách staré Supry z kultovního prvního dílu série Rychle a zběsile.
Stejně jako v případě GR Yarisu jsem neusedl na místo řidiče, ale čekalo na mě sedadlo spolujezdce. Za volant pak usedl Aleš Jirásek, který má za sebou mnohé úspěchy na okruzích za více než 20 letou závodnickou kariéru a má skvělou hlášku "Jediný sport na světě je motorsport, vše ostatní je pouze tělocvik."
Aleš, ač je zvyklý na vozy Mercedes-Benz nebo na závodní speciál Praga R1T, tentokrát sedlal novou Toyotu Supru. Toto japonské kupé s německou technikou je poháněno třílitrovým řadovým šestiválcem BMW o výkonu 340 koní s točivým momentem 500 N.m., který putuje na zadní kola přes 8 stupňovou automatickou převodovku. 1520 kg vážící kupé se díky tomuto motoru rozjede z 0 na 100 km/h za 4,3 s a akcelerace může pokračovat až ke 250 km/h, kde Toyotu v rozletu zastaví omezovač.
Usedám k Alešovi na sedadlo spolujezdce do Supry v barvách z filmu Rychle a zběsile a připadám si trochu jako Vin Diesel sedící vedle Paula Walkera. Minimálně účes mám s Vinem stejný, ale Aleš narozdíl od Paula nebude jezdit jen rovně, ale čekají ho 3 kola na 1300 m dlouhém okruhu plným zatáček a spadaného listí.
Supra byla na okruhu nečekaně rychlá a schopná. Tratí, kam se se svým charakterem vůbec nehodila, prolétla díky Alešovi za volantem za doprovodu úžasného zvuku z výfuku, nečekaně rychle. Stopky jsem neměl, ale hádám, že Petr Semerád byl s GR Yarisem asi o něco rychlejší, přeci jen hot hatch s náhonem na všechna čtyři kola se na této trati cítil více jako ryba ve vodě.
Jako bonus pro nás byla připravena ještě třetí rychlá jízda a tentokrát vozem, který se sem už vůbec nehodil. A tím bylo velkolepé luxusní GT od prémiové japonské značky. Lexus LC500 je uznané GT, ale rozhodně to není malý obratný sporťáček na nějaké okreskové řádění. Ale Aleš, i když říkal, že určité úseky trati raději trochu vypustí, ať se Lexus netrápí, má řízení v krvi, a s osmiválcovým GT o výkonu 477 koní s hmotností 2 tuny byl pekelně rychlý. Tam, kde já osobně bych si troufl jet tak 80 km/h, jsme letěli téměř 160 km/h, a nejednu zatáčku jsme s tímto mastodontem prolétli bokem za doprovodu zoufalého kvílení zadních kol, marně hledajících alespoň trochu trakce na po ránu ještě vlhkém asfaltu.
Na závěr bych rád opět poděkoval společnosti Toyota a Alešovi Jiráskovi za úžasný zážitek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?