Dnes vám přinášíme video něčeho, co se na silnici každý den nepotká. Podařilo se nám natočit splašené kolo, které se prohánělo po pražské Průmyslové ulici. Štěstí, že se událost odehrála mimo dopravní špičku.
Minulý týden jsme se spolujezdcem projížděli Hostivař v testovaném Mercedesu-Benz V250. Když jsme z vedlejší silnice přijeli ke STOPce k Průmyslové ulici, nestačili jsme se divit, co to po té hlavní jede. Zprava se okolo nás prohnalo kolo z dodávky. Chvíli jsme na sebe nevěřícně koukali a pak zprava vyhlíželi dodávku, která si hraje na Velorex. Žádná tříkolka se neukázala, a tak jsme se vydali za oním splašeným kolem, jelikož se ukázalo, že máme společnou cestu.
Kolo jsme dojeli asi po půl minutě, já zapl výstražná světla a kolega začal natáčet, aby video v případě nehody mohl představit policii a pojišťovně. Což nakonec naštěstí nebylo potřeba. Ztracené kolo se nakonec ukázalo být poměrně vzorným účastníkem provozu. Když jsem stál na STOPce, v poklidu projelo okolo mě. Poté jelo dolů po hlavní a to maximální rychlostí lehce přes 40 km/h, takže také v pořádku. Křižovatku se semafory projelo řádně na zelenou a pak si celkem elegantně na stojáka ustlalo ve křoví. Jen nedávalo znamení o změně směru a svévolně si přejíždělo z pruhu do pruhu.
Nyní si z toho děláme legraci, když se nic nestalo. Ale kolo z dodávky o váze téměř 25 kg by při rychlosti chvílemi převyšující 40 km/h mohlo napáchat poměrně velkou paseku. Nechci si raději ani představit, kdyby se střetlo s chodcem. Já si za volantem Mercedesu všechna rizika uvědomoval a cítil jsem se bezmocně, že mohu pouze ochránit účastníky provozu jedoucí za mnou, kterým jsem znemožňoval při změnách směru kola mě předjet, ale že nemohu nic udělat pro ty ostatní. Naštěstí vše dobře dopadlo a video místo policii a pojišťovně mohu ukázat vám.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?