Dnes vám přinášíme video něčeho, co se na silnici každý den nepotká. Podařilo se nám natočit splašené kolo, které se prohánělo po pražské Průmyslové ulici. Štěstí, že se událost odehrála mimo dopravní špičku.
Minulý týden jsme se spolujezdcem projížděli Hostivař v testovaném Mercedesu-Benz V250. Když jsme z vedlejší silnice přijeli ke STOPce k Průmyslové ulici, nestačili jsme se divit, co to po té hlavní jede. Zprava se okolo nás prohnalo kolo z dodávky. Chvíli jsme na sebe nevěřícně koukali a pak zprava vyhlíželi dodávku, která si hraje na Velorex. Žádná tříkolka se neukázala, a tak jsme se vydali za oním splašeným kolem, jelikož se ukázalo, že máme společnou cestu.
Kolo jsme dojeli asi po půl minutě, já zapl výstražná světla a kolega začal natáčet, aby video v případě nehody mohl představit policii a pojišťovně. Což nakonec naštěstí nebylo potřeba. Ztracené kolo se nakonec ukázalo být poměrně vzorným účastníkem provozu. Když jsem stál na STOPce, v poklidu projelo okolo mě. Poté jelo dolů po hlavní a to maximální rychlostí lehce přes 40 km/h, takže také v pořádku. Křižovatku se semafory projelo řádně na zelenou a pak si celkem elegantně na stojáka ustlalo ve křoví. Jen nedávalo znamení o změně směru a svévolně si přejíždělo z pruhu do pruhu.
Nyní si z toho děláme legraci, když se nic nestalo. Ale kolo z dodávky o váze téměř 25 kg by při rychlosti chvílemi převyšující 40 km/h mohlo napáchat poměrně velkou paseku. Nechci si raději ani představit, kdyby se střetlo s chodcem. Já si za volantem Mercedesu všechna rizika uvědomoval a cítil jsem se bezmocně, že mohu pouze ochránit účastníky provozu jedoucí za mnou, kterým jsem znemožňoval při změnách směru kola mě předjet, ale že nemohu nic udělat pro ty ostatní. Naštěstí vše dobře dopadlo a video místo policii a pojišťovně mohu ukázat vám.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?