Dnes vám přinášíme video něčeho, co se na silnici každý den nepotká. Podařilo se nám natočit splašené kolo, které se prohánělo po pražské Průmyslové ulici. Štěstí, že se událost odehrála mimo dopravní špičku.
Minulý týden jsme se spolujezdcem projížděli Hostivař v testovaném Mercedesu-Benz V250. Když jsme z vedlejší silnice přijeli ke STOPce k Průmyslové ulici, nestačili jsme se divit, co to po té hlavní jede. Zprava se okolo nás prohnalo kolo z dodávky. Chvíli jsme na sebe nevěřícně koukali a pak zprava vyhlíželi dodávku, která si hraje na Velorex. Žádná tříkolka se neukázala, a tak jsme se vydali za oním splašeným kolem, jelikož se ukázalo, že máme společnou cestu.
Kolo jsme dojeli asi po půl minutě, já zapl výstražná světla a kolega začal natáčet, aby video v případě nehody mohl představit policii a pojišťovně. Což nakonec naštěstí nebylo potřeba. Ztracené kolo se nakonec ukázalo být poměrně vzorným účastníkem provozu. Když jsem stál na STOPce, v poklidu projelo okolo mě. Poté jelo dolů po hlavní a to maximální rychlostí lehce přes 40 km/h, takže také v pořádku. Křižovatku se semafory projelo řádně na zelenou a pak si celkem elegantně na stojáka ustlalo ve křoví. Jen nedávalo znamení o změně směru a svévolně si přejíždělo z pruhu do pruhu.
Nyní si z toho děláme legraci, když se nic nestalo. Ale kolo z dodávky o váze téměř 25 kg by při rychlosti chvílemi převyšující 40 km/h mohlo napáchat poměrně velkou paseku. Nechci si raději ani představit, kdyby se střetlo s chodcem. Já si za volantem Mercedesu všechna rizika uvědomoval a cítil jsem se bezmocně, že mohu pouze ochránit účastníky provozu jedoucí za mnou, kterým jsem znemožňoval při změnách směru kola mě předjet, ale že nemohu nic udělat pro ty ostatní. Naštěstí vše dobře dopadlo a video místo policii a pojišťovně mohu ukázat vám.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?