Mezi elektromobily volí čínští spotřebitelé nejčastěji tamní značku BYD, kterou podporuje investor Warren Buffett. Na druhém místě je americká Tesla Elona Muska a na třetím německý Volkswagen, vyplývá z průzkumu společnosti Bernstein.
Bernstein anketu provádí několik posledních let vždy ve třetím čtvrtletí. Letos se dotazoval zhruba 1600 respondentů. Většina z nich žije ve větších čínských městech, jejich průměrný věk činí 32 let a měsíční příjem mají zhruba 19.000 jüanů (přes 65.000 Kč).
Téměř polovina oslovených uvedla, že při příštím nákupu automobilu budou uvažovat o elektromobilu. Mezi důvody jsou nižší provozní náklady, lepší zážitek z jízdy a šetrnost k životnímu prostředí.
Záměr koupit si elektromobil od čínského start-upu, jako jsou Nio nebo Xpeng, se letos meziročně zdvojnásobil na přibližně 9,5 procenta dotázaných. V posledních několika letech se pohyboval kolem pěti procent.
Čínské start-upy obsadily první místo v segmentu elektromobilů, jejichž cena přesahuje 150.000 jüanů. Další nejoblíbenější značkou v této kategorii byla Tesla, následovaná prémiovými německými značkami jako BMW a Audi, zjistil průzkum.
Mezi vozy všech kategorií kralovaly německé prémiové značky, následované japonskými automobilkami Toyota, Honda a Nissan a čínskými vozy BYD a Geely. V tomto případě se start-upy umístily až šesté.
Čína je největším automobilovým trhem na světě a mnoho evropských automobilových společností si z této země udělalo výchozí bod pro svůj nástup na trh s elektromobily.
Podle Goldman Sachs generuje Volkswagen v Číně přibližně 41 procent svých prodejů. Automobilka Porsche, která spadá do koncernu Volkswagen, považuje Čínu za svůj největší jednotlivý trh a v prvních třech čtvrtletích letošního roku vykázala jedenáctiprocentní růst oproti stejnému období před rokem. Během této doby v celosvětovém měřítku německá luxusní automobilka uvedla, že její nedávno představený elektrický model Taycan překonal v prodeji její ikonický model 911.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.