Mezi elektromobily volí čínští spotřebitelé nejčastěji tamní značku BYD, kterou podporuje investor Warren Buffett. Na druhém místě je americká Tesla Elona Muska a na třetím německý Volkswagen, vyplývá z průzkumu společnosti Bernstein.
Bernstein anketu provádí několik posledních let vždy ve třetím čtvrtletí. Letos se dotazoval zhruba 1600 respondentů. Většina z nich žije ve větších čínských městech, jejich průměrný věk činí 32 let a měsíční příjem mají zhruba 19.000 jüanů (přes 65.000 Kč).
Téměř polovina oslovených uvedla, že při příštím nákupu automobilu budou uvažovat o elektromobilu. Mezi důvody jsou nižší provozní náklady, lepší zážitek z jízdy a šetrnost k životnímu prostředí.
Záměr koupit si elektromobil od čínského start-upu, jako jsou Nio nebo Xpeng, se letos meziročně zdvojnásobil na přibližně 9,5 procenta dotázaných. V posledních několika letech se pohyboval kolem pěti procent.
Čínské start-upy obsadily první místo v segmentu elektromobilů, jejichž cena přesahuje 150.000 jüanů. Další nejoblíbenější značkou v této kategorii byla Tesla, následovaná prémiovými německými značkami jako BMW a Audi, zjistil průzkum.
Mezi vozy všech kategorií kralovaly německé prémiové značky, následované japonskými automobilkami Toyota, Honda a Nissan a čínskými vozy BYD a Geely. V tomto případě se start-upy umístily až šesté.
Čína je největším automobilovým trhem na světě a mnoho evropských automobilových společností si z této země udělalo výchozí bod pro svůj nástup na trh s elektromobily.
Podle Goldman Sachs generuje Volkswagen v Číně přibližně 41 procent svých prodejů. Automobilka Porsche, která spadá do koncernu Volkswagen, považuje Čínu za svůj největší jednotlivý trh a v prvních třech čtvrtletích letošního roku vykázala jedenáctiprocentní růst oproti stejnému období před rokem. Během této doby v celosvětovém měřítku německá luxusní automobilka uvedla, že její nedávno představený elektrický model Taycan překonal v prodeji její ikonický model 911.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.