Mezi elektromobily volí čínští spotřebitelé nejčastěji tamní značku BYD, kterou podporuje investor Warren Buffett. Na druhém místě je americká Tesla Elona Muska a na třetím německý Volkswagen, vyplývá z průzkumu společnosti Bernstein.
Bernstein anketu provádí několik posledních let vždy ve třetím čtvrtletí. Letos se dotazoval zhruba 1600 respondentů. Většina z nich žije ve větších čínských městech, jejich průměrný věk činí 32 let a měsíční příjem mají zhruba 19.000 jüanů (přes 65.000 Kč).
Téměř polovina oslovených uvedla, že při příštím nákupu automobilu budou uvažovat o elektromobilu. Mezi důvody jsou nižší provozní náklady, lepší zážitek z jízdy a šetrnost k životnímu prostředí.
Záměr koupit si elektromobil od čínského start-upu, jako jsou Nio nebo Xpeng, se letos meziročně zdvojnásobil na přibližně 9,5 procenta dotázaných. V posledních několika letech se pohyboval kolem pěti procent.
Čínské start-upy obsadily první místo v segmentu elektromobilů, jejichž cena přesahuje 150.000 jüanů. Další nejoblíbenější značkou v této kategorii byla Tesla, následovaná prémiovými německými značkami jako BMW a Audi, zjistil průzkum.
Mezi vozy všech kategorií kralovaly německé prémiové značky, následované japonskými automobilkami Toyota, Honda a Nissan a čínskými vozy BYD a Geely. V tomto případě se start-upy umístily až šesté.
Čína je největším automobilovým trhem na světě a mnoho evropských automobilových společností si z této země udělalo výchozí bod pro svůj nástup na trh s elektromobily.
Podle Goldman Sachs generuje Volkswagen v Číně přibližně 41 procent svých prodejů. Automobilka Porsche, která spadá do koncernu Volkswagen, považuje Čínu za svůj největší jednotlivý trh a v prvních třech čtvrtletích letošního roku vykázala jedenáctiprocentní růst oproti stejnému období před rokem. Během této doby v celosvětovém měřítku německá luxusní automobilka uvedla, že její nedávno představený elektrický model Taycan překonal v prodeji její ikonický model 911.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.