Americký výrobce elektromobilů Rivian Automotive zvýšil cenové rozpětí své primární veřejné nabídky akcií (IPO). Připravovaný vstup na burzu by tak podnik mohl ohodnotit až na 65 miliard dolarů (zhruba 1,4 bilionu Kč).
Rivian by tak v tržní hodnotě mohl podle ČTK překonal automobilku Stellantis, která nedávno vznikla spojením italsko-americké společnosti Fiat Chrysler s francouzským konkurentem PSA. Informovala o tom dnes agentura Reuters.
Rivian nyní předpokládá, že příští týden v rámci IPO prodá 135 milionů akcií za 72 až 74 dolarů za kus. Měl by tak získat téměř deset miliard dolarů. Dříve počítal s prodejní cenou v rozpětí od 57 do 62 dolarů.
Investoři podle agentury Reuters sázejí na to, že Rivian se stane dalším velkým hráčem v odvětví, kterému nyní dominuje americký výrobce elektromobilů Tesla. Rivian v současnosti výrazně investuje do zvyšování výroby.
Pětinový podíl v Rivianu nyní vlastní americký internetový obchod Amazon. Ten si již v rámci snahy o snižování emisí od Rivianu objednal 100.000 dodávkových automobilů s elektrickým pohonem.
Vstup na burzu je jedna věc, prodej vozů zákazníkům konkurence, zvlášť když o elektromobily stále není extrémní zájem, věc druhá. Uvidíme, kam se bude osud Rivianu na akciových trzích ubírat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.