Americký výrobce elektromobilů Rivian Automotive zvýšil cenové rozpětí své primární veřejné nabídky akcií (IPO). Připravovaný vstup na burzu by tak podnik mohl ohodnotit až na 65 miliard dolarů (zhruba 1,4 bilionu Kč).
Rivian by tak v tržní hodnotě mohl podle ČTK překonal automobilku Stellantis, která nedávno vznikla spojením italsko-americké společnosti Fiat Chrysler s francouzským konkurentem PSA. Informovala o tom dnes agentura Reuters.
Rivian nyní předpokládá, že příští týden v rámci IPO prodá 135 milionů akcií za 72 až 74 dolarů za kus. Měl by tak získat téměř deset miliard dolarů. Dříve počítal s prodejní cenou v rozpětí od 57 do 62 dolarů.
Investoři podle agentury Reuters sázejí na to, že Rivian se stane dalším velkým hráčem v odvětví, kterému nyní dominuje americký výrobce elektromobilů Tesla. Rivian v současnosti výrazně investuje do zvyšování výroby.
Pětinový podíl v Rivianu nyní vlastní americký internetový obchod Amazon. Ten si již v rámci snahy o snižování emisí od Rivianu objednal 100.000 dodávkových automobilů s elektrickým pohonem.
Vstup na burzu je jedna věc, prodej vozů zákazníkům konkurence, zvlášť když o elektromobily stále není extrémní zájem, věc druhá. Uvidíme, kam se bude osud Rivianu na akciových trzích ubírat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?