Německé, švýcarské a rakouské automotokluby ADAC, TCS a ÖAMTC zveřejnily každoroční testy zimních pneumatik. Společné první místo v testu pneumatik šestnácti značek získaly Goodyear a Dunlop.
Pneumatiky se v testu hodnotí na základě sedmnácti náročných kritérií. Letos byl test zaměřen na oblíbený rozměr 195/65R15, který používá řada nejprodávanějších rodinných vozů, například Volkswagen Golf.
Goodyear UltraGrip 9+ testovací řidiči hodnotili jako velmi vyvážené pneumatiky, které podávají dobrý výkon na suchých a mokrých silnicích, ale také na sněhové pokrývce. Působivě si vedly také v kritériích opotřebovávání a spotřeby paliva a vůbec nejlépe se umístily v testu jízdy na ledě. Ke skvělému výsledku UltraGrip 9+ přispěly dvě nové technologie značky: technologie Mileage Plus chrání pneumatiky na silnicích s hrubým povrchem a zajišťuje jim tak delší kilometrový proběh, zatímco technologie Winter Grip jim propůjčuje vynikající přilnavost při sněhu a ledu.
Pro značku Dunlop je nejlepší skóre pneumatik Winter Response 2 reprízou vítězství testu stejných automotoklubů z roku 2018. Testovací řidiči letos opět zaznamenali velmi vysoké užitné vlastnosti pneumatik Dunlop na suchém, mokrém, zasněženém a zledovatělém povrchu. K výslednému umístění pak přispělo i osobité úhlové rozvržení příčných drážek v rameni, které pneumatikám Dunlop Winter Response 2 pomáhá lépe zvládat odstředivé síly a zvyšovat tak v zatáčkách přilnavost na sněhu a na ledě.
Automotokluby německy mluvících zemí podrobily testu také pneumatiky v rozměru 225/50R17, na nichž jezdí řada větších vozů, třeba Volvo V60, Škoda Octavia, BMW řady 3 nebo Mercedes třídy C. V tomto rozměru získaly celkové nejvyšší skóre pneumatiky Dunlop Winter Sport 5. Goodyear UltraGrip Performance+ byly jedněmi z pouze tří pneumatik, které v tomto testu od hodnotitelů získaly vysvědčení „dobré“.
Dunlop WinterSport 5 se ukázaly jako nejvýkonnější pneumatiky na sněhu, Goodyear UltraGrip Performance+ byly hodnoceny jako velmi vyvážené pneumatiky ve všech zimních podmínkách.
„Obsazení čtyř ze sedmi nejvyšších příček v jednom z nejprestižnějších testů v oboru podává dobré svědectví o úrovni technologií v nejnovějších pneumatikách z portfolia značky Goodyear,“ poznamenal Laurent Colantonio, regionální technický ředitel společnost Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika. „S inovacemi, jako je technologie Winter Grip, zůstávají Goodyear UltraGrip 9+ a Goodyear Performance+ na špici segmentu, v němž pneumatiky rodiny UltraGrip již sbírají ceny již celá desetiletí. S Dunlop Winter Response 2 a Winter Sport 5, které v testu získaly nejvyšší skóre ve svém segmentu, můžeme být stále hrdí na rozsah a užitné vlastnosti našeho portfolia zimních pneumatik.“
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?