Německé, švýcarské a rakouské automotokluby ADAC, TCS a ÖAMTC zveřejnily každoroční testy zimních pneumatik. Společné první místo v testu pneumatik šestnácti značek získaly Goodyear a Dunlop.
Pneumatiky se v testu hodnotí na základě sedmnácti náročných kritérií. Letos byl test zaměřen na oblíbený rozměr 195/65R15, který používá řada nejprodávanějších rodinných vozů, například Volkswagen Golf.
Goodyear UltraGrip 9+ testovací řidiči hodnotili jako velmi vyvážené pneumatiky, které podávají dobrý výkon na suchých a mokrých silnicích, ale také na sněhové pokrývce. Působivě si vedly také v kritériích opotřebovávání a spotřeby paliva a vůbec nejlépe se umístily v testu jízdy na ledě. Ke skvělému výsledku UltraGrip 9+ přispěly dvě nové technologie značky: technologie Mileage Plus chrání pneumatiky na silnicích s hrubým povrchem a zajišťuje jim tak delší kilometrový proběh, zatímco technologie Winter Grip jim propůjčuje vynikající přilnavost při sněhu a ledu.
Pro značku Dunlop je nejlepší skóre pneumatik Winter Response 2 reprízou vítězství testu stejných automotoklubů z roku 2018. Testovací řidiči letos opět zaznamenali velmi vysoké užitné vlastnosti pneumatik Dunlop na suchém, mokrém, zasněženém a zledovatělém povrchu. K výslednému umístění pak přispělo i osobité úhlové rozvržení příčných drážek v rameni, které pneumatikám Dunlop Winter Response 2 pomáhá lépe zvládat odstředivé síly a zvyšovat tak v zatáčkách přilnavost na sněhu a na ledě.
Automotokluby německy mluvících zemí podrobily testu také pneumatiky v rozměru 225/50R17, na nichž jezdí řada větších vozů, třeba Volvo V60, Škoda Octavia, BMW řady 3 nebo Mercedes třídy C. V tomto rozměru získaly celkové nejvyšší skóre pneumatiky Dunlop Winter Sport 5. Goodyear UltraGrip Performance+ byly jedněmi z pouze tří pneumatik, které v tomto testu od hodnotitelů získaly vysvědčení „dobré“.
Dunlop WinterSport 5 se ukázaly jako nejvýkonnější pneumatiky na sněhu, Goodyear UltraGrip Performance+ byly hodnoceny jako velmi vyvážené pneumatiky ve všech zimních podmínkách.
„Obsazení čtyř ze sedmi nejvyšších příček v jednom z nejprestižnějších testů v oboru podává dobré svědectví o úrovni technologií v nejnovějších pneumatikách z portfolia značky Goodyear,“ poznamenal Laurent Colantonio, regionální technický ředitel společnost Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika. „S inovacemi, jako je technologie Winter Grip, zůstávají Goodyear UltraGrip 9+ a Goodyear Performance+ na špici segmentu, v němž pneumatiky rodiny UltraGrip již sbírají ceny již celá desetiletí. S Dunlop Winter Response 2 a Winter Sport 5, které v testu získaly nejvyšší skóre ve svém segmentu, můžeme být stále hrdí na rozsah a užitné vlastnosti našeho portfolia zimních pneumatik.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.