Německé, švýcarské a rakouské automotokluby ADAC, TCS a ÖAMTC zveřejnily každoroční testy zimních pneumatik. Společné první místo v testu pneumatik šestnácti značek získaly Goodyear a Dunlop.
Pneumatiky se v testu hodnotí na základě sedmnácti náročných kritérií. Letos byl test zaměřen na oblíbený rozměr 195/65R15, který používá řada nejprodávanějších rodinných vozů, například Volkswagen Golf.
Goodyear UltraGrip 9+ testovací řidiči hodnotili jako velmi vyvážené pneumatiky, které podávají dobrý výkon na suchých a mokrých silnicích, ale také na sněhové pokrývce. Působivě si vedly také v kritériích opotřebovávání a spotřeby paliva a vůbec nejlépe se umístily v testu jízdy na ledě. Ke skvělému výsledku UltraGrip 9+ přispěly dvě nové technologie značky: technologie Mileage Plus chrání pneumatiky na silnicích s hrubým povrchem a zajišťuje jim tak delší kilometrový proběh, zatímco technologie Winter Grip jim propůjčuje vynikající přilnavost při sněhu a ledu.
Pro značku Dunlop je nejlepší skóre pneumatik Winter Response 2 reprízou vítězství testu stejných automotoklubů z roku 2018. Testovací řidiči letos opět zaznamenali velmi vysoké užitné vlastnosti pneumatik Dunlop na suchém, mokrém, zasněženém a zledovatělém povrchu. K výslednému umístění pak přispělo i osobité úhlové rozvržení příčných drážek v rameni, které pneumatikám Dunlop Winter Response 2 pomáhá lépe zvládat odstředivé síly a zvyšovat tak v zatáčkách přilnavost na sněhu a na ledě.
Automotokluby německy mluvících zemí podrobily testu také pneumatiky v rozměru 225/50R17, na nichž jezdí řada větších vozů, třeba Volvo V60, Škoda Octavia, BMW řady 3 nebo Mercedes třídy C. V tomto rozměru získaly celkové nejvyšší skóre pneumatiky Dunlop Winter Sport 5. Goodyear UltraGrip Performance+ byly jedněmi z pouze tří pneumatik, které v tomto testu od hodnotitelů získaly vysvědčení „dobré“.
Dunlop WinterSport 5 se ukázaly jako nejvýkonnější pneumatiky na sněhu, Goodyear UltraGrip Performance+ byly hodnoceny jako velmi vyvážené pneumatiky ve všech zimních podmínkách.
„Obsazení čtyř ze sedmi nejvyšších příček v jednom z nejprestižnějších testů v oboru podává dobré svědectví o úrovni technologií v nejnovějších pneumatikách z portfolia značky Goodyear,“ poznamenal Laurent Colantonio, regionální technický ředitel společnost Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika. „S inovacemi, jako je technologie Winter Grip, zůstávají Goodyear UltraGrip 9+ a Goodyear Performance+ na špici segmentu, v němž pneumatiky rodiny UltraGrip již sbírají ceny již celá desetiletí. S Dunlop Winter Response 2 a Winter Sport 5, které v testu získaly nejvyšší skóre ve svém segmentu, můžeme být stále hrdí na rozsah a užitné vlastnosti našeho portfolia zimních pneumatik.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?