V respektovaných testech zimních pneumatik vyhrály Goodyear a Dunlop

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Auto Kelly
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 25. října 2021 23:17
Sdílej:

Německé, švýcarské a rakouské automotokluby ADAC, TCS a ÖAMTC zveřejnily každoroční testy zimních pneumatik. Společné první místo v testu pneumatik šestnácti značek získaly Goodyear a Dunlop.

Pneumatiky se v testu hodnotí na základě sedmnácti náročných kritérií. Letos byl test zaměřen na oblíbený rozměr 195/65R15, který používá řada nejprodávanějších rodinných vozů, například Volkswagen Golf. 

Goodyear UltraGrip 9+ testovací řidiči hodnotili jako velmi vyvážené pneumatiky, které podávají dobrý výkon na suchých a mokrých silnicích, ale také na sněhové pokrývce. Působivě si vedly také v kritériích opotřebovávání a spotřeby paliva a vůbec nejlépe se umístily v testu jízdy na ledě. Ke skvělému výsledku UltraGrip 9+ přispěly dvě nové technologie značky: technologie Mileage Plus chrání pneumatiky na silnicích s hrubým povrchem a zajišťuje jim tak delší kilometrový proběh, zatímco technologie Winter Grip jim propůjčuje vynikající přilnavost při sněhu a ledu.

Pro značku Dunlop je nejlepší skóre pneumatik Winter Response 2 reprízou vítězství testu stejných automotoklubů z roku 2018. Testovací řidiči letos opět zaznamenali velmi vysoké užitné vlastnosti pneumatik Dunlop na suchém, mokrém, zasněženém a zledovatělém povrchu. K výslednému umístění pak přispělo i osobité úhlové rozvržení příčných drážek v rameni, které pneumatikám Dunlop Winter Response 2 pomáhá lépe zvládat odstředivé síly a zvyšovat tak v zatáčkách přilnavost na sněhu a na ledě. 

Automotokluby německy mluvících zemí podrobily testu také pneumatiky v rozměru 225/50R17, na nichž jezdí řada větších vozů, třeba Volvo V60, Škoda Octavia, BMW řady 3 nebo Mercedes třídy C. V tomto rozměru získaly celkové nejvyšší skóre pneumatiky Dunlop Winter Sport 5. Goodyear UltraGrip Performance+ byly jedněmi z pouze tří pneumatik, které v tomto testu od hodnotitelů získaly vysvědčení „dobré“. 

Dunlop WinterSport 5 se ukázaly jako nejvýkonnější pneumatiky na sněhu, Goodyear UltraGrip Performance+ byly hodnoceny jako velmi vyvážené pneumatiky ve všech zimních podmínkách.

„Obsazení čtyř ze sedmi nejvyšších příček v jednom z nejprestižnějších testů v oboru podává dobré svědectví o úrovni technologií v nejnovějších pneumatikách z portfolia značky Goodyear,“ poznamenal Laurent Colantonio, regionální technický ředitel společnost Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika. „S inovacemi, jako je technologie Winter Grip, zůstávají Goodyear UltraGrip 9+ a Goodyear Performance+ na špici segmentu, v němž pneumatiky rodiny UltraGrip již sbírají ceny již celá desetiletí. S Dunlop Winter Response 2 a Winter Sport 5, které v testu získaly nejvyšší skóre ve svém segmentu, můžeme být stále hrdí na rozsah a užitné vlastnosti našeho portfolia zimních pneumatik.“

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?