Těm, kteří si koupí ojetý vůz v Británii, se může stát, že za něj zaplatí více než za nové auto. Prodejci mají podle sdělení ČTK takový problém sehnat vozy, že 17 procent aut starých méně než rok je nyní dražších než jejich nové, avšak nyní nedostupné, ekvivalenty. Uvedla to společnost Auto Trader, která se zabývá prodejem aut prostřednictvím internetu. Na začátku roku byla dražší čtyři procenta ojetin.
Kupující ojetých vozů v Británii utratili minulý týden za koupi ojetého vozidla přibližně o čtvrtinu více než ve stejném období loňského roku. "Mimořádně silná" poptávka se střetává s nízkou dostupností.
"Neočekáváme, že by se růst cen v dohledné době zpomalil," uvedl za podnik Auto Trader Richard Walker. Nejvýrazněji cena roste u populárních vozů, jako jsou Ford Focus či Ford Kuga.
Automobilky se stále potýkají s globálním nedostatkem čipů, který ve třetím čtvrtletí, zhoršení pandemické situace v jihovýchodní Asii. Prodeje automobilů v Evropě se patrně propadnou pod úroveň poklesu z loňského roku, kdy dodávky omezovala pandemie covidu-19.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.