Těm, kteří si koupí ojetý vůz v Británii, se může stát, že za něj zaplatí více než za nové auto. Prodejci mají podle sdělení ČTK takový problém sehnat vozy, že 17 procent aut starých méně než rok je nyní dražších než jejich nové, avšak nyní nedostupné, ekvivalenty. Uvedla to společnost Auto Trader, která se zabývá prodejem aut prostřednictvím internetu. Na začátku roku byla dražší čtyři procenta ojetin.
Kupující ojetých vozů v Británii utratili minulý týden za koupi ojetého vozidla přibližně o čtvrtinu více než ve stejném období loňského roku. "Mimořádně silná" poptávka se střetává s nízkou dostupností.
"Neočekáváme, že by se růst cen v dohledné době zpomalil," uvedl za podnik Auto Trader Richard Walker. Nejvýrazněji cena roste u populárních vozů, jako jsou Ford Focus či Ford Kuga.
Automobilky se stále potýkají s globálním nedostatkem čipů, který ve třetím čtvrtletí, zhoršení pandemické situace v jihovýchodní Asii. Prodeje automobilů v Evropě se patrně propadnou pod úroveň poklesu z loňského roku, kdy dodávky omezovala pandemie covidu-19.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?