Registrace nových osobních elektrických vozidel ve 3. čtvrtletí 2021 v zemích EU zahrnuje 409 882 vozidel, 18,9 % ze všech registrací, meziročně +49,6 %. Z toho 212 582 BEV (bateriová elektrická), 9,8 % ze všech registrací, meziročně +56,7 %, z toho 197 300 PHEV (plug-in hybridní), 9,1 % ze všech registrací, meziročně +42,6 %.
„Ve 3. čtvrtletí roku 2021 bylo v zemích Evropské unie registrováno 409 882 nových osobních elektrických vozidel, meziročně o 50 % více. Nejvíce uvedených vozidel bylo evidováno v Německu, Francii, Itálii, Švédsku a Holandsku. V České republice bylo ve 3. čtvrtletí registrováno 1 473 osobních elektrických vozidel, meziročně o 62 % více. Přibližně každé 5. nové osobní vozidlo registrované ve 3. čtvrtletí v EU bylo elektrické s externím dobíjením (18,9 %), nejvyšší podíl byl evidován ve Švédsku (47,1 %), Dánsku (39,5 %) a Holandsku (29 %), Česká republika s 3 % podílem byla mezi zeměmi EU na 22. místě. Při srovnání se zeměmi V4 bylo za námi jen Slovensko (2,7 %, 553 EV), naopak vyšší podíl registrací byl evidován v Polsku (3,7 %, 3 917 EV) a Maďarsku (7,6 %, 2 260 EV),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu v. v. i. (CDV).
V roce 2021 (pozn. období Q1–Q3) bylo registrováno celkem 1 212 251 nových elektrických vozidel, z toho 569 051 BEV a 643 200 PHEV. V roce 2021 (pozn. období Q1-Q3) se nová osobní elektrická vozidla na všech vozidlech registrovaných podílela 16,4 %, z toho 8,7 % PHEV a 7,7 % BEV.
„V České republice bylo registrováno 9 129 osobních bateriových elektrických vozidel, v 80 % případů se jednalo o registrace nových vozidel, 20 % tvořila vozidla ojetá. V případě ojetých vozidel patřilo nejvíce registrací Fiatu (403), nejvíce nových vozidel registrovala Škoda (2 061). Z pohledu značek byla nejregistrovanější Škoda (2 080), Volkswagen (1 277), Tesla (1 256), BMW (798) a Nissan (768). Nejvíce, 3 547 vozidel, bylo registrováno v Praze, nejméně pak v Libereckém kraji (144)“, uvádí Ing. Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu v. v. i..
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.