Registrace nových osobních elektrických vozidel ve 3. čtvrtletí 2021 v zemích EU zahrnuje 409 882 vozidel, 18,9 % ze všech registrací, meziročně +49,6 %. Z toho 212 582 BEV (bateriová elektrická), 9,8 % ze všech registrací, meziročně +56,7 %, z toho 197 300 PHEV (plug-in hybridní), 9,1 % ze všech registrací, meziročně +42,6 %.
„Ve 3. čtvrtletí roku 2021 bylo v zemích Evropské unie registrováno 409 882 nových osobních elektrických vozidel, meziročně o 50 % více. Nejvíce uvedených vozidel bylo evidováno v Německu, Francii, Itálii, Švédsku a Holandsku. V České republice bylo ve 3. čtvrtletí registrováno 1 473 osobních elektrických vozidel, meziročně o 62 % více. Přibližně každé 5. nové osobní vozidlo registrované ve 3. čtvrtletí v EU bylo elektrické s externím dobíjením (18,9 %), nejvyšší podíl byl evidován ve Švédsku (47,1 %), Dánsku (39,5 %) a Holandsku (29 %), Česká republika s 3 % podílem byla mezi zeměmi EU na 22. místě. Při srovnání se zeměmi V4 bylo za námi jen Slovensko (2,7 %, 553 EV), naopak vyšší podíl registrací byl evidován v Polsku (3,7 %, 3 917 EV) a Maďarsku (7,6 %, 2 260 EV),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu v. v. i. (CDV).
V roce 2021 (pozn. období Q1–Q3) bylo registrováno celkem 1 212 251 nových elektrických vozidel, z toho 569 051 BEV a 643 200 PHEV. V roce 2021 (pozn. období Q1-Q3) se nová osobní elektrická vozidla na všech vozidlech registrovaných podílela 16,4 %, z toho 8,7 % PHEV a 7,7 % BEV.
„V České republice bylo registrováno 9 129 osobních bateriových elektrických vozidel, v 80 % případů se jednalo o registrace nových vozidel, 20 % tvořila vozidla ojetá. V případě ojetých vozidel patřilo nejvíce registrací Fiatu (403), nejvíce nových vozidel registrovala Škoda (2 061). Z pohledu značek byla nejregistrovanější Škoda (2 080), Volkswagen (1 277), Tesla (1 256), BMW (798) a Nissan (768). Nejvíce, 3 547 vozidel, bylo registrováno v Praze, nejméně pak v Libereckém kraji (144)“, uvádí Ing. Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu v. v. i..
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?