Sportovní Toyota GR Yaris bodovala hned dvakrát při letošním udílení cen Auto roku britských listů The Times a Sunday Times. Byla vyhlášena jako nejlepší hot hatch a zároveň si ji vybral i uznávaný motoristický novinář Jeremy Clarkson.
GR Yaris se svými rallyeovými kořeny hodnotitelům učaroval. Přeplňovaný tříválec o objemu 1,6 litru a výkonu 261 koní dává kompaktnímu vozu dostatečnou dynamiku, kterou ještě podtrhuje ovladatelnost a naladění podvozku.
Clarkson ve svém pravidelném sloupku v Sunday Times vychválil vlastnosti vozu na nezpevněných cestách i na silnicích pokrytých ledem. „Je to jeden z nejzábavnějších a nejnapínavějších vozů, jaké jsem kdy řídil," vysekl poklonu někdejší populární moderátor Top Gearu.
Hot hatch je miláčkem motoristického tisku od chvíle, kdy se na konci loňského roku dostal na silnice. Navzdory sdílení jména s poněkud klidnějším Yarisem jde o dva velmi odlišné vozy. Na karoserii jsou jediným společným prvkem vnější zpětná zrcátka a přední a zadní světla. Výroba modelu GR Yaris se speciálními sportovními součástmi pak trvá desetkrát déle než u standardního modelu.
Aby Toyota splnila homologační požadavky mistrovství světa v rally, musela vyrobit alespoň 25 000 silničních verzí GR Yaris, o které je mezi zákazníky po celém světě nebývalý zájem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?