Sportovní Toyota GR Yaris bodovala hned dvakrát při letošním udílení cen Auto roku britských listů The Times a Sunday Times. Byla vyhlášena jako nejlepší hot hatch a zároveň si ji vybral i uznávaný motoristický novinář Jeremy Clarkson.
GR Yaris se svými rallyeovými kořeny hodnotitelům učaroval. Přeplňovaný tříválec o objemu 1,6 litru a výkonu 261 koní dává kompaktnímu vozu dostatečnou dynamiku, kterou ještě podtrhuje ovladatelnost a naladění podvozku.
Clarkson ve svém pravidelném sloupku v Sunday Times vychválil vlastnosti vozu na nezpevněných cestách i na silnicích pokrytých ledem. „Je to jeden z nejzábavnějších a nejnapínavějších vozů, jaké jsem kdy řídil," vysekl poklonu někdejší populární moderátor Top Gearu.
Hot hatch je miláčkem motoristického tisku od chvíle, kdy se na konci loňského roku dostal na silnice. Navzdory sdílení jména s poněkud klidnějším Yarisem jde o dva velmi odlišné vozy. Na karoserii jsou jediným společným prvkem vnější zpětná zrcátka a přední a zadní světla. Výroba modelu GR Yaris se speciálními sportovními součástmi pak trvá desetkrát déle než u standardního modelu.
Aby Toyota splnila homologační požadavky mistrovství světa v rally, musela vyrobit alespoň 25 000 silničních verzí GR Yaris, o které je mezi zákazníky po celém světě nebývalý zájem.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?