Sportovní Toyota GR Yaris bodovala hned dvakrát při letošním udílení cen Auto roku britských listů The Times a Sunday Times. Byla vyhlášena jako nejlepší hot hatch a zároveň si ji vybral i uznávaný motoristický novinář Jeremy Clarkson.
GR Yaris se svými rallyeovými kořeny hodnotitelům učaroval. Přeplňovaný tříválec o objemu 1,6 litru a výkonu 261 koní dává kompaktnímu vozu dostatečnou dynamiku, kterou ještě podtrhuje ovladatelnost a naladění podvozku.
Clarkson ve svém pravidelném sloupku v Sunday Times vychválil vlastnosti vozu na nezpevněných cestách i na silnicích pokrytých ledem. „Je to jeden z nejzábavnějších a nejnapínavějších vozů, jaké jsem kdy řídil," vysekl poklonu někdejší populární moderátor Top Gearu.
Hot hatch je miláčkem motoristického tisku od chvíle, kdy se na konci loňského roku dostal na silnice. Navzdory sdílení jména s poněkud klidnějším Yarisem jde o dva velmi odlišné vozy. Na karoserii jsou jediným společným prvkem vnější zpětná zrcátka a přední a zadní světla. Výroba modelu GR Yaris se speciálními sportovními součástmi pak trvá desetkrát déle než u standardního modelu.
Aby Toyota splnila homologační požadavky mistrovství světa v rally, musela vyrobit alespoň 25 000 silničních verzí GR Yaris, o které je mezi zákazníky po celém světě nebývalý zájem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?