Podle nejnovějších údajů, které společnost GWM zveřejnila 8. září, vozy HAVAL H6 a HAVAL JOLION od ledna do srpna letošního roku zaznamenaly skvělé výsledky a jejich celosvětové prodeje přesáhly 280.000 kusů.
V dubnu byly na celosvětový trh uvedeny modely HAVAL H6 a HAVAL JOLION 3. generace a přechod z předchozí generace byl dokončen za pouhé 3 měsíce. Nyní se oba modely prodávají ve více než 60 zemích a regionech a na několika klíčových trzích dosáhly prodeje významných úspěchů.
Zejména v Jihoafrické republice se HAVAL JOLION v prvním měsíci od svého uvedení na trh umístil na špičce maloobchodního prodeje malých SUV a HAVAL H6 3. generace se udržel mezi třemi nejlepšími v segmentu kompaktních SUV. V Saúdské Arábii se HAVAL JOLION v srpnu umístil na prvním místě ve své třídě. Kromě toho se oba modely dobře prodávají také v dalších regionech, například v Rusku, Austrálii a na Novém Zélandu.
Díky své popularitě se značka HAVAL zařadila mezi značky automobilů, které na mezinárodním trhu přitahují velkou pozornost. „Díky uvedení těchto dvou modelů na trh vzrostly prodeje společnosti HAVAL v zahraničí v první polovině roku 2021 meziročně o 233 %, a to i když se celosvětová pandemie stále šíří a dodávky čipů jsou velmi omezené," uvedl technický ředitel společnosti HAVAL Lv Wenbin.
Průlom v prodeji přinesl HAVALU H6 a HAVALU JOLION 3. generace také vysoké hodnocení od mnoha renomovaných médií.
Reportér jihoafrického portálu Cars Hannes Oosthuizen řekl, že kvalita zpracování a palubní systém vozu HAVAL JOLION si zaslouží uznání. Jeho celkový design a vlastnosti představují mezigenerační inovaci.
„Během našich testů se ukázalo, že všechny systémy aktivní bezpečnosti jsou v každodenním provozu velmi účinné," dodal.
Australské odborné médium Carsales ohodnotilo HAVAL H6 3. generace jako „dosud nejlepší čínský vůz prodávaný v Austrálii". Portál Carsales se domnívá, že HAVAL H6 3. generace je „špičkové SUV, které se vyplatí koupit", jelikož nabízí silný výkon, vysokou bezpečnost a inteligentní asistenční systémy.
Své pocity po testovací jízdě vyjádřil také Gabo Baeza, reportér chilského média Rutamotor, který uvedl, že HAVAL H6 3. generace je velkým pokrokem v oblasti inteligentních technologií a designu a je schopen dokonale konkurovat mezinárodním značkám.
„Společnost HAVAL sleduji od jejího vstupu na chilský trh v roce 2015. Vzhledem k tomu, jak neustále inovuje své produkty, mám z ní skvělý pocit. Je to silná značka, protože má velmi silné produkty," dodal.
Současné uznání značky HAVAL na mezinárodním trhu dodalo společnosti GWM větší motivaci a víru k dosažení strategických cílů pro rok 2025.
Na konferenci Overseas Distributors Online, která se konala letos v srpnu, Meng Siang-ťün, současný prezident GWM, uvedl, že společnost bude usilovat o to, aby do roku 2025 prodala v zahraničí více než jeden milion vozidel.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.