Čínská společnost Geely Holding pokročila v jednání s bankami o tom, že v nadcházejících týdnech uvede na burzu svou divizi Volvo Cars. S odvoláním na tři zdroje o tom dnes informovala agentura Reuters. Očekává se, že půjde o jednu z největších primárních veřejných nabídek akcií (IPO) letos v Evropě.
Automobilka Volvo Cars chce podle zdrojů při vstupu na burzu ve Stockholmu dosáhnout ohodnocení kolem 20 miliard dolarů (428,8 miliardy Kč). Jeden ze zdrojů uvedl, že IPO je plánovaná na konec září.
Další ze zdrojů ohledně ohodnocení zmínil pásmo v rozsahu 20 až 30 miliard dolarů. Třetí ze zdrojů s ohledem na výhled tržeb švédské automobilky konstatoval, že realističtější odhad se pohybuje kolem 16 miliard dolarů.
Transakci vedou banky Goldman Sachs a SEB a podílejí se na ní i další finanční ústavy, včetně BNP Paribas, Carnegie a HSBC, dodaly zdroje. Automobilka Volvo Cars se k věci odmítla vyjádřit, její mateřská firma Geely Holdings zatím na žádost o komentář nereagovala.
Společnost Geely automobilku Volvo Cars koupila v roce 2010 od amerického koncernu Ford Motor. Ten převzal Volvo Cars v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se teď soustředí na výrobu nákladních aut. Geely chtěla akcie Volvo Cars na burze nabídnout už v roce 2018, ale od svého plánu později upustila. Rozhodnutí odůvodnila obchodním napětím a poklesem akcií automobilového průmyslu.
Tradiční výrobci automobilů v posledních letech upadli v nemilost, mezi nejhodnotnější společnosti na světě se vyšvihl americký výrobce elektromobilů Tesla, připomíná Reuters. Mnoho evropských firem se přeorientovalo na elektrický sektor, včetně společnosti Volvo Cars, která si klade za cíl vyrábět do roku 2030 pouze plně elektrické vozy a vlastní podíl 49,5 procenta ve výrobci elektromobilů Polestar.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?