Čínská společnost Geely Holding pokročila v jednání s bankami o tom, že v nadcházejících týdnech uvede na burzu svou divizi Volvo Cars. S odvoláním na tři zdroje o tom dnes informovala agentura Reuters. Očekává se, že půjde o jednu z největších primárních veřejných nabídek akcií (IPO) letos v Evropě.
Automobilka Volvo Cars chce podle zdrojů při vstupu na burzu ve Stockholmu dosáhnout ohodnocení kolem 20 miliard dolarů (428,8 miliardy Kč). Jeden ze zdrojů uvedl, že IPO je plánovaná na konec září.
Další ze zdrojů ohledně ohodnocení zmínil pásmo v rozsahu 20 až 30 miliard dolarů. Třetí ze zdrojů s ohledem na výhled tržeb švédské automobilky konstatoval, že realističtější odhad se pohybuje kolem 16 miliard dolarů.
Transakci vedou banky Goldman Sachs a SEB a podílejí se na ní i další finanční ústavy, včetně BNP Paribas, Carnegie a HSBC, dodaly zdroje. Automobilka Volvo Cars se k věci odmítla vyjádřit, její mateřská firma Geely Holdings zatím na žádost o komentář nereagovala.
Společnost Geely automobilku Volvo Cars koupila v roce 2010 od amerického koncernu Ford Motor. Ten převzal Volvo Cars v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se teď soustředí na výrobu nákladních aut. Geely chtěla akcie Volvo Cars na burze nabídnout už v roce 2018, ale od svého plánu později upustila. Rozhodnutí odůvodnila obchodním napětím a poklesem akcií automobilového průmyslu.
Tradiční výrobci automobilů v posledních letech upadli v nemilost, mezi nejhodnotnější společnosti na světě se vyšvihl americký výrobce elektromobilů Tesla, připomíná Reuters. Mnoho evropských firem se přeorientovalo na elektrický sektor, včetně společnosti Volvo Cars, která si klade za cíl vyrábět do roku 2030 pouze plně elektrické vozy a vlastní podíl 49,5 procenta ve výrobci elektromobilů Polestar.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?