Čínská společnost Geely Holding pokročila v jednání s bankami o tom, že v nadcházejících týdnech uvede na burzu svou divizi Volvo Cars. S odvoláním na tři zdroje o tom dnes informovala agentura Reuters. Očekává se, že půjde o jednu z největších primárních veřejných nabídek akcií (IPO) letos v Evropě.
Automobilka Volvo Cars chce podle zdrojů při vstupu na burzu ve Stockholmu dosáhnout ohodnocení kolem 20 miliard dolarů (428,8 miliardy Kč). Jeden ze zdrojů uvedl, že IPO je plánovaná na konec září.
Další ze zdrojů ohledně ohodnocení zmínil pásmo v rozsahu 20 až 30 miliard dolarů. Třetí ze zdrojů s ohledem na výhled tržeb švédské automobilky konstatoval, že realističtější odhad se pohybuje kolem 16 miliard dolarů.
Transakci vedou banky Goldman Sachs a SEB a podílejí se na ní i další finanční ústavy, včetně BNP Paribas, Carnegie a HSBC, dodaly zdroje. Automobilka Volvo Cars se k věci odmítla vyjádřit, její mateřská firma Geely Holdings zatím na žádost o komentář nereagovala.
Společnost Geely automobilku Volvo Cars koupila v roce 2010 od amerického koncernu Ford Motor. Ten převzal Volvo Cars v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se teď soustředí na výrobu nákladních aut. Geely chtěla akcie Volvo Cars na burze nabídnout už v roce 2018, ale od svého plánu později upustila. Rozhodnutí odůvodnila obchodním napětím a poklesem akcií automobilového průmyslu.
Tradiční výrobci automobilů v posledních letech upadli v nemilost, mezi nejhodnotnější společnosti na světě se vyšvihl americký výrobce elektromobilů Tesla, připomíná Reuters. Mnoho evropských firem se přeorientovalo na elektrický sektor, včetně společnosti Volvo Cars, která si klade za cíl vyrábět do roku 2030 pouze plně elektrické vozy a vlastní podíl 49,5 procenta ve výrobci elektromobilů Polestar.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?