Čínská společnost Geely Holding pokročila v jednání s bankami o tom, že v nadcházejících týdnech uvede na burzu svou divizi Volvo Cars. S odvoláním na tři zdroje o tom dnes informovala agentura Reuters. Očekává se, že půjde o jednu z největších primárních veřejných nabídek akcií (IPO) letos v Evropě.
Automobilka Volvo Cars chce podle zdrojů při vstupu na burzu ve Stockholmu dosáhnout ohodnocení kolem 20 miliard dolarů (428,8 miliardy Kč). Jeden ze zdrojů uvedl, že IPO je plánovaná na konec září.
Další ze zdrojů ohledně ohodnocení zmínil pásmo v rozsahu 20 až 30 miliard dolarů. Třetí ze zdrojů s ohledem na výhled tržeb švédské automobilky konstatoval, že realističtější odhad se pohybuje kolem 16 miliard dolarů.
Transakci vedou banky Goldman Sachs a SEB a podílejí se na ní i další finanční ústavy, včetně BNP Paribas, Carnegie a HSBC, dodaly zdroje. Automobilka Volvo Cars se k věci odmítla vyjádřit, její mateřská firma Geely Holdings zatím na žádost o komentář nereagovala.
Společnost Geely automobilku Volvo Cars koupila v roce 2010 od amerického koncernu Ford Motor. Ten převzal Volvo Cars v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se teď soustředí na výrobu nákladních aut. Geely chtěla akcie Volvo Cars na burze nabídnout už v roce 2018, ale od svého plánu později upustila. Rozhodnutí odůvodnila obchodním napětím a poklesem akcií automobilového průmyslu.
Tradiční výrobci automobilů v posledních letech upadli v nemilost, mezi nejhodnotnější společnosti na světě se vyšvihl americký výrobce elektromobilů Tesla, připomíná Reuters. Mnoho evropských firem se přeorientovalo na elektrický sektor, včetně společnosti Volvo Cars, která si klade za cíl vyrábět do roku 2030 pouze plně elektrické vozy a vlastní podíl 49,5 procenta ve výrobci elektromobilů Polestar.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?