Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

ČTK / AutoRoad.cz, 12. září 2021, 00:24 Google+

Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess žádá co nejrychlejší přechod na obnovitelné zdroje energie. V úterý na úvod automobilové výstavy IAA Mobility v Mnichově prohlásil, že bez politické podpory ekologických zdrojů energie nebude možné dosáhnout uhlíkově neutrální dopravy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept Volkswagen ID. LIFE

Koncept Volkswagen ID. LIFE | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

"Podmínkou dekarbonizace sektoru dopravy je dostupnost zelené energie ze slunce a větru," řekl Diess na přednášce, ve které odklon od emisí oxidu uhličitého označil za šanci pro průmysl i klima.

Oxid uhličitý je skleníkový plyn, jehož vypouštění vede k oteplování klimatu. V Německu se nyní platí za tunu vypuštěného CO2 cena 25 eur (635 Kč), která by se do roku 2025 měla postupně zvýšit na 55 eur (1400 Kč). Pokud bude podle Diesse snižování emisí CO2 pokračovat rychleji, přinese to klimatické i finanční výhody. "Díky dekarbonizaci bude řada věcí výhodnějších, ne dražších," dodal.

Takzvané uhlíkové neutrality, kdy emise oxidu uhličitého budou v rovnováze s jejich produkcí, chce Německo dosáhnout nejpozději do roku 2045. To je o pět let dříve, než předpokládal původní plán. Klimatičtí aktivisté to ale považují za stále vzdálený termín a žádají rychlejší postup.

Vytisknout

Diskuze: Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Lexus UX 300e

TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

Rolls-Royce Cullinan

Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

Ilustrační foto

Jak správně zahřát v zimě auto? Většina lidí to dělá stále špatně, nepatříte k nim?

reklama

Doporučujeme

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

  2. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  3. Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

  4. Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

  5. Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

  6. Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud