Nálada v německém automobilovém průmyslu se v srpnu prudce zhoršila, výrazně k tomu přispěl nedostatek čipů potřebných pro výrobu vozů. Vyplývá to podle sdělení ČTK z průzkumu, jehož výsledky včera zveřejnil mnichovský institut Ifo. Index nálady se podle průzkumu propadl téměř o polovinu na 28,8 bodu z červencových 56,4 bodu. Dostal se tak na nejnižší úroveň od dubna, napsala agentura DPA.
"Ukazuje to, že automobilový sektor nadále trpí nedostatkem součástek, zejména čipů," uvedl šéf centra Ifo pro průmyslovou ekonomiku Oliver Falck.
Německý automobilový koncern Daimler dnes oznámil, že kvůli globálnímu nedostatku čipů očekává ve třetím čtvrtletí výrazný pokles tržeb divize Mercedes oproti druhém kvartálu. "Vzhledem k uzavírání továren dodavatelů polovodičů v Malajsii a dalších zemích se problémy ještě zvětšují," uvedl šéf Daimleru Ola Källenius v rozhovoru s německým týdeníkem Automobilwoche.
Källenius odmítl odhadnout, kdy nedostatek čipů skončí. Upozornil, že komplikace v dodavatelských řetězcích, jako jsou například koronavirové uzávěry v Malajsii, nelze předvídat. "Důležité je, že poptávka po automobilech stále existuje. A časem se vyřeší také potíže s čipy," prohlásil.
Největší americká automobilka General Motors dnes oznámila, že tento měsíc kvůli přetrvávajícímu nedostatku čipů sníží produkci ve většině svých montážních závodů v Severní Americe. Její menší domácí konkurent Ford Motor tento týden uvedl, že ze stejného důvodu příští týden omezí výrobu nákladních automobilů. Největší japonská automobilka Toyota byla nucena kvůli nedostatku čipů snížit své globální výrobní plány pro září o 40 procent.
S nedostatkem čipů se potýká rovněž automobilka Škoda Auto. Časopis Škodovácký odborář minulý týden uvedl, že mladoboleslavská automobilka pokračuje v rušení části směn kvůli chybějícím čipům, které se používají v palubní elektronice. Podle odborů se dají problémy očekávat ještě na podzim.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?