Nálada v německém automobilovém průmyslu se v srpnu prudce zhoršila, výrazně k tomu přispěl nedostatek čipů potřebných pro výrobu vozů. Vyplývá to podle sdělení ČTK z průzkumu, jehož výsledky včera zveřejnil mnichovský institut Ifo. Index nálady se podle průzkumu propadl téměř o polovinu na 28,8 bodu z červencových 56,4 bodu. Dostal se tak na nejnižší úroveň od dubna, napsala agentura DPA.
"Ukazuje to, že automobilový sektor nadále trpí nedostatkem součástek, zejména čipů," uvedl šéf centra Ifo pro průmyslovou ekonomiku Oliver Falck.
Německý automobilový koncern Daimler dnes oznámil, že kvůli globálnímu nedostatku čipů očekává ve třetím čtvrtletí výrazný pokles tržeb divize Mercedes oproti druhém kvartálu. "Vzhledem k uzavírání továren dodavatelů polovodičů v Malajsii a dalších zemích se problémy ještě zvětšují," uvedl šéf Daimleru Ola Källenius v rozhovoru s německým týdeníkem Automobilwoche.
Källenius odmítl odhadnout, kdy nedostatek čipů skončí. Upozornil, že komplikace v dodavatelských řetězcích, jako jsou například koronavirové uzávěry v Malajsii, nelze předvídat. "Důležité je, že poptávka po automobilech stále existuje. A časem se vyřeší také potíže s čipy," prohlásil.
Největší americká automobilka General Motors dnes oznámila, že tento měsíc kvůli přetrvávajícímu nedostatku čipů sníží produkci ve většině svých montážních závodů v Severní Americe. Její menší domácí konkurent Ford Motor tento týden uvedl, že ze stejného důvodu příští týden omezí výrobu nákladních automobilů. Největší japonská automobilka Toyota byla nucena kvůli nedostatku čipů snížit své globální výrobní plány pro září o 40 procent.
S nedostatkem čipů se potýká rovněž automobilka Škoda Auto. Časopis Škodovácký odborář minulý týden uvedl, že mladoboleslavská automobilka pokračuje v rušení části směn kvůli chybějícím čipům, které se používají v palubní elektronice. Podle odborů se dají problémy očekávat ještě na podzim.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?