Nálada v německém automobilovém průmyslu se v srpnu prudce zhoršila, výrazně k tomu přispěl nedostatek čipů potřebných pro výrobu vozů. Vyplývá to podle sdělení ČTK z průzkumu, jehož výsledky včera zveřejnil mnichovský institut Ifo. Index nálady se podle průzkumu propadl téměř o polovinu na 28,8 bodu z červencových 56,4 bodu. Dostal se tak na nejnižší úroveň od dubna, napsala agentura DPA.
"Ukazuje to, že automobilový sektor nadále trpí nedostatkem součástek, zejména čipů," uvedl šéf centra Ifo pro průmyslovou ekonomiku Oliver Falck.
Německý automobilový koncern Daimler dnes oznámil, že kvůli globálnímu nedostatku čipů očekává ve třetím čtvrtletí výrazný pokles tržeb divize Mercedes oproti druhém kvartálu. "Vzhledem k uzavírání továren dodavatelů polovodičů v Malajsii a dalších zemích se problémy ještě zvětšují," uvedl šéf Daimleru Ola Källenius v rozhovoru s německým týdeníkem Automobilwoche.
Källenius odmítl odhadnout, kdy nedostatek čipů skončí. Upozornil, že komplikace v dodavatelských řetězcích, jako jsou například koronavirové uzávěry v Malajsii, nelze předvídat. "Důležité je, že poptávka po automobilech stále existuje. A časem se vyřeší také potíže s čipy," prohlásil.
Největší americká automobilka General Motors dnes oznámila, že tento měsíc kvůli přetrvávajícímu nedostatku čipů sníží produkci ve většině svých montážních závodů v Severní Americe. Její menší domácí konkurent Ford Motor tento týden uvedl, že ze stejného důvodu příští týden omezí výrobu nákladních automobilů. Největší japonská automobilka Toyota byla nucena kvůli nedostatku čipů snížit své globální výrobní plány pro září o 40 procent.
S nedostatkem čipů se potýká rovněž automobilka Škoda Auto. Časopis Škodovácký odborář minulý týden uvedl, že mladoboleslavská automobilka pokračuje v rušení části směn kvůli chybějícím čipům, které se používají v palubní elektronice. Podle odborů se dají problémy očekávat ještě na podzim.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?