Při brouzdání inzertními stránkami člověk sem tam narazí na díla kutilů domácích. Občas je výsledek funkční a i hezký, jindy je to nesmysl bez užitku. Dnes vám chci blíže ukázat sice zajímavý výtvor, ale za oběť mu padl dnes již poměrně ceněný veterán. Pro správné zobrazení klikněte na fotografie.
V inzerátu pod podivnou čtyřkolkou stojí napsáno:
"Prodám skútr prase před renovací většina dílů kola vidlice řidítka a i jiné dily k motorce rok 1959 motor má kompresy číslo motoru souhlasí se štítkem bez dokladů."
Dle textu inzerátu leze vyvodit, že většina dílů k přetvoření čtyřkolky zpět na skútr je součástí prodeje. Ale já osobně se obávám, že na Praseti zanechala nenávratné škody svářečka, když bylo potřeba přidělat karoserii a motor skútru na podivný podvozek, který je něco mezi čtyřkolkou a zahradním traktůrkem.
Co víc k prasekolce říct? Možná ještě můžeme zmínit, z čeho vlastně vychází. CZ 175/501 Čezata (Prase) je dvoumístný motocykl kategorie skútr, vyvinutý Českou zbrojovkou Strakonice, vyráběný od roku 1957 do roku 1960. V roce 1960 byl nahrazen modernizovaným typem ČZ 175/502 Čezeta. Vývoj byl zahájen v roce 1950 v českobudějovické České zbrojovce. Prototyp spatřil světlo světa v roce 1956 a v roce 1957 vznikla první třísetkusová série. Hned v prvním roce výroby zaujal zákazníky ve dvaceti zemích světa.
Motor je dvoudobý, vzduchem chlazený jednoválec s obsahem 172 cm³. Jeho výkon je 8 koní při 4750 ot./min. Maximální rychlost 80 km/h a spotřeba 3,2 l/100 km.
(zdroj Wikipedia)
Originální inzerát:
https://www.sbazar.cz/nakladnitaxi.mala/detail/150335572-cz-175-skutr-prase
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?