Při brouzdání inzertními stránkami člověk sem tam narazí na díla kutilů domácích. Občas je výsledek funkční a i hezký, jindy je to nesmysl bez užitku. Dnes vám chci blíže ukázat sice zajímavý výtvor, ale za oběť mu padl dnes již poměrně ceněný veterán. Pro správné zobrazení klikněte na fotografie.
V inzerátu pod podivnou čtyřkolkou stojí napsáno:
"Prodám skútr prase před renovací většina dílů kola vidlice řidítka a i jiné dily k motorce rok 1959 motor má kompresy číslo motoru souhlasí se štítkem bez dokladů."
Dle textu inzerátu leze vyvodit, že většina dílů k přetvoření čtyřkolky zpět na skútr je součástí prodeje. Ale já osobně se obávám, že na Praseti zanechala nenávratné škody svářečka, když bylo potřeba přidělat karoserii a motor skútru na podivný podvozek, který je něco mezi čtyřkolkou a zahradním traktůrkem.
Co víc k prasekolce říct? Možná ještě můžeme zmínit, z čeho vlastně vychází. CZ 175/501 Čezata (Prase) je dvoumístný motocykl kategorie skútr, vyvinutý Českou zbrojovkou Strakonice, vyráběný od roku 1957 do roku 1960. V roce 1960 byl nahrazen modernizovaným typem ČZ 175/502 Čezeta. Vývoj byl zahájen v roce 1950 v českobudějovické České zbrojovce. Prototyp spatřil světlo světa v roce 1956 a v roce 1957 vznikla první třísetkusová série. Hned v prvním roce výroby zaujal zákazníky ve dvaceti zemích světa.
Motor je dvoudobý, vzduchem chlazený jednoválec s obsahem 172 cm³. Jeho výkon je 8 koní při 4750 ot./min. Maximální rychlost 80 km/h a spotřeba 3,2 l/100 km.
(zdroj Wikipedia)
Originální inzerát:
https://www.sbazar.cz/nakladnitaxi.mala/detail/150335572-cz-175-skutr-prase
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.