Středověká města se svými úzkými uličkami lákají turisty svou nezaměnitelnou atmosférou. Avšak o tom, že je lepší prohlížet si památky pěkně po svých, než za volantem Maranellského supersportu , již ví své majitel nového Ferrari Roma.
Ve středověké části nejmenovaného italského města se stala kuriozní nehoda. Majitel se ve svém novém Ferrari Roma projížděl úzkými uličkami a zjevně neodhadl šířku svého vozu a vzdálenost mezi sousedícími domy. A tak stalo se to, co muselo se stát a myslím si, že teď už to chápe. Že do úzkých uliček se široké Ferrari prostě nehodí. Téměř 2 metry (1975 mm) široké kupé se zašprajcovalo mezi dva domy stejně, jako loď Ever Given mezi břehy Suezu.
Video z místa nehody bylo zveřejněno na kanálu SupercarsNews YouTube. Na záběrech je vidět, jak se kolemjdoucí muž snaží zaseknutému řidiči pomoci během ze strany na stranu a všemožně gestikuluje. Všechno to vypadá docela komicky a nutno dodat, že zbytečně. Nakonec musela přijet odtahovka. Samotné vysvobození není vidět, což je škoda. Dle dostupných informací má Ferrari oba boky poškozené a bude se muset rovnat a nově lakovat.
Ač se sice jedná o "startovací" model slavné italské značky, oprava nebude z nejlevnějších. Ferrari Roma se sportovním kupé s twin-turbo V8 o objemu 3,9 litrů disponuje výkonem 456 kW (620 koní) a točivým momentem 760 N.m. Díky tomuto výkonu zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 s a pokračovat až k rychlosti přes 320 km/h. Za to si u dealera se vzpínajícím se koněm ve znaku řeknou o 6 milionů Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.