Středověká města se svými úzkými uličkami lákají turisty svou nezaměnitelnou atmosférou. Avšak o tom, že je lepší prohlížet si památky pěkně po svých, než za volantem Maranellského supersportu , již ví své majitel nového Ferrari Roma.
Ve středověké části nejmenovaného italského města se stala kuriozní nehoda. Majitel se ve svém novém Ferrari Roma projížděl úzkými uličkami a zjevně neodhadl šířku svého vozu a vzdálenost mezi sousedícími domy. A tak stalo se to, co muselo se stát a myslím si, že teď už to chápe. Že do úzkých uliček se široké Ferrari prostě nehodí. Téměř 2 metry (1975 mm) široké kupé se zašprajcovalo mezi dva domy stejně, jako loď Ever Given mezi břehy Suezu.
Video z místa nehody bylo zveřejněno na kanálu SupercarsNews YouTube. Na záběrech je vidět, jak se kolemjdoucí muž snaží zaseknutému řidiči pomoci během ze strany na stranu a všemožně gestikuluje. Všechno to vypadá docela komicky a nutno dodat, že zbytečně. Nakonec musela přijet odtahovka. Samotné vysvobození není vidět, což je škoda. Dle dostupných informací má Ferrari oba boky poškozené a bude se muset rovnat a nově lakovat.
Ač se sice jedná o "startovací" model slavné italské značky, oprava nebude z nejlevnějších. Ferrari Roma se sportovním kupé s twin-turbo V8 o objemu 3,9 litrů disponuje výkonem 456 kW (620 koní) a točivým momentem 760 N.m. Díky tomuto výkonu zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 s a pokračovat až k rychlosti přes 320 km/h. Za to si u dealera se vzpínajícím se koněm ve znaku řeknou o 6 milionů Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?