Středověká města se svými úzkými uličkami lákají turisty svou nezaměnitelnou atmosférou. Avšak o tom, že je lepší prohlížet si památky pěkně po svých, než za volantem Maranellského supersportu , již ví své majitel nového Ferrari Roma.
Ve středověké části nejmenovaného italského města se stala kuriozní nehoda. Majitel se ve svém novém Ferrari Roma projížděl úzkými uličkami a zjevně neodhadl šířku svého vozu a vzdálenost mezi sousedícími domy. A tak stalo se to, co muselo se stát a myslím si, že teď už to chápe. Že do úzkých uliček se široké Ferrari prostě nehodí. Téměř 2 metry (1975 mm) široké kupé se zašprajcovalo mezi dva domy stejně, jako loď Ever Given mezi břehy Suezu.
Video z místa nehody bylo zveřejněno na kanálu SupercarsNews YouTube. Na záběrech je vidět, jak se kolemjdoucí muž snaží zaseknutému řidiči pomoci během ze strany na stranu a všemožně gestikuluje. Všechno to vypadá docela komicky a nutno dodat, že zbytečně. Nakonec musela přijet odtahovka. Samotné vysvobození není vidět, což je škoda. Dle dostupných informací má Ferrari oba boky poškozené a bude se muset rovnat a nově lakovat.
Ač se sice jedná o "startovací" model slavné italské značky, oprava nebude z nejlevnějších. Ferrari Roma se sportovním kupé s twin-turbo V8 o objemu 3,9 litrů disponuje výkonem 456 kW (620 koní) a točivým momentem 760 N.m. Díky tomuto výkonu zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 s a pokračovat až k rychlosti přes 320 km/h. Za to si u dealera se vzpínajícím se koněm ve znaku řeknou o 6 milionů Kč.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?