Středověká města se svými úzkými uličkami lákají turisty svou nezaměnitelnou atmosférou. Avšak o tom, že je lepší prohlížet si památky pěkně po svých, než za volantem Maranellského supersportu , již ví své majitel nového Ferrari Roma.
Ve středověké části nejmenovaného italského města se stala kuriozní nehoda. Majitel se ve svém novém Ferrari Roma projížděl úzkými uličkami a zjevně neodhadl šířku svého vozu a vzdálenost mezi sousedícími domy. A tak stalo se to, co muselo se stát a myslím si, že teď už to chápe. Že do úzkých uliček se široké Ferrari prostě nehodí. Téměř 2 metry (1975 mm) široké kupé se zašprajcovalo mezi dva domy stejně, jako loď Ever Given mezi břehy Suezu.
Video z místa nehody bylo zveřejněno na kanálu SupercarsNews YouTube. Na záběrech je vidět, jak se kolemjdoucí muž snaží zaseknutému řidiči pomoci během ze strany na stranu a všemožně gestikuluje. Všechno to vypadá docela komicky a nutno dodat, že zbytečně. Nakonec musela přijet odtahovka. Samotné vysvobození není vidět, což je škoda. Dle dostupných informací má Ferrari oba boky poškozené a bude se muset rovnat a nově lakovat.
Ač se sice jedná o "startovací" model slavné italské značky, oprava nebude z nejlevnějších. Ferrari Roma se sportovním kupé s twin-turbo V8 o objemu 3,9 litrů disponuje výkonem 456 kW (620 koní) a točivým momentem 760 N.m. Díky tomuto výkonu zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 s a pokračovat až k rychlosti přes 320 km/h. Za to si u dealera se vzpínajícím se koněm ve znaku řeknou o 6 milionů Kč.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?