Japonský výrobce aut Toyota Motor zůstal v prvním pololetí letošního roku největší automobilkou na světě podle počtu prodaných aut. Druhý skončil dlouholetý konkurent Volkswagen. Uvedla to podle ČTK agentura Kjódó s odvoláním na údaje od automobilek.
Toyota za leden až červen prodala celosvětově rekordních 5,47 milionu vozů. Její prodej stoupl o 31,3 procenta. Číslo zahrnuje i minivozy vyráběné dceřinou společnosti Daihatsu Motor a nákladní vozy Hino Motors. Volkswagen ve stejném období prodal 4,98 milionu vozů, o 27,9 procenta více než před rokem.
Toyota je jedničkou v prodeji za první pololetí již druhým rokem za sebou. To potvrzuje, že se jí daří výrazně oživit z počátečních dopadů pandemie nemoci covid-19, a je relativně odolná i vůči globálnímu nedostatku čipů.
Globální nedostatek čipů přiměl výrobce aut po celém světě, včetně Toyoty a Volkswagenu, omezit výrobu. Vrhl tak stín na celý automobilový průmysl. Pandemie výrazně zvýšila poptávku po polovodičích, které se používají v řadě výrobků, od herních konzolí a notebooků po automobily.
Loni se Toyotě podařilo získat od Volkswagenu po pěti letech zpět korunu nejprodávanějšího výrobce aut na světě. Toyota loni prodala 9,528 milionu vozů, zatímco Volkswagen 9,305 milionu. Oběma společnostem loni prodej kvůli pandemii klesl.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?