Japonský výrobce aut Toyota Motor zůstal v prvním pololetí letošního roku největší automobilkou na světě podle počtu prodaných aut. Druhý skončil dlouholetý konkurent Volkswagen. Uvedla to podle ČTK agentura Kjódó s odvoláním na údaje od automobilek.
Toyota za leden až červen prodala celosvětově rekordních 5,47 milionu vozů. Její prodej stoupl o 31,3 procenta. Číslo zahrnuje i minivozy vyráběné dceřinou společnosti Daihatsu Motor a nákladní vozy Hino Motors. Volkswagen ve stejném období prodal 4,98 milionu vozů, o 27,9 procenta více než před rokem.
Toyota je jedničkou v prodeji za první pololetí již druhým rokem za sebou. To potvrzuje, že se jí daří výrazně oživit z počátečních dopadů pandemie nemoci covid-19, a je relativně odolná i vůči globálnímu nedostatku čipů.
Globální nedostatek čipů přiměl výrobce aut po celém světě, včetně Toyoty a Volkswagenu, omezit výrobu. Vrhl tak stín na celý automobilový průmysl. Pandemie výrazně zvýšila poptávku po polovodičích, které se používají v řadě výrobků, od herních konzolí a notebooků po automobily.
Loni se Toyotě podařilo získat od Volkswagenu po pěti letech zpět korunu nejprodávanějšího výrobce aut na světě. Toyota loni prodala 9,528 milionu vozů, zatímco Volkswagen 9,305 milionu. Oběma společnostem loni prodej kvůli pandemii klesl.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?