Je stará známá pravda, že jen zamávate dealerovi ze svého nového auta na rozloučenou, hned sedíte v něčem, co má pár desítek tisíc nižší cenu, než jakou jste za to před pár minutami dali. To však neplatí úplně pokaždé, zářným příkladem může být toto poslední vydání legendárního Langera Evo.
V Kanadě u dealera Mitsubishi je nyní na prodej vzácný sportovní sedan Lancer Evo X Final Edition. Pro kanadský trh jich bylo vyrobeno 350 a tento konkrétní kus je úplně posledním z této limitované edice. Final Edition pro severoamerický trh se od standartních "Evíček" lišila černě lakovanou střechou, nebo třeba litými koly BBS. V interiéru se nacházejí přední anatomické sedačky od firmy Recaro, soundsystém Rockford Fosgate a pár dalších detailů, které prozrazují příslušnost k limitované edici.
Ale nezůstalo jen u exteriéru a interiéru. V Mitsubishi se podívali také pod kapotou. Výkon poskočil směrem nahoru a to konkrétně na 307 koní a 414 N.m. Díky tomu se zkrátil čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h z původních 5,4 s na současných 5,1 s. Výkon motoru putuje samozřejmě na všecha čtyři kola a to prostřednictvím 5 stupňové manuální převodovky.
Vzácný exemplář z roku 2015 s nájezdem pouze 62 mil (99 km) se nyní prodává za 147 899 kanadských dolarů (1,73 milionů Kč). Nový přitom před 6 lety stál 49 498 C$. Tudíž cena tohoto exkluzivního vozu za 6 let stoupla téměř trojnásobně. To o sobě jen tak nějaké auto říct nemůže.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.