Je stará známá pravda, že jen zamávate dealerovi ze svého nového auta na rozloučenou, hned sedíte v něčem, co má pár desítek tisíc nižší cenu, než jakou jste za to před pár minutami dali. To však neplatí úplně pokaždé, zářným příkladem může být toto poslední vydání legendárního Langera Evo.
V Kanadě u dealera Mitsubishi je nyní na prodej vzácný sportovní sedan Lancer Evo X Final Edition. Pro kanadský trh jich bylo vyrobeno 350 a tento konkrétní kus je úplně posledním z této limitované edice. Final Edition pro severoamerický trh se od standartních "Evíček" lišila černě lakovanou střechou, nebo třeba litými koly BBS. V interiéru se nacházejí přední anatomické sedačky od firmy Recaro, soundsystém Rockford Fosgate a pár dalších detailů, které prozrazují příslušnost k limitované edici.
Ale nezůstalo jen u exteriéru a interiéru. V Mitsubishi se podívali také pod kapotou. Výkon poskočil směrem nahoru a to konkrétně na 307 koní a 414 N.m. Díky tomu se zkrátil čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h z původních 5,4 s na současných 5,1 s. Výkon motoru putuje samozřejmě na všecha čtyři kola a to prostřednictvím 5 stupňové manuální převodovky.
Vzácný exemplář z roku 2015 s nájezdem pouze 62 mil (99 km) se nyní prodává za 147 899 kanadských dolarů (1,73 milionů Kč). Nový přitom před 6 lety stál 49 498 C$. Tudíž cena tohoto exkluzivního vozu za 6 let stoupla téměř trojnásobně. To o sobě jen tak nějaké auto říct nemůže.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.