Je stará známá pravda, že jen zamávate dealerovi ze svého nového auta na rozloučenou, hned sedíte v něčem, co má pár desítek tisíc nižší cenu, než jakou jste za to před pár minutami dali. To však neplatí úplně pokaždé, zářným příkladem může být toto poslední vydání legendárního Langera Evo.
V Kanadě u dealera Mitsubishi je nyní na prodej vzácný sportovní sedan Lancer Evo X Final Edition. Pro kanadský trh jich bylo vyrobeno 350 a tento konkrétní kus je úplně posledním z této limitované edice. Final Edition pro severoamerický trh se od standartních "Evíček" lišila černě lakovanou střechou, nebo třeba litými koly BBS. V interiéru se nacházejí přední anatomické sedačky od firmy Recaro, soundsystém Rockford Fosgate a pár dalších detailů, které prozrazují příslušnost k limitované edici.
Ale nezůstalo jen u exteriéru a interiéru. V Mitsubishi se podívali také pod kapotou. Výkon poskočil směrem nahoru a to konkrétně na 307 koní a 414 N.m. Díky tomu se zkrátil čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h z původních 5,4 s na současných 5,1 s. Výkon motoru putuje samozřejmě na všecha čtyři kola a to prostřednictvím 5 stupňové manuální převodovky.
Vzácný exemplář z roku 2015 s nájezdem pouze 62 mil (99 km) se nyní prodává za 147 899 kanadských dolarů (1,73 milionů Kč). Nový přitom před 6 lety stál 49 498 C$. Tudíž cena tohoto exkluzivního vozu za 6 let stoupla téměř trojnásobně. To o sobě jen tak nějaké auto říct nemůže.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.