Britský výrobce luxusních automobilů Aston Martin v prvním pololetí snížil hrubou ztrátu na 91 milionů liber (skoro tři miliardy Kč) z 227 milionů liber před rokem. Odbyt podniku se dle ČTK více než ztrojnásobil na 2901 vozů, zasloužil se o to zejména jeho první sportovně-užitkový vůz (SUV) s označením DBX, uvedla dnes firma.
Automobily DBX, které začaly z výrobní linky sjíždět zhruba před rokem, se na pololetním odbytu podílely více než polovinou, upozornila agentura Reuters. Celkové tržby podniku se v prvním pololetí meziročně zvýšily o 242 procent na téměř 500 milionů liber (zhruba 15 miliard Kč).
Aston Martin i nadále předpokládá, že v celém letošním roce by se dodávky prodejcům měly pohybovat kolem 6000 vozů. Ve střednědobém výhledu chce firma odbyt zvýšit na 10.000 vozů ročně a tržby na dvě miliardy liber za rok.
Automobilka Aston Martin byla založena před více než 100 lety a její auta proslavil mimo jiné fiktivní tajný agent James Bond. Firma se však v posledních letech potýká se ztrátami. Loni proto zahájila reorganizační program s názvem Project Horizon.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?