Britský výrobce luxusních automobilů Aston Martin v prvním pololetí snížil hrubou ztrátu na 91 milionů liber (skoro tři miliardy Kč) z 227 milionů liber před rokem. Odbyt podniku se dle ČTK více než ztrojnásobil na 2901 vozů, zasloužil se o to zejména jeho první sportovně-užitkový vůz (SUV) s označením DBX, uvedla dnes firma.
Automobily DBX, které začaly z výrobní linky sjíždět zhruba před rokem, se na pololetním odbytu podílely více než polovinou, upozornila agentura Reuters. Celkové tržby podniku se v prvním pololetí meziročně zvýšily o 242 procent na téměř 500 milionů liber (zhruba 15 miliard Kč).
Aston Martin i nadále předpokládá, že v celém letošním roce by se dodávky prodejcům měly pohybovat kolem 6000 vozů. Ve střednědobém výhledu chce firma odbyt zvýšit na 10.000 vozů ročně a tržby na dvě miliardy liber za rok.
Automobilka Aston Martin byla založena před více než 100 lety a její auta proslavil mimo jiné fiktivní tajný agent James Bond. Firma se však v posledních letech potýká se ztrátami. Loni proto zahájila reorganizační program s názvem Project Horizon.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?