Britský výrobce luxusních automobilů Aston Martin v prvním pololetí snížil hrubou ztrátu na 91 milionů liber (skoro tři miliardy Kč) z 227 milionů liber před rokem. Odbyt podniku se dle ČTK více než ztrojnásobil na 2901 vozů, zasloužil se o to zejména jeho první sportovně-užitkový vůz (SUV) s označením DBX, uvedla dnes firma.
Automobily DBX, které začaly z výrobní linky sjíždět zhruba před rokem, se na pololetním odbytu podílely více než polovinou, upozornila agentura Reuters. Celkové tržby podniku se v prvním pololetí meziročně zvýšily o 242 procent na téměř 500 milionů liber (zhruba 15 miliard Kč).
Aston Martin i nadále předpokládá, že v celém letošním roce by se dodávky prodejcům měly pohybovat kolem 6000 vozů. Ve střednědobém výhledu chce firma odbyt zvýšit na 10.000 vozů ročně a tržby na dvě miliardy liber za rok.
Automobilka Aston Martin byla založena před více než 100 lety a její auta proslavil mimo jiné fiktivní tajný agent James Bond. Firma se však v posledních letech potýká se ztrátami. Loni proto zahájila reorganizační program s názvem Project Horizon.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?