Mitsubishi pustilo do světa první oficiální informace o připravované nové generaci terénního pick-up L200.
Ten by měl být oficiálně poprvé představen v prosinci na autosalonu v Boloni a na trhu se objeví během prvního čtvrtletí příštího roku. Stejně jako jeho předchůdce se nový L200 bude vyrábět ve filiálce v Thajsku. Nový pick-up nebude mít jednoduchou pozici, pokud chce navázat na úspěchy svého předchůdce, jehož se od roku 1988 vyrobilo přes 700 tisíc. Jak naznačuje design přední části, bude mít nový pick-up hodně společného s konceptem Pajero Evo 2+2 z roku 2002 a následného závodního speciálu pro závody typu Paříž-Dakar Pajero Evolution. Vůbec atraktivní design bude zřejmě jedním z největších lákadel tohoto automobilu, což naznačuje již zajímavě tvarovaná dvoukabina a aerodynamicky optimalizovaná příď s typickými znaky nové generace automobilů Mitsubishi. K tomu by měla mít kabina ve verzi DoubleCab největší interiér ve svém segmentu. Nový L200 bude k dispozici také jako dvoumístný SingleCab a čtyřmístný Club Cab, do svého segmentu pak poprvé vstoupí s vyspělým systémem pohonu SS4WD, který známe například z velkého Pajera. Chybět však nebudou ani systémy kontroly trakce a jízdní stability, standardem by měla být 17palcová kola a L200 by měl údajně mít nejmenší poloměr otáčení ve své třídě. Revoluce se odehraje i pod kapotou, současný turbodiesel 2,5 litru nahradí moderní agregát se vstřikováním common-rail splňující normy Euro IV. Základem konstrukce L200 bude zcela přepracovaný žebřinový rám z uzavřených profilů vyrobený technologií hydraulického tváření, zadní kola budou nezávisle zavěšená, vzadu zůstane tuhá náprava.
Foto: Mitsubishi Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.