Co se raději vyplatí zkontrolovat před cestou, radí servisní expert Pavel Boháč, ředitel obchodu a marketingu servisních služeb autoservisu Louda Auto.
Nejčastějším problémem, který vám odstaví auto, je prasklý klínový řemen, upozorňuje Pavel Boháč. Kontrola klínového řemenu před každou delší cestou je nutností, protože zahraniční asistenční služby obvykle nemají tento náhradní díl skladem.
Druhou nejčastější příčinou je uvolnění některé z hadic v motorovém prostoru, například u chladicí soustavy.
Třetí nejčastější příčinou je porucha brzd. „Řada motoristů odjíždí na dovolenou s brzdovými destičkami na hraně opotřebení a při náročném přejezdu Alp začnou brzdy skřípat a ztrácet účinnost,“ připomíná servisní expert Louda Auto.
Čtvrtou nejčastější příčinou odstavení vozu je nedostatečná funkce akumulátoru. „Letošní zima byla poměrně drsná a řada akumulátorů se během ní dostala na okraj své životnosti. Je nepříjemné, když pak akumulátor definitivně selže zrovna v Chorvatsku nebo Itálii,“ varuje Pavel Boháč.
Řešením je osobní kontrola vozu před odjezdem na dovolenou, pokud je v našich schopnostech, případně návštěva autoservisu. Většina českých servisů tomu vychází vstříc a chystá na červen a červenec speciální letní akce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.