Co se raději vyplatí zkontrolovat před cestou, radí servisní expert Pavel Boháč, ředitel obchodu a marketingu servisních služeb autoservisu Louda Auto.
Nejčastějším problémem, který vám odstaví auto, je prasklý klínový řemen, upozorňuje Pavel Boháč. Kontrola klínového řemenu před každou delší cestou je nutností, protože zahraniční asistenční služby obvykle nemají tento náhradní díl skladem.
Druhou nejčastější příčinou je uvolnění některé z hadic v motorovém prostoru, například u chladicí soustavy.
Třetí nejčastější příčinou je porucha brzd. „Řada motoristů odjíždí na dovolenou s brzdovými destičkami na hraně opotřebení a při náročném přejezdu Alp začnou brzdy skřípat a ztrácet účinnost,“ připomíná servisní expert Louda Auto.
Čtvrtou nejčastější příčinou odstavení vozu je nedostatečná funkce akumulátoru. „Letošní zima byla poměrně drsná a řada akumulátorů se během ní dostala na okraj své životnosti. Je nepříjemné, když pak akumulátor definitivně selže zrovna v Chorvatsku nebo Itálii,“ varuje Pavel Boháč.
Řešením je osobní kontrola vozu před odjezdem na dovolenou, pokud je v našich schopnostech, případně návštěva autoservisu. Většina českých servisů tomu vychází vstříc a chystá na červen a červenec speciální letní akce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?