Co se raději vyplatí zkontrolovat před cestou, radí servisní expert Pavel Boháč, ředitel obchodu a marketingu servisních služeb autoservisu Louda Auto.
Nejčastějším problémem, který vám odstaví auto, je prasklý klínový řemen, upozorňuje Pavel Boháč. Kontrola klínového řemenu před každou delší cestou je nutností, protože zahraniční asistenční služby obvykle nemají tento náhradní díl skladem.
Druhou nejčastější příčinou je uvolnění některé z hadic v motorovém prostoru, například u chladicí soustavy.
Třetí nejčastější příčinou je porucha brzd. „Řada motoristů odjíždí na dovolenou s brzdovými destičkami na hraně opotřebení a při náročném přejezdu Alp začnou brzdy skřípat a ztrácet účinnost,“ připomíná servisní expert Louda Auto.
Čtvrtou nejčastější příčinou odstavení vozu je nedostatečná funkce akumulátoru. „Letošní zima byla poměrně drsná a řada akumulátorů se během ní dostala na okraj své životnosti. Je nepříjemné, když pak akumulátor definitivně selže zrovna v Chorvatsku nebo Itálii,“ varuje Pavel Boháč.
Řešením je osobní kontrola vozu před odjezdem na dovolenou, pokud je v našich schopnostech, případně návštěva autoservisu. Většina českých servisů tomu vychází vstříc a chystá na červen a červenec speciální letní akce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.