Jaromír Jágr jezdí nově v modelu Kia Sorento v provedení Plug-in Hybrid. Majitel hokejového klubu Rytíři Kladno po roce využívání nejsportovnějšího modelu značky, Gran Turisma Kia Stinger, přesedl do největšího a nejprostornějšího modelu značky Kia, jehož nejvýkonnější plug-in hybridní verze je na českém trhu k dispozici od letošního února. Výměna vozu je součástí dlouhodobé spolupráce mezi značkou Kia a Jaromírem Jágrem.
Nízkoemisní SUV s výkonem 265 koní (195 kW) zvládne v městském cyklu na elektřinu ujet až 70 km a ve flotile Jaromíra Jágra doplňuje stávající elektromobil e-Niro, který si majitel kladenských Rytířů oblíbil pro jeho kompaktnost a téměř relaxační jízdní projev. Sorento PHEV přitom kombinuje pohodlí a výkon elektromobilu s dostatkem prostoru, který hokejová legenda pro své obchodní cesty a volnočasové aktivity s hokejovou výzbrojí potřebuje.
Jaromír Jágr si nový vůz převzal na Autodromu v Mostě a hned jej otestoval na offroadovém okruhu, který je součástí mosteckého autodromu. V podmínkách přírodního areálu, který nabízí různé druhy neupraveného povrchu – hlína, orná půda, písek, štěrk, naplno využil asistenta pro sjíždění svahů (DBC) a zejména pak voliče terénních režimů (TMS), který optimalizuje jízdní vlastnosti vzhledem ke stavu a povrchu terénu či vozovky.
„Sorento je hodně prostorné a byl jsem překvapený, jak je to tiché auto, a to i během jízdy v offroadu, kde jsem si zajezdil. Ovládání auta je velmi jednoduché, takže si řidič rychle zvykne a jízda je díky tomu příjemnější. Rád si užívám komfortu a pohodlí za volantem s minimem stresu a rozptylování za jakékoli situace. Díky pohodlným sedačkám mohu i jako spolujezdec na delších trasách, když jedeme třeba na zápasy, plně relaxovat. Vůz má celou řadu možností ovládání, jako třeba volbu příjemné hudební akustiky v kabině,“ doplňuje hrající majitel klubu Rytíři Kladno.
Sorento Plug-in Hybrid ve vrcholné výbavě TOP je vybaveno i nejmodernějšími bezpečnostními a asistenčními prvky, jako je třeba kamerový asistent sledování slepého úhlu (BVM), mrtvého úhlu s asistentem pro zamezení zadním kolizím (BCA-R) či na příklad asistent pro zamezení kolizím při couvání (PCA).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.