Jaromír Jágr jezdí nově v modelu Kia Sorento v provedení Plug-in Hybrid. Majitel hokejového klubu Rytíři Kladno po roce využívání nejsportovnějšího modelu značky, Gran Turisma Kia Stinger, přesedl do největšího a nejprostornějšího modelu značky Kia, jehož nejvýkonnější plug-in hybridní verze je na českém trhu k dispozici od letošního února. Výměna vozu je součástí dlouhodobé spolupráce mezi značkou Kia a Jaromírem Jágrem.
Nízkoemisní SUV s výkonem 265 koní (195 kW) zvládne v městském cyklu na elektřinu ujet až 70 km a ve flotile Jaromíra Jágra doplňuje stávající elektromobil e-Niro, který si majitel kladenských Rytířů oblíbil pro jeho kompaktnost a téměř relaxační jízdní projev. Sorento PHEV přitom kombinuje pohodlí a výkon elektromobilu s dostatkem prostoru, který hokejová legenda pro své obchodní cesty a volnočasové aktivity s hokejovou výzbrojí potřebuje.
Jaromír Jágr si nový vůz převzal na Autodromu v Mostě a hned jej otestoval na offroadovém okruhu, který je součástí mosteckého autodromu. V podmínkách přírodního areálu, který nabízí různé druhy neupraveného povrchu – hlína, orná půda, písek, štěrk, naplno využil asistenta pro sjíždění svahů (DBC) a zejména pak voliče terénních režimů (TMS), který optimalizuje jízdní vlastnosti vzhledem ke stavu a povrchu terénu či vozovky.
„Sorento je hodně prostorné a byl jsem překvapený, jak je to tiché auto, a to i během jízdy v offroadu, kde jsem si zajezdil. Ovládání auta je velmi jednoduché, takže si řidič rychle zvykne a jízda je díky tomu příjemnější. Rád si užívám komfortu a pohodlí za volantem s minimem stresu a rozptylování za jakékoli situace. Díky pohodlným sedačkám mohu i jako spolujezdec na delších trasách, když jedeme třeba na zápasy, plně relaxovat. Vůz má celou řadu možností ovládání, jako třeba volbu příjemné hudební akustiky v kabině,“ doplňuje hrající majitel klubu Rytíři Kladno.
Sorento Plug-in Hybrid ve vrcholné výbavě TOP je vybaveno i nejmodernějšími bezpečnostními a asistenčními prvky, jako je třeba kamerový asistent sledování slepého úhlu (BVM), mrtvého úhlu s asistentem pro zamezení zadním kolizím (BCA-R) či na příklad asistent pro zamezení kolizím při couvání (PCA).
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.