Jaromír Jágr jezdí nově v modelu Kia Sorento v provedení Plug-in Hybrid. Majitel hokejového klubu Rytíři Kladno po roce využívání nejsportovnějšího modelu značky, Gran Turisma Kia Stinger, přesedl do největšího a nejprostornějšího modelu značky Kia, jehož nejvýkonnější plug-in hybridní verze je na českém trhu k dispozici od letošního února. Výměna vozu je součástí dlouhodobé spolupráce mezi značkou Kia a Jaromírem Jágrem.
Nízkoemisní SUV s výkonem 265 koní (195 kW) zvládne v městském cyklu na elektřinu ujet až 70 km a ve flotile Jaromíra Jágra doplňuje stávající elektromobil e-Niro, který si majitel kladenských Rytířů oblíbil pro jeho kompaktnost a téměř relaxační jízdní projev. Sorento PHEV přitom kombinuje pohodlí a výkon elektromobilu s dostatkem prostoru, který hokejová legenda pro své obchodní cesty a volnočasové aktivity s hokejovou výzbrojí potřebuje.
Jaromír Jágr si nový vůz převzal na Autodromu v Mostě a hned jej otestoval na offroadovém okruhu, který je součástí mosteckého autodromu. V podmínkách přírodního areálu, který nabízí různé druhy neupraveného povrchu – hlína, orná půda, písek, štěrk, naplno využil asistenta pro sjíždění svahů (DBC) a zejména pak voliče terénních režimů (TMS), který optimalizuje jízdní vlastnosti vzhledem ke stavu a povrchu terénu či vozovky.
„Sorento je hodně prostorné a byl jsem překvapený, jak je to tiché auto, a to i během jízdy v offroadu, kde jsem si zajezdil. Ovládání auta je velmi jednoduché, takže si řidič rychle zvykne a jízda je díky tomu příjemnější. Rád si užívám komfortu a pohodlí za volantem s minimem stresu a rozptylování za jakékoli situace. Díky pohodlným sedačkám mohu i jako spolujezdec na delších trasách, když jedeme třeba na zápasy, plně relaxovat. Vůz má celou řadu možností ovládání, jako třeba volbu příjemné hudební akustiky v kabině,“ doplňuje hrající majitel klubu Rytíři Kladno.
Sorento Plug-in Hybrid ve vrcholné výbavě TOP je vybaveno i nejmodernějšími bezpečnostními a asistenčními prvky, jako je třeba kamerový asistent sledování slepého úhlu (BVM), mrtvého úhlu s asistentem pro zamezení zadním kolizím (BCA-R) či na příklad asistent pro zamezení kolizím při couvání (PCA).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.