Americká divize německého automobilového koncernu Volkswagen zjistila u jednoho z prodejců únik dat, který se týká více než 3,3 milionu zákazníků a potenciálních kupců v Severní Americe, zejména ve Spojených státech. Informovala o tom agentura Reuters.
Společnost Volkswagen Group of America uvedla, že únik se týká údajů shromážděných pro prodejní a marketingové účely v letech 2014 až 2019, které se nacházely v nezabezpečeném elektronickém souboru. Ve většině případů jde o data zákazníků či potenciálních kupců Audi, což je jedna z luxusních značek koncernu Volkswagen.
Podle firmy by se u valné většiny zákazníků měl únik týkat pouze telefonních čísel a e-mailových adres. V některých případech by uniklá data mohla zahrnovat také informace o automobilech, které si lidé pořídili, nebo o které se zajímali. Malý počet záznamů zahrnoval rovněž další informace, například data narození, čísla sociálního pojištění a čísla bankovních účtů.
Více než 3,1 milionu lidí, kterých se únik týká, je ze Spojených států, napsala agentura Reuters.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.