Americká divize německého automobilového koncernu Volkswagen zjistila u jednoho z prodejců únik dat, který se týká více než 3,3 milionu zákazníků a potenciálních kupců v Severní Americe, zejména ve Spojených státech. Informovala o tom agentura Reuters.
Společnost Volkswagen Group of America uvedla, že únik se týká údajů shromážděných pro prodejní a marketingové účely v letech 2014 až 2019, které se nacházely v nezabezpečeném elektronickém souboru. Ve většině případů jde o data zákazníků či potenciálních kupců Audi, což je jedna z luxusních značek koncernu Volkswagen.
Podle firmy by se u valné většiny zákazníků měl únik týkat pouze telefonních čísel a e-mailových adres. V některých případech by uniklá data mohla zahrnovat také informace o automobilech, které si lidé pořídili, nebo o které se zajímali. Malý počet záznamů zahrnoval rovněž další informace, například data narození, čísla sociálního pojištění a čísla bankovních účtů.
Více než 3,1 milionu lidí, kterých se únik týká, je ze Spojených států, napsala agentura Reuters.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?