Ve skladu v Dubaji byl nalezen opuštěný Batmobile. Na sociálních sítích se po zveřejnění fotografií strhla konverzace, kde někteří tvrdí, že se jedná o originální "vůz" z trilogie Christophera Nolana. Skutečnost však může být jiná.
Před nedávnem byl zveřejněn snímek pískem pokrytého Batmobilu, který stojí zapomenutý v jednom skladu v Dubaji. Může se jednat buď o originálního "Skokana", jak se Batmobilu v trilogii o Temném rytíři říkalo a nebo o jednu z pěti kopií, které byly postaveny se souhlasem filmařů.
V prvním případě by se jednalo o skutečný unikát, kterým se v Gothamu proháněl Batman v podání Christiana Balea. V tom druhém pouze o jeho repliku. Zde by slovo pouze mělo být v uvozovkách. I v případě kopie se jedná o něco mimořádného. Na světě je jen 5 kusů tohoto neobvyklého křížence tanku a buggyny.
Dle dostupných informací jednu z replik pohání motor V8 Chevrolet 5,7 litru o výkonu 500 koní. Kromě burácení V8 umí tento konkrétní kus vydávat i zvuk tryskového motoru. Jako perličku můžeme ještě zmínit, že všech 5 replik je schváleno pro jízdu po veřejných komunikacích.
Jak jste si již dříve mohli přečíst v našem starším článku, nový Batman v hlavní roli s Robertem Pattinsonem bude jezdit méně výstředním Batmobilem, který více připomíná konvenční automobil. Pokud se nic nezmění, film Matta Reevese bude mít premiéru v průběhu příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.