Prověřili jsme kontroly hranic okresů a ministr Blatný mít radost nebude...

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 4. dubna 2021, 18:48 Google+

Předpokládaný konec zákazu opustit okres se pravděpodobně blíží, přesto právě v těchto dnech okolo velikonočních svátku by měla být policejní kontrola co možná nejdůslednější. Jak je tomu ve skutečnosti jsme se pro vás pokusili zjistit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kontrola okresů

Kontrola okresů | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Tento víkend jsem se pokusil projet několik hranic okresů a zjistit, jak je to s tou policejní kontrolou žhavé. Zajímalo mě, kolik hlídek potkám a kolik z nich mě zastaví kvůli kontrole. V neposlední řadě, kolik z nich mne pošle zpět, odkud jsem přijel.

V prvé řadě mi přítelkyně v mobilní aplikaci Wazu našla místa, kde jsou nahlášené policejní hlídky. Já sám Waze nepoužívám, jelikož podle něj spíše bloudím, než abych dorazil na místo určení tou nejlepší možnou cestou. Poté jsem vyrazil z Prahy do Litoměřic (samozřejmě, že v rámci přípravy článku pracovně, tudíž jsme nic neporušoval). Těsně před výjezdem z Prahy na D8 je Březiněves. Tam byla hlídka nahlášena a policie tam stála ve směru do Prahy, ale žádná auta aktuálně nekontrolovala. Z D8 jsem sjel prvním výjezdem na Zdiby, kde sice policejní kontrola hlášena nebyla, ale více známých mi říkalo, že právě tady se hodně kontroluje. Během mé jízdy ale očividně byli policisté jinde a zde po nich nebylo ani památky. 

Pokračoval jsem po silnici číslo 608 směr Postřižín, kde byla hlídka hlášena a opravdu zde byla. Kromě policisty zde stál i příslušník armády ČR, ale mé auto s poznávací značkou začínající písmeny PZ se jim asi nezdálo zajímavé a nechali mne projet. Další hlídku jsem potkal až téměř u Straškova (nedaleko Roudnice nad Labem), kde se mění Středočeský kraj na kraj Ústecký. Hlídka měla zrovna asi pauzu na oběd a ze své Octavie vůbec nevystoupila. Což vzhledem k ne příliš přívětivému počasí chápu. Další, a to poslední hlídka, kterou jsem potkal, stála u sjezdu z D8 na Doksany. Ale jelikož já přijel po silnici číslo 608 a ne po dálnici, na kterou se hlídka soustředila, projel jsem bez problémů.

Cestu zpět do Prahy jsem absolvoval schválně až po 21. hodině, kdy již platí zákaz vycházení. Když mě nezastavili přes den, kdy byl provoz slabý, tak mě musí zastavit alespoň teď, když venku nemám co dělat a jsem téměř jediné auto široko daleko. S přítelkyní jsme ještě ráno zažertovali, že policisté mají určitě po 21. hodině také večerku a žádní nikde nebudou. Překvapivě se vtip stal skutečností a na trase dlouhé 75 km nebylo po majáčcích ani stopy. 

Když si to zrekapitulujeme, hlídky jsem potkal celkem 4, žádná mě nezastavila a tím pádem mě ani žádná neposlala zpět. Chtěl jsem se i zeptat, jaký mají na svoji současnou práci názor a zda mají nějaké, třeba i neobvyklé zážitky. Toho jsem se bohužel nedočkal. A jelikož snad nepříjemné opatření brzy pomine, pokus vyzpovídat účastníky uzávěrek okresů už asi nezopakuji. 

Tímto článkem samozřejmě nechci nikoho nabádat, aby porušoval jakákoliv, třeba i zdánlivě nesmyslná vládní nařízení jen proto, že já přes hranice okresů bez zastavení projel. Jde však o jiný pohled na fungování uzávěr, než jaký vidíme dnes a denně v některých jiných médiích. 

Vytisknout

Diskuze: Prověřili jsme kontroly hranic okresů a ministr Blatný mít radost nebude...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

Lexus LF-Z Electrified prezentuje budoucí jízdní schopnosti, design a technologie

Koncept Lexus LF-Z Electrified, nová éra značky startuje s volantem z KITTa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud