Předpokládaný konec zákazu opustit okres se pravděpodobně blíží, přesto právě v těchto dnech okolo velikonočních svátku by měla být policejní kontrola co možná nejdůslednější. Jak je tomu ve skutečnosti jsme se pro vás pokusili zjistit.
Tento víkend jsem se pokusil projet několik hranic okresů a zjistit, jak je to s tou policejní kontrolou žhavé. Zajímalo mě, kolik hlídek potkám a kolik z nich mě zastaví kvůli kontrole. V neposlední řadě, kolik z nich mne pošle zpět, odkud jsem přijel.
V prvé řadě mi přítelkyně v mobilní aplikaci Wazu našla místa, kde jsou nahlášené policejní hlídky. Já sám Waze nepoužívám, jelikož podle něj spíše bloudím, než abych dorazil na místo určení tou nejlepší možnou cestou. Poté jsem vyrazil z Prahy do Litoměřic (samozřejmě, že v rámci přípravy článku pracovně, tudíž jsme nic neporušoval). Těsně před výjezdem z Prahy na D8 je Březiněves. Tam byla hlídka nahlášena a policie tam stála ve směru do Prahy, ale žádná auta aktuálně nekontrolovala. Z D8 jsem sjel prvním výjezdem na Zdiby, kde sice policejní kontrola hlášena nebyla, ale více známých mi říkalo, že právě tady se hodně kontroluje. Během mé jízdy ale očividně byli policisté jinde a zde po nich nebylo ani památky.
Pokračoval jsem po silnici číslo 608 směr Postřižín, kde byla hlídka hlášena a opravdu zde byla. Kromě policisty zde stál i příslušník armády ČR, ale mé auto s poznávací značkou začínající písmeny PZ se jim asi nezdálo zajímavé a nechali mne projet. Další hlídku jsem potkal až téměř u Straškova (nedaleko Roudnice nad Labem), kde se mění Středočeský kraj na kraj Ústecký. Hlídka měla zrovna asi pauzu na oběd a ze své Octavie vůbec nevystoupila. Což vzhledem k ne příliš přívětivému počasí chápu. Další, a to poslední hlídka, kterou jsem potkal, stála u sjezdu z D8 na Doksany. Ale jelikož já přijel po silnici číslo 608 a ne po dálnici, na kterou se hlídka soustředila, projel jsem bez problémů.
Cestu zpět do Prahy jsem absolvoval schválně až po 21. hodině, kdy již platí zákaz vycházení. Když mě nezastavili přes den, kdy byl provoz slabý, tak mě musí zastavit alespoň teď, když venku nemám co dělat a jsem téměř jediné auto široko daleko. S přítelkyní jsme ještě ráno zažertovali, že policisté mají určitě po 21. hodině také večerku a žádní nikde nebudou. Překvapivě se vtip stal skutečností a na trase dlouhé 75 km nebylo po majáčcích ani stopy.
Když si to zrekapitulujeme, hlídky jsem potkal celkem 4, žádná mě nezastavila a tím pádem mě ani žádná neposlala zpět. Chtěl jsem se i zeptat, jaký mají na svoji současnou práci názor a zda mají nějaké, třeba i neobvyklé zážitky. Toho jsem se bohužel nedočkal. A jelikož snad nepříjemné opatření brzy pomine, pokus vyzpovídat účastníky uzávěrek okresů už asi nezopakuji.
Tímto článkem samozřejmě nechci nikoho nabádat, aby porušoval jakákoliv, třeba i zdánlivě nesmyslná vládní nařízení jen proto, že já přes hranice okresů bez zastavení projel. Jde však o jiný pohled na fungování uzávěr, než jaký vidíme dnes a denně v některých jiných médiích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?