Německá automobilka Daimler svolává v Číně do servisu 2,6 milionu vozů značky Mercedes-Benz kvůli možné závadě systému nouzového volání. Oznámil to čínský úřad pro regulaci trhu. Mluvčí čínské divize Daimleru, která byla založena v roce 2001 v Pekingu, odmítl věc komentovat.
Jedná se o funkci e-Call, která v případě nehody zalarmuje pohotovostní službu a informuje, kde se vůz nachází. V případě poruchy ale hrozí, že systém udá chybnou pozici. Minulý měsíc německá automobilka ze stejného důvodu svolala do servisu 1,3 milionu aut ve Spojených státech.
Daimler loni po celém světě prodal 2,05 milionu vozů Mercedes-Benz, z toho 774.382 v Číně. Tento největší automobilový trh světa je zároveň i největším odbytištěm Daimleru. Připadá na něj 35 procent dodaných vozů německého výrobce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?