Legendární hyper sportovní McLaren F1, který dlouhá léta platil za nejrychlejší silniční automobil na světě je nyní na prodej ve Spojených státech amerických. Za jeho jedinečnost nový majitel zaplatí pořádný balík peněz.
V USA šel do dražby konstruktérský skvost a inokna hyper aut minulého století McLaren F1. O tom, o jak exklusivní vůz se jedná vypovídá to, že pro veřejné komunikace bylo určeno pouze 64 vozů a pro americký trh bylo vyčleněno jen 7 exemplářů. Tento konkrétní kus měl pouze dva majitele, kteří jej drželi v soukromých sbírkách.
McLaren F1 býval svého času nejrychlejším silničním vozem planety a ještě v současné době je nejrychlejší nepřeplňovaný hyper sport na světě. Což u vozu, jež je více než dvě dekády starý, úctyhodný výkon. Onen úctyhodný výkon mu obstarává V12 6,1 litrů od společnosti BMW divize M umístěný uprostřed třímístné kompozitní karosérie. Německý motor v britském sporťáku měl maximální výkon 468 kW (636 koní) při 7400 ot./min. a točivý moment 651 N.m. při 5600 ot./min. Motor poháněl prostřednictvím 6 stupňové manuální převodovky kola zadní nápravy.
Tento výkon spolu s úžasně nízkou váhou 1138 Kg (ekvivalent malého hatchbacku s litrovým tříválcem) zaručoval senzační dynamické vlastnosti. Mimochodem, výkon ku váze je u F1 lepší, než u brutálního Bugatti Veyron. McLaren F1 dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,6 s a rozjet až na 372 km/h.
Za jakou cenu se tento unikátní automobil a inženýrský skvost prodá, zatím není známo. Ale lze očekávat, že cena nepůjde pod 15 milionů USD (přes 300 milionů Kč). Pravděpodobně i mnohem více.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.