Legendární hyper sportovní McLaren F1, který dlouhá léta platil za nejrychlejší silniční automobil na světě je nyní na prodej ve Spojených státech amerických. Za jeho jedinečnost nový majitel zaplatí pořádný balík peněz.
V USA šel do dražby konstruktérský skvost a inokna hyper aut minulého století McLaren F1. O tom, o jak exklusivní vůz se jedná vypovídá to, že pro veřejné komunikace bylo určeno pouze 64 vozů a pro americký trh bylo vyčleněno jen 7 exemplářů. Tento konkrétní kus měl pouze dva majitele, kteří jej drželi v soukromých sbírkách.
McLaren F1 býval svého času nejrychlejším silničním vozem planety a ještě v současné době je nejrychlejší nepřeplňovaný hyper sport na světě. Což u vozu, jež je více než dvě dekády starý, úctyhodný výkon. Onen úctyhodný výkon mu obstarává V12 6,1 litrů od společnosti BMW divize M umístěný uprostřed třímístné kompozitní karosérie. Německý motor v britském sporťáku měl maximální výkon 468 kW (636 koní) při 7400 ot./min. a točivý moment 651 N.m. při 5600 ot./min. Motor poháněl prostřednictvím 6 stupňové manuální převodovky kola zadní nápravy.
Tento výkon spolu s úžasně nízkou váhou 1138 Kg (ekvivalent malého hatchbacku s litrovým tříválcem) zaručoval senzační dynamické vlastnosti. Mimochodem, výkon ku váze je u F1 lepší, než u brutálního Bugatti Veyron. McLaren F1 dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,6 s a rozjet až na 372 km/h.
Za jakou cenu se tento unikátní automobil a inženýrský skvost prodá, zatím není známo. Ale lze očekávat, že cena nepůjde pod 15 milionů USD (přes 300 milionů Kč). Pravděpodobně i mnohem více.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?