Toyota Yaris zvítězila v prestižní anketě evropské Auto roku 2021. Slavnostní vyhlášení proběhlo v pondělí odpoledne v Ženevě. Pro Yaris jde již o druhé vítězství v historii ankety, poprvé si titul odnesl hned po uvedení na trh v roce 2000. Značka Toyota v anketě bodovala celkem třikrát, v roce 2005 se evropským Autem roku stal Prius.
Toyotu Yaris si loni v Česku pořídilo 2 398 zákazníků a stala se tak třetím nejprodávanějším modelem ve třídě malých vozů. Letos v lednu Toyota prodala v Česku již 120 kusů. V rámci Evropy se stal Yaris v lednu vůbec nejprodávanějším modelem na trhu s 18 tisíci prodanými kusy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Čtvrtá generace Toyoty Yaris byla opět kompletně navržena v Evropě pro evropský trh. Nejbezpečnější vůz ve třídě malých automobilů se vyrábí ve francouzském Valenciennes a od letoška jeho produkce začne také v závodě Toyota Motor Manufacturing Czech ve středočeském Kolíně, kde se již vyrábí model Aygo.
„Je pro nás velkým oceněním, že model Toyota Yaris vyhrál tuto prestižní anketu již podruhé a navazuje tak na úspěch první generace. A že vítězství přichází zrovna v roce, kdy produkce Yarisu začne i v České republice a to včetně jeho hybridní varianty,“ říká k vítězství Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.
Toyota Yaris využívá jako první v segmentu novou podvozkovou platformu TNGA (Toyota New Global Architecture). V nabídce motorizací je nový tříválcový benzínový agregát 1,5 Dynamic Force o výkonu 121 koní a jeho hybridní provedení 1.5 Hybrid Dynamic Force s výkonem 116 koní, které poskytuje řidiči agilnější reakce, nárůst systémového výkonu o 15 % a snížení spotřeby o více než 20 %.
V interiéru zaujme nový Bi-nokulární přístrojový panel, vyhřívaný volant, inteligentní adaptivní tempomat, bezdrátová nabíječka na smartphone, head-up displej nebo poprvé u Toyoty centrální airbag. Součástí základní výbavy je také balíček bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense.
Letošního ročníku evropské soutěže Car of the year 2021 se zúčastnilo 29 automobilových novinek. Z nich odborná porota složená z šesti desítek renomovaných motoristických novinářů vybrala sedm finalistů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.