Japonská Toyota se letos stala nejhodnotnější automobilovou značkou světa podle žebříčku Brand Finance Global 500. Hodnota značky vzrostla o dvě procenta na 59,5 miliardy dolarů. V celkovém hodnocení si polepšila o 3 místa na 12. místo žebříčku. Zároveň se stala nejhodnotnější japonskou značkou z 34 firem zastoupených v žebříčku.
Toyota předstihla německou značku Mercedes Benz, která zaznamenala pokles o 10 procent na 58,2 miliardy dolarů. Mercedes zaznamenal největší pokles hodnoty značky ze všech výrobců automobilů v žebříčku. Automobilky podle hodnocení loni zažily kvůli koronaviru těžký rok, když 4 z 5 ztratily hodnotu nebo stagnovaly.
Hodnota značky Toyota rostla díky rozšiřování nabídky na trhu a také prostřednictvím vývoje automobilových dílů pro vozidla s vodíkovými palivovými články. Toyota nabízí již druhou generaci sériového vozu na palivové články Mirai. Vedle toho značka nabízí vedle full hybridů i další druhy pohonů jako plug-in hybridní a elektromobily.
Toyota se stala nejhodnotnější automobilovou značkou světa i podle loňského hodnocení žebříčku BrandZ před Mercedesem a BMW.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?