Japonská Toyota se letos stala nejhodnotnější automobilovou značkou světa podle žebříčku Brand Finance Global 500. Hodnota značky vzrostla o dvě procenta na 59,5 miliardy dolarů. V celkovém hodnocení si polepšila o 3 místa na 12. místo žebříčku. Zároveň se stala nejhodnotnější japonskou značkou z 34 firem zastoupených v žebříčku.
Toyota předstihla německou značku Mercedes Benz, která zaznamenala pokles o 10 procent na 58,2 miliardy dolarů. Mercedes zaznamenal největší pokles hodnoty značky ze všech výrobců automobilů v žebříčku. Automobilky podle hodnocení loni zažily kvůli koronaviru těžký rok, když 4 z 5 ztratily hodnotu nebo stagnovaly.
Hodnota značky Toyota rostla díky rozšiřování nabídky na trhu a také prostřednictvím vývoje automobilových dílů pro vozidla s vodíkovými palivovými články. Toyota nabízí již druhou generaci sériového vozu na palivové články Mirai. Vedle toho značka nabízí vedle full hybridů i další druhy pohonů jako plug-in hybridní a elektromobily.
Toyota se stala nejhodnotnější automobilovou značkou světa i podle loňského hodnocení žebříčku BrandZ před Mercedesem a BMW.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?