Nová ŠKODA OCTAVIA získala ocenění „Nejoblíbenější auto Švýcarů roku 2021“. Čtvrtá generace modelu OCTAVIA tak získala poprvé toto ocenění pro značku ŠKODA, které bylo uděleno během desátého ročníku slavnostního předávání cen „Švýcarské auto roku“.
Do hlasování několika švýcarských médií se zapojilo celkem 25 000 čtenářů a uživatelů. ŠKODA OCTAVIA zvítězila s 9,6 procenty hlasů v silné konkurenci 47 nových vozů a pokračuje tak v úspěšné sérii mezinárodních ocenění. Jen za posledních osm týdnů získala OCTAVIA prestižní ocenění na důležitých exportních trzích Velké Británie, Rakouska, Německa a Švýcarska.
Již po desáté pořádaly časopisy „Schweizer Illustrierte“, „AutoScout24“, „Blick“, „L’Illustré“, „Il caffè“ a „SonntagsBlick“ čtenářskou anketu „Nejoblíbenější auto Švýcarů“. Slavnostní vyhlášení za rok 2021 proběhlo tentokrát z důvodu pandemie COVID-19 virtuálně v rámci předávání cen „Švýcarské auto roku“. Hlasování se zúčastnilo více než 25 000 čtenářů a uživatelů, kteří zvolili ze 47 nových automobilů 9,6 procenty hlasů bestseller značky ŠKODA „Nejoblíbenějším autem Švýcarů roku 2021“. Nominovanými vozy byly nové modely, které byly na švýcarském trhu představeny v roce 2020 nebo je lze objednat nejpozději do března 2021.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?