Nová technologická vlajková loď BMW Group završuje intenzivní program ladění systémů pohonu a podvozku – elektromotory, pohon všech kol, technologie nabíjení, vysokonapěťové baterie a tepelný management dokončují zátěžový test v extrémně chladných podmínkách.
Rok před uvedením na trh postupuje proces vývoje sériového BMW iX podle plánu. Po představení finálního vzhledu BMW iX v rámci události #NEXTGen 2020 v Mnichově se prototypy nové technologické vlajkové lodi nyní chystají na závěrečné zimní testy na severu Skandinávie. Zátěžový test, který se koná za extrémních povětrnostních podmínek za polárním kruhem, slouží kromě jiného k jemnému doladění systémů pohonu a podvozku. Spolu s nimi procházejí náročnými testy při teplotách pod bodem mrazu také elektromotory, systém pohonu všech kol, technologie nabíjení vysokonapěťové baterie a tepelný management.
Ladění a testování zavádí prototypy BMW iX až do nejseverněji položených evropských zemí. Technologie pohonu BMW eDrive páté generace a systémy podvozku musí svou funkčnost a spolehlivost prokázat v obzvláště náročných silničních a povětrnostních podmínkách na opuštěných silnicích ve finském Laponsku a na Severním mysu na norském ostrově Magerøya. Během tohoto procesu testovací inženýři vyhodnocují především spolupráci systémů pohonu a podvozku na površích s nízkým koeficientem tření. Nezabezpečené trasy, zledovatělé silnice a pro testování speciálně připravené ledové plochy na okraji polárního kruhu nabízejí ideální podmínky pro přesné sladění regulace motorů, elektrického pohonu všech kol a systémů řízení odpružení až na samé hranici podélné a příčné dynamiky vozu.
BMW iX je prvním modelem postaveným na nové budoucí modulární platformě BMW Group. Od počátku byla koncipována pro čistě elektrickou mobilitu a díky nejnovější fázi vývoje technologie pohonu BMW eDrive, inteligentní lehké konstrukci a optimalizovaným aerodynamickým vlastnostem stanovuje nová měřítka v oblasti hospodárnosti mezi konkurenty kategorie prémiových automobilů SAV. Dva elektromotory podle současných výpočtů dohromady generují maximální výkon více než 370 kW/500 k. Nedílnou součástí zátěžových testů na Severním mysu je také finální naladění inteligentního systému pohonu všech kol BMW xDrive a adaptivní regulace obou z motorů, což kromě stability a trakce také dále zlepšuje hospodárnost BMW iX. Cílem vývoje je dosáhnout extrémně nízké kombinované spotřeby energie méně než 21 kWh na 100 kilometrů a dojezdu více než 600 kilometrů (vždy podle WLTP), což jsou hodnoty, které v této třídě nebývají typické.
Během zimních testů se musí komponenty technologie BMW eDrive vypořádat s velmi neobvyklými výzvami. Vysokonapěťové baterie a nabíjecí technologie jsou vystaveny extrémně nízkým venkovním teplotám. Rovněž displeje informující o úrovni nabití, dojezdu a provozním stavu, jakož i systém tepelného managementu, který neustále zajišťuje optimální provozní teplotu pohonného systému a vysokonapěťových baterií, prokazují svoji odolnost vůči extrémním teplotám pod bodem mrazu.
Náročný testovací program klade na prototypy BMW iX tak vysoké nároky, jakým nebudou muset čelit po celý svůj životní cyklus. Vyhodnocení všech výsledků testů a výsledné precizní doladění všech komponent pohonu a podvozku BMW iX v následujících měsících připraví cestu pro zahájení nové éry radosti z jízdy.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!