Nová technologická vlajková loď BMW Group završuje intenzivní program ladění systémů pohonu a podvozku – elektromotory, pohon všech kol, technologie nabíjení, vysokonapěťové baterie a tepelný management dokončují zátěžový test v extrémně chladných podmínkách.
Rok před uvedením na trh postupuje proces vývoje sériového BMW iX podle plánu. Po představení finálního vzhledu BMW iX v rámci události #NEXTGen 2020 v Mnichově se prototypy nové technologické vlajkové lodi nyní chystají na závěrečné zimní testy na severu Skandinávie. Zátěžový test, který se koná za extrémních povětrnostních podmínek za polárním kruhem, slouží kromě jiného k jemnému doladění systémů pohonu a podvozku. Spolu s nimi procházejí náročnými testy při teplotách pod bodem mrazu také elektromotory, systém pohonu všech kol, technologie nabíjení vysokonapěťové baterie a tepelný management.
Ladění a testování zavádí prototypy BMW iX až do nejseverněji položených evropských zemí. Technologie pohonu BMW eDrive páté generace a systémy podvozku musí svou funkčnost a spolehlivost prokázat v obzvláště náročných silničních a povětrnostních podmínkách na opuštěných silnicích ve finském Laponsku a na Severním mysu na norském ostrově Magerøya. Během tohoto procesu testovací inženýři vyhodnocují především spolupráci systémů pohonu a podvozku na površích s nízkým koeficientem tření. Nezabezpečené trasy, zledovatělé silnice a pro testování speciálně připravené ledové plochy na okraji polárního kruhu nabízejí ideální podmínky pro přesné sladění regulace motorů, elektrického pohonu všech kol a systémů řízení odpružení až na samé hranici podélné a příčné dynamiky vozu.
BMW iX je prvním modelem postaveným na nové budoucí modulární platformě BMW Group. Od počátku byla koncipována pro čistě elektrickou mobilitu a díky nejnovější fázi vývoje technologie pohonu BMW eDrive, inteligentní lehké konstrukci a optimalizovaným aerodynamickým vlastnostem stanovuje nová měřítka v oblasti hospodárnosti mezi konkurenty kategorie prémiových automobilů SAV. Dva elektromotory podle současných výpočtů dohromady generují maximální výkon více než 370 kW/500 k. Nedílnou součástí zátěžových testů na Severním mysu je také finální naladění inteligentního systému pohonu všech kol BMW xDrive a adaptivní regulace obou z motorů, což kromě stability a trakce také dále zlepšuje hospodárnost BMW iX. Cílem vývoje je dosáhnout extrémně nízké kombinované spotřeby energie méně než 21 kWh na 100 kilometrů a dojezdu více než 600 kilometrů (vždy podle WLTP), což jsou hodnoty, které v této třídě nebývají typické.
Během zimních testů se musí komponenty technologie BMW eDrive vypořádat s velmi neobvyklými výzvami. Vysokonapěťové baterie a nabíjecí technologie jsou vystaveny extrémně nízkým venkovním teplotám. Rovněž displeje informující o úrovni nabití, dojezdu a provozním stavu, jakož i systém tepelného managementu, který neustále zajišťuje optimální provozní teplotu pohonného systému a vysokonapěťových baterií, prokazují svoji odolnost vůči extrémním teplotám pod bodem mrazu.
Náročný testovací program klade na prototypy BMW iX tak vysoké nároky, jakým nebudou muset čelit po celý svůj životní cyklus. Vyhodnocení všech výsledků testů a výsledné precizní doladění všech komponent pohonu a podvozku BMW iX v následujících měsících připraví cestu pro zahájení nové éry radosti z jízdy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.