Nová technologická vlajková loď BMW Group završuje intenzivní program ladění systémů pohonu a podvozku – elektromotory, pohon všech kol, technologie nabíjení, vysokonapěťové baterie a tepelný management dokončují zátěžový test v extrémně chladných podmínkách.
Rok před uvedením na trh postupuje proces vývoje sériového BMW iX podle plánu. Po představení finálního vzhledu BMW iX v rámci události #NEXTGen 2020 v Mnichově se prototypy nové technologické vlajkové lodi nyní chystají na závěrečné zimní testy na severu Skandinávie. Zátěžový test, který se koná za extrémních povětrnostních podmínek za polárním kruhem, slouží kromě jiného k jemnému doladění systémů pohonu a podvozku. Spolu s nimi procházejí náročnými testy při teplotách pod bodem mrazu také elektromotory, systém pohonu všech kol, technologie nabíjení vysokonapěťové baterie a tepelný management.
Ladění a testování zavádí prototypy BMW iX až do nejseverněji položených evropských zemí. Technologie pohonu BMW eDrive páté generace a systémy podvozku musí svou funkčnost a spolehlivost prokázat v obzvláště náročných silničních a povětrnostních podmínkách na opuštěných silnicích ve finském Laponsku a na Severním mysu na norském ostrově Magerøya. Během tohoto procesu testovací inženýři vyhodnocují především spolupráci systémů pohonu a podvozku na površích s nízkým koeficientem tření. Nezabezpečené trasy, zledovatělé silnice a pro testování speciálně připravené ledové plochy na okraji polárního kruhu nabízejí ideální podmínky pro přesné sladění regulace motorů, elektrického pohonu všech kol a systémů řízení odpružení až na samé hranici podélné a příčné dynamiky vozu.
BMW iX je prvním modelem postaveným na nové budoucí modulární platformě BMW Group. Od počátku byla koncipována pro čistě elektrickou mobilitu a díky nejnovější fázi vývoje technologie pohonu BMW eDrive, inteligentní lehké konstrukci a optimalizovaným aerodynamickým vlastnostem stanovuje nová měřítka v oblasti hospodárnosti mezi konkurenty kategorie prémiových automobilů SAV. Dva elektromotory podle současných výpočtů dohromady generují maximální výkon více než 370 kW/500 k. Nedílnou součástí zátěžových testů na Severním mysu je také finální naladění inteligentního systému pohonu všech kol BMW xDrive a adaptivní regulace obou z motorů, což kromě stability a trakce také dále zlepšuje hospodárnost BMW iX. Cílem vývoje je dosáhnout extrémně nízké kombinované spotřeby energie méně než 21 kWh na 100 kilometrů a dojezdu více než 600 kilometrů (vždy podle WLTP), což jsou hodnoty, které v této třídě nebývají typické.
Během zimních testů se musí komponenty technologie BMW eDrive vypořádat s velmi neobvyklými výzvami. Vysokonapěťové baterie a nabíjecí technologie jsou vystaveny extrémně nízkým venkovním teplotám. Rovněž displeje informující o úrovni nabití, dojezdu a provozním stavu, jakož i systém tepelného managementu, který neustále zajišťuje optimální provozní teplotu pohonného systému a vysokonapěťových baterií, prokazují svoji odolnost vůči extrémním teplotám pod bodem mrazu.
Náročný testovací program klade na prototypy BMW iX tak vysoké nároky, jakým nebudou muset čelit po celý svůj životní cyklus. Vyhodnocení všech výsledků testů a výsledné precizní doladění všech komponent pohonu a podvozku BMW iX v následujících měsících připraví cestu pro zahájení nové éry radosti z jízdy.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.