Prodeje značky Lexus v Evropě překonaly letos v září milník jednoho milionu vozidel. A to právě v době, kdy Lexus slaví 30 let od premiéry na evropských trzích.
V roce 1990, jen několik měsíců po celosvětové premiéře značky ve Spojených státech, vstoupil Lexus na evropské trhy s jediným modelem LS 400, pro nějž se tehdy rozhodlo 1158 zákazníků. Tento začátek signalizoval postupnou proměnu trhu s prémiovými vozy, kdy LS změnil měřítka představ o tom, co by luxusní vůz vlastně měl nabízet v otázkách jízdních schopností, hospodárnosti nebo moderních prvků výbavy.
Lexus současně představil nový přístup k péči o zákazníka a poskytování služeb, čímž okamžitě nastolil nové normy pro celý mezinárodní automobilový průmysl. Klíčovou a neodmyslitelnou součástí značky Lexus je od počátku špičková kvalita služeb v souladu s tradičními zásadami japonské pohostinnosti omotenashi – tedy péče o zákazníka se stejnou zdvořilostí a pozorností jako v případě váženého hosta ve vlastním domě.
Svou vlastní cestouLexus od počátku kráčel svojí vlastní cestou namísto slepého následování zavedených norem trhu, což se v neposlední řadě týká i vedoucího postavení ve vývoji hybridních elektrických pohonů s autonomním dobíjením.
V roce 2005 Lexus uvedl celosvětově první prémiový hybridní model RX 400h z kategorie SUV. Od té doby tuto technologii pohonu nepřetržitě vyvíjel. Z jednoho milionu doposud prodaných vozů Lexus na evropských trzích tvoří hybridy plných 45 procent. Hybridy jsou v současnosti zastoupeny napříč celou modelovou nabídkou Lexus, přičemž jejich prodeje neustále rostou. Aktuálně představují 96 procent celkových prodejů na trzích západní Evropy. Rovněž v Česku se podílejí na prodeji z více než 90 procent.
Lexus rovněž rychle reaguje na měnící se potřeby a preference zákazníků, což dokládá vývojem nových modelů v souladu s tržními trendy. Zde se jedná především o zaměření na modely SUV a crossovery, kterých Lexus v Evropě zatím prodal na 550 tisíc kusů. Dnes v modelové nabídce najdeme RX, který de facto stvořil segment prémiových SUV, stejně tak jako účelově navržené sedmimístné provedení RX L, středně velký model NX a kompaktní městský crossover UX, uvedený v roce 2019 a dnes již nejprodávanější model značky.
V Rusku a na dalších evropských trzích Lexus rovněž prodává velké SUV LX a robustní model GX. SUV v současnosti představují přes 80 % všech automobilů Lexus prodaných v Evropě.
Exkluzivní sportovní modelyStranou pozornosti nezůstává ani požitek za volantem, o čemž svědčí řada sportovně zaměřených modelů s označením Lexus „F“, ať už se jedná o ručně montovaný ultra exkluzivní supersport LFA s motorem V10 nebo kupé RC F, které se dnes účastní mezinárodních soutěží v kategorii GT. Aura těchto speciálních modelů se přímo promítá i do standardních modelových řad v podobě sportovně stylizovaných a konstruovaných verzí F SPORT.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?