Prodeje značky Lexus v Evropě překonaly letos v září milník jednoho milionu vozidel. A to právě v době, kdy Lexus slaví 30 let od premiéry na evropských trzích.
V roce 1990, jen několik měsíců po celosvětové premiéře značky ve Spojených státech, vstoupil Lexus na evropské trhy s jediným modelem LS 400, pro nějž se tehdy rozhodlo 1158 zákazníků. Tento začátek signalizoval postupnou proměnu trhu s prémiovými vozy, kdy LS změnil měřítka představ o tom, co by luxusní vůz vlastně měl nabízet v otázkách jízdních schopností, hospodárnosti nebo moderních prvků výbavy.
Lexus současně představil nový přístup k péči o zákazníka a poskytování služeb, čímž okamžitě nastolil nové normy pro celý mezinárodní automobilový průmysl. Klíčovou a neodmyslitelnou součástí značky Lexus je od počátku špičková kvalita služeb v souladu s tradičními zásadami japonské pohostinnosti omotenashi – tedy péče o zákazníka se stejnou zdvořilostí a pozorností jako v případě váženého hosta ve vlastním domě.
Svou vlastní cestouLexus od počátku kráčel svojí vlastní cestou namísto slepého následování zavedených norem trhu, což se v neposlední řadě týká i vedoucího postavení ve vývoji hybridních elektrických pohonů s autonomním dobíjením.
V roce 2005 Lexus uvedl celosvětově první prémiový hybridní model RX 400h z kategorie SUV. Od té doby tuto technologii pohonu nepřetržitě vyvíjel. Z jednoho milionu doposud prodaných vozů Lexus na evropských trzích tvoří hybridy plných 45 procent. Hybridy jsou v současnosti zastoupeny napříč celou modelovou nabídkou Lexus, přičemž jejich prodeje neustále rostou. Aktuálně představují 96 procent celkových prodejů na trzích západní Evropy. Rovněž v Česku se podílejí na prodeji z více než 90 procent.
Lexus rovněž rychle reaguje na měnící se potřeby a preference zákazníků, což dokládá vývojem nových modelů v souladu s tržními trendy. Zde se jedná především o zaměření na modely SUV a crossovery, kterých Lexus v Evropě zatím prodal na 550 tisíc kusů. Dnes v modelové nabídce najdeme RX, který de facto stvořil segment prémiových SUV, stejně tak jako účelově navržené sedmimístné provedení RX L, středně velký model NX a kompaktní městský crossover UX, uvedený v roce 2019 a dnes již nejprodávanější model značky.
V Rusku a na dalších evropských trzích Lexus rovněž prodává velké SUV LX a robustní model GX. SUV v současnosti představují přes 80 % všech automobilů Lexus prodaných v Evropě.
Exkluzivní sportovní modelyStranou pozornosti nezůstává ani požitek za volantem, o čemž svědčí řada sportovně zaměřených modelů s označením Lexus „F“, ať už se jedná o ručně montovaný ultra exkluzivní supersport LFA s motorem V10 nebo kupé RC F, které se dnes účastní mezinárodních soutěží v kategorii GT. Aura těchto speciálních modelů se přímo promítá i do standardních modelových řad v podobě sportovně stylizovaných a konstruovaných verzí F SPORT.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.