Prodeje značky Lexus v Evropě překonaly letos v září milník jednoho milionu vozidel. A to právě v době, kdy Lexus slaví 30 let od premiéry na evropských trzích.
V roce 1990, jen několik měsíců po celosvětové premiéře značky ve Spojených státech, vstoupil Lexus na evropské trhy s jediným modelem LS 400, pro nějž se tehdy rozhodlo 1158 zákazníků. Tento začátek signalizoval postupnou proměnu trhu s prémiovými vozy, kdy LS změnil měřítka představ o tom, co by luxusní vůz vlastně měl nabízet v otázkách jízdních schopností, hospodárnosti nebo moderních prvků výbavy.
Lexus současně představil nový přístup k péči o zákazníka a poskytování služeb, čímž okamžitě nastolil nové normy pro celý mezinárodní automobilový průmysl. Klíčovou a neodmyslitelnou součástí značky Lexus je od počátku špičková kvalita služeb v souladu s tradičními zásadami japonské pohostinnosti omotenashi – tedy péče o zákazníka se stejnou zdvořilostí a pozorností jako v případě váženého hosta ve vlastním domě.
Svou vlastní cestouLexus od počátku kráčel svojí vlastní cestou namísto slepého následování zavedených norem trhu, což se v neposlední řadě týká i vedoucího postavení ve vývoji hybridních elektrických pohonů s autonomním dobíjením.
V roce 2005 Lexus uvedl celosvětově první prémiový hybridní model RX 400h z kategorie SUV. Od té doby tuto technologii pohonu nepřetržitě vyvíjel. Z jednoho milionu doposud prodaných vozů Lexus na evropských trzích tvoří hybridy plných 45 procent. Hybridy jsou v současnosti zastoupeny napříč celou modelovou nabídkou Lexus, přičemž jejich prodeje neustále rostou. Aktuálně představují 96 procent celkových prodejů na trzích západní Evropy. Rovněž v Česku se podílejí na prodeji z více než 90 procent.
Lexus rovněž rychle reaguje na měnící se potřeby a preference zákazníků, což dokládá vývojem nových modelů v souladu s tržními trendy. Zde se jedná především o zaměření na modely SUV a crossovery, kterých Lexus v Evropě zatím prodal na 550 tisíc kusů. Dnes v modelové nabídce najdeme RX, který de facto stvořil segment prémiových SUV, stejně tak jako účelově navržené sedmimístné provedení RX L, středně velký model NX a kompaktní městský crossover UX, uvedený v roce 2019 a dnes již nejprodávanější model značky.
V Rusku a na dalších evropských trzích Lexus rovněž prodává velké SUV LX a robustní model GX. SUV v současnosti představují přes 80 % všech automobilů Lexus prodaných v Evropě.
Exkluzivní sportovní modelyStranou pozornosti nezůstává ani požitek za volantem, o čemž svědčí řada sportovně zaměřených modelů s označením Lexus „F“, ať už se jedná o ručně montovaný ultra exkluzivní supersport LFA s motorem V10 nebo kupé RC F, které se dnes účastní mezinárodních soutěží v kategorii GT. Aura těchto speciálních modelů se přímo promítá i do standardních modelových řad v podobě sportovně stylizovaných a konstruovaných verzí F SPORT.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?