Prodeje značky Lexus v Evropě překonaly letos v září milník jednoho milionu vozidel. A to právě v době, kdy Lexus slaví 30 let od premiéry na evropských trzích.
V roce 1990, jen několik měsíců po celosvětové premiéře značky ve Spojených státech, vstoupil Lexus na evropské trhy s jediným modelem LS 400, pro nějž se tehdy rozhodlo 1158 zákazníků. Tento začátek signalizoval postupnou proměnu trhu s prémiovými vozy, kdy LS změnil měřítka představ o tom, co by luxusní vůz vlastně měl nabízet v otázkách jízdních schopností, hospodárnosti nebo moderních prvků výbavy.
Lexus současně představil nový přístup k péči o zákazníka a poskytování služeb, čímž okamžitě nastolil nové normy pro celý mezinárodní automobilový průmysl. Klíčovou a neodmyslitelnou součástí značky Lexus je od počátku špičková kvalita služeb v souladu s tradičními zásadami japonské pohostinnosti omotenashi – tedy péče o zákazníka se stejnou zdvořilostí a pozorností jako v případě váženého hosta ve vlastním domě.
Svou vlastní cestouLexus od počátku kráčel svojí vlastní cestou namísto slepého následování zavedených norem trhu, což se v neposlední řadě týká i vedoucího postavení ve vývoji hybridních elektrických pohonů s autonomním dobíjením.
V roce 2005 Lexus uvedl celosvětově první prémiový hybridní model RX 400h z kategorie SUV. Od té doby tuto technologii pohonu nepřetržitě vyvíjel. Z jednoho milionu doposud prodaných vozů Lexus na evropských trzích tvoří hybridy plných 45 procent. Hybridy jsou v současnosti zastoupeny napříč celou modelovou nabídkou Lexus, přičemž jejich prodeje neustále rostou. Aktuálně představují 96 procent celkových prodejů na trzích západní Evropy. Rovněž v Česku se podílejí na prodeji z více než 90 procent.
Lexus rovněž rychle reaguje na měnící se potřeby a preference zákazníků, což dokládá vývojem nových modelů v souladu s tržními trendy. Zde se jedná především o zaměření na modely SUV a crossovery, kterých Lexus v Evropě zatím prodal na 550 tisíc kusů. Dnes v modelové nabídce najdeme RX, který de facto stvořil segment prémiových SUV, stejně tak jako účelově navržené sedmimístné provedení RX L, středně velký model NX a kompaktní městský crossover UX, uvedený v roce 2019 a dnes již nejprodávanější model značky.
V Rusku a na dalších evropských trzích Lexus rovněž prodává velké SUV LX a robustní model GX. SUV v současnosti představují přes 80 % všech automobilů Lexus prodaných v Evropě.
Exkluzivní sportovní modelyStranou pozornosti nezůstává ani požitek za volantem, o čemž svědčí řada sportovně zaměřených modelů s označením Lexus „F“, ať už se jedná o ručně montovaný ultra exkluzivní supersport LFA s motorem V10 nebo kupé RC F, které se dnes účastní mezinárodních soutěží v kategorii GT. Aura těchto speciálních modelů se přímo promítá i do standardních modelových řad v podobě sportovně stylizovaných a konstruovaných verzí F SPORT.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.