Filipu Marešovi na Pačejově došlo...

Rally Pačejov (CZE)
Rally Pačejov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 5. října 2020 18:55
Sdílej:

V netradičním termínu se letos potřetí na stratu závodu MČR v rally představil dealerský tým LAURETA AUTO ŠKODA TEAM. V jeho barvách se tradičně prezentovala mladoboleslavská posádka Filip Mareš – Radovan Bucha, jež měla, v průběhu Invelt Rally Pačejov, za úkol hájit průběžné třetí místo v tabulce domácího mistrovství.

Vstup do soutěže, netradičně nedělní etapou, ale dvojici přiliš nevyšel. První erzety znamenaly nejen neuspokojivé dílčí časy až ve druhé polovině první desítky, ale také půlminutovou časovou ztrátu na čelo závodu. Prostřední sekce ale přinesla výrazné zlepšení a Filip s Radkem se začali přibližovat trojici nejrychlejších posádek. Tempo posádky gradovalo i na posledních dvou vložkách, kde Fabia Rally2 Evo v barvách liberecké firmy Entry engineering držela tempo nejrychlejších. Po první etapě tak ze čtvrté příčky chyběly na průběžně bronzového Jana Černého už „jen" tři vteřiny, na druhého Václava Pecha dalších 15.

„Starty do závodu nejsou obvykle mou silnou stránkou, ale na Pačejově to bylo vysloveně špatné. Nezvolil jsem optimálně pneumatiky, ale především jsem nejel dobře. Naštěstí jsme se z toho brzy otřepali a začali se dostávat do správného tempa. Ani na poslední sekci jsem se netrefil správně do obutí, což mě mrzí, protože jsme tím o nějakou vteřinu přišli. Přestože jsme to po etapě k bedně nedotáhli, před pondělní etapou jsem si v boji o lepší pozice věřil. Hodně jsme si pak na konci dne uživali servis. Letos poprvé byl i s diváky, což nám na předchozích závodech chybělo," nechal se slyšet Filip Mareš.

Do okolí Pačejova se v pondělí na sv. Václava vrátil déšť, přesto hned první erzeta ukázala, že to Filip s útokem na stupně vítězů myslí vážně. Zajel druhý nejrychlejší čas a posunul se na bronzový stupínek. Následným skvělým časem na populárním „muničáku" ukousl hned několik vteřin ze ztráty na druhého Pecha, kterému se přiblížil na rozdíl 8 sekund. Nejdelší „rychlostku" závodu, obávané Čečelovice, už ale Filip s Radkem dokončili se signalizací, která nevěstila nic dobrého. „Do pondělní etapy jsme vstoupili o dost lépe než v neděli. Seděl nám rozpis, skvěle fungovalo auto i pneumatiky Michelin MW1. Chutnalo nám to a na kluzkých tratích jsme si věřili. Na posledním kilometru čečelovické erzety ale auto začalo kuckat a signalizovat nízký tlak paliva. Jen tak tak jsme protnuli časomíru. Ve stopce motor naší Fabie Rally2 Evo zhasl a už se nám jej nepodařilo oživit. Pokusy o nouzový start nefungovali a po chvíli nám bylo jasné, že na vině je skutečně prázdná palivová nádrž," popisoval hořké chvíle loňský republikový vicemistr.

„Z našeho zbytečného odstoupení v boji o celkové podium v šampionátu jsem hodně zklamaný a ani s odstupem několika dnů, se mi o té situaci nemluví snadno. Mrzí mě to vůči našim fanouškům, celému týmu, ale především partnerům, kterým se tímto ještě jednou omlouvám. Nedostatek paliva způsobilo několik faktorů, jak lidských, tak technickcýh. Jisté ale je, že se tomu dalo předejít," přiznal objektivně Filip Mareš, který v tabulce šampionátu spadl na 4. pozici.

Posledním závodem kalendáře letošního místrovství ČR v rally, by měla ve dnech 7.-8. listopadu být Rallye Šumava v Klatovech.

PR

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.