V netradičním termínu se letos potřetí na stratu závodu MČR v rally představil dealerský tým LAURETA AUTO ŠKODA TEAM. V jeho barvách se tradičně prezentovala mladoboleslavská posádka Filip Mareš – Radovan Bucha, jež měla, v průběhu Invelt Rally Pačejov, za úkol hájit průběžné třetí místo v tabulce domácího mistrovství.
Vstup do soutěže, netradičně nedělní etapou, ale dvojici přiliš nevyšel. První erzety znamenaly nejen neuspokojivé dílčí časy až ve druhé polovině první desítky, ale také půlminutovou časovou ztrátu na čelo závodu. Prostřední sekce ale přinesla výrazné zlepšení a Filip s Radkem se začali přibližovat trojici nejrychlejších posádek. Tempo posádky gradovalo i na posledních dvou vložkách, kde Fabia Rally2 Evo v barvách liberecké firmy Entry engineering držela tempo nejrychlejších. Po první etapě tak ze čtvrté příčky chyběly na průběžně bronzového Jana Černého už „jen" tři vteřiny, na druhého Václava Pecha dalších 15.
„Starty do závodu nejsou obvykle mou silnou stránkou, ale na Pačejově to bylo vysloveně špatné. Nezvolil jsem optimálně pneumatiky, ale především jsem nejel dobře. Naštěstí jsme se z toho brzy otřepali a začali se dostávat do správného tempa. Ani na poslední sekci jsem se netrefil správně do obutí, což mě mrzí, protože jsme tím o nějakou vteřinu přišli. Přestože jsme to po etapě k bedně nedotáhli, před pondělní etapou jsem si v boji o lepší pozice věřil. Hodně jsme si pak na konci dne uživali servis. Letos poprvé byl i s diváky, což nám na předchozích závodech chybělo," nechal se slyšet Filip Mareš.
Do okolí Pačejova se v pondělí na sv. Václava vrátil déšť, přesto hned první erzeta ukázala, že to Filip s útokem na stupně vítězů myslí vážně. Zajel druhý nejrychlejší čas a posunul se na bronzový stupínek. Následným skvělým časem na populárním „muničáku" ukousl hned několik vteřin ze ztráty na druhého Pecha, kterému se přiblížil na rozdíl 8 sekund. Nejdelší „rychlostku" závodu, obávané Čečelovice, už ale Filip s Radkem dokončili se signalizací, která nevěstila nic dobrého. „Do pondělní etapy jsme vstoupili o dost lépe než v neděli. Seděl nám rozpis, skvěle fungovalo auto i pneumatiky Michelin MW1. Chutnalo nám to a na kluzkých tratích jsme si věřili. Na posledním kilometru čečelovické erzety ale auto začalo kuckat a signalizovat nízký tlak paliva. Jen tak tak jsme protnuli časomíru. Ve stopce motor naší Fabie Rally2 Evo zhasl a už se nám jej nepodařilo oživit. Pokusy o nouzový start nefungovali a po chvíli nám bylo jasné, že na vině je skutečně prázdná palivová nádrž," popisoval hořké chvíle loňský republikový vicemistr.
„Z našeho zbytečného odstoupení v boji o celkové podium v šampionátu jsem hodně zklamaný a ani s odstupem několika dnů, se mi o té situaci nemluví snadno. Mrzí mě to vůči našim fanouškům, celému týmu, ale především partnerům, kterým se tímto ještě jednou omlouvám. Nedostatek paliva způsobilo několik faktorů, jak lidských, tak technickcýh. Jisté ale je, že se tomu dalo předejít," přiznal objektivně Filip Mareš, který v tabulce šampionátu spadl na 4. pozici.
Posledním závodem kalendáře letošního místrovství ČR v rally, by měla ve dnech 7.-8. listopadu být Rallye Šumava v Klatovech.
PR
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.