Filipu Marešovi na Pačejově došlo...

Rally Pačejov (CZE)
Rally Pačejov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 5. října 2020 18:55
Sdílej:

V netradičním termínu se letos potřetí na stratu závodu MČR v rally představil dealerský tým LAURETA AUTO ŠKODA TEAM. V jeho barvách se tradičně prezentovala mladoboleslavská posádka Filip Mareš – Radovan Bucha, jež měla, v průběhu Invelt Rally Pačejov, za úkol hájit průběžné třetí místo v tabulce domácího mistrovství.

Vstup do soutěže, netradičně nedělní etapou, ale dvojici přiliš nevyšel. První erzety znamenaly nejen neuspokojivé dílčí časy až ve druhé polovině první desítky, ale také půlminutovou časovou ztrátu na čelo závodu. Prostřední sekce ale přinesla výrazné zlepšení a Filip s Radkem se začali přibližovat trojici nejrychlejších posádek. Tempo posádky gradovalo i na posledních dvou vložkách, kde Fabia Rally2 Evo v barvách liberecké firmy Entry engineering držela tempo nejrychlejších. Po první etapě tak ze čtvrté příčky chyběly na průběžně bronzového Jana Černého už „jen" tři vteřiny, na druhého Václava Pecha dalších 15.

„Starty do závodu nejsou obvykle mou silnou stránkou, ale na Pačejově to bylo vysloveně špatné. Nezvolil jsem optimálně pneumatiky, ale především jsem nejel dobře. Naštěstí jsme se z toho brzy otřepali a začali se dostávat do správného tempa. Ani na poslední sekci jsem se netrefil správně do obutí, což mě mrzí, protože jsme tím o nějakou vteřinu přišli. Přestože jsme to po etapě k bedně nedotáhli, před pondělní etapou jsem si v boji o lepší pozice věřil. Hodně jsme si pak na konci dne uživali servis. Letos poprvé byl i s diváky, což nám na předchozích závodech chybělo," nechal se slyšet Filip Mareš.

Do okolí Pačejova se v pondělí na sv. Václava vrátil déšť, přesto hned první erzeta ukázala, že to Filip s útokem na stupně vítězů myslí vážně. Zajel druhý nejrychlejší čas a posunul se na bronzový stupínek. Následným skvělým časem na populárním „muničáku" ukousl hned několik vteřin ze ztráty na druhého Pecha, kterému se přiblížil na rozdíl 8 sekund. Nejdelší „rychlostku" závodu, obávané Čečelovice, už ale Filip s Radkem dokončili se signalizací, která nevěstila nic dobrého. „Do pondělní etapy jsme vstoupili o dost lépe než v neděli. Seděl nám rozpis, skvěle fungovalo auto i pneumatiky Michelin MW1. Chutnalo nám to a na kluzkých tratích jsme si věřili. Na posledním kilometru čečelovické erzety ale auto začalo kuckat a signalizovat nízký tlak paliva. Jen tak tak jsme protnuli časomíru. Ve stopce motor naší Fabie Rally2 Evo zhasl a už se nám jej nepodařilo oživit. Pokusy o nouzový start nefungovali a po chvíli nám bylo jasné, že na vině je skutečně prázdná palivová nádrž," popisoval hořké chvíle loňský republikový vicemistr.

„Z našeho zbytečného odstoupení v boji o celkové podium v šampionátu jsem hodně zklamaný a ani s odstupem několika dnů, se mi o té situaci nemluví snadno. Mrzí mě to vůči našim fanouškům, celému týmu, ale především partnerům, kterým se tímto ještě jednou omlouvám. Nedostatek paliva způsobilo několik faktorů, jak lidských, tak technickcýh. Jisté ale je, že se tomu dalo předejít," přiznal objektivně Filip Mareš, který v tabulce šampionátu spadl na 4. pozici.

Posledním závodem kalendáře letošního místrovství ČR v rally, by měla ve dnech 7.-8. listopadu být Rallye Šumava v Klatovech.

PR

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.