V netradičním termínu se letos potřetí na stratu závodu MČR v rally představil dealerský tým LAURETA AUTO ŠKODA TEAM. V jeho barvách se tradičně prezentovala mladoboleslavská posádka Filip Mareš – Radovan Bucha, jež měla, v průběhu Invelt Rally Pačejov, za úkol hájit průběžné třetí místo v tabulce domácího mistrovství.
Vstup do soutěže, netradičně nedělní etapou, ale dvojici přiliš nevyšel. První erzety znamenaly nejen neuspokojivé dílčí časy až ve druhé polovině první desítky, ale také půlminutovou časovou ztrátu na čelo závodu. Prostřední sekce ale přinesla výrazné zlepšení a Filip s Radkem se začali přibližovat trojici nejrychlejších posádek. Tempo posádky gradovalo i na posledních dvou vložkách, kde Fabia Rally2 Evo v barvách liberecké firmy Entry engineering držela tempo nejrychlejších. Po první etapě tak ze čtvrté příčky chyběly na průběžně bronzového Jana Černého už „jen" tři vteřiny, na druhého Václava Pecha dalších 15.
„Starty do závodu nejsou obvykle mou silnou stránkou, ale na Pačejově to bylo vysloveně špatné. Nezvolil jsem optimálně pneumatiky, ale především jsem nejel dobře. Naštěstí jsme se z toho brzy otřepali a začali se dostávat do správného tempa. Ani na poslední sekci jsem se netrefil správně do obutí, což mě mrzí, protože jsme tím o nějakou vteřinu přišli. Přestože jsme to po etapě k bedně nedotáhli, před pondělní etapou jsem si v boji o lepší pozice věřil. Hodně jsme si pak na konci dne uživali servis. Letos poprvé byl i s diváky, což nám na předchozích závodech chybělo," nechal se slyšet Filip Mareš.
Do okolí Pačejova se v pondělí na sv. Václava vrátil déšť, přesto hned první erzeta ukázala, že to Filip s útokem na stupně vítězů myslí vážně. Zajel druhý nejrychlejší čas a posunul se na bronzový stupínek. Následným skvělým časem na populárním „muničáku" ukousl hned několik vteřin ze ztráty na druhého Pecha, kterému se přiblížil na rozdíl 8 sekund. Nejdelší „rychlostku" závodu, obávané Čečelovice, už ale Filip s Radkem dokončili se signalizací, která nevěstila nic dobrého. „Do pondělní etapy jsme vstoupili o dost lépe než v neděli. Seděl nám rozpis, skvěle fungovalo auto i pneumatiky Michelin MW1. Chutnalo nám to a na kluzkých tratích jsme si věřili. Na posledním kilometru čečelovické erzety ale auto začalo kuckat a signalizovat nízký tlak paliva. Jen tak tak jsme protnuli časomíru. Ve stopce motor naší Fabie Rally2 Evo zhasl a už se nám jej nepodařilo oživit. Pokusy o nouzový start nefungovali a po chvíli nám bylo jasné, že na vině je skutečně prázdná palivová nádrž," popisoval hořké chvíle loňský republikový vicemistr.
„Z našeho zbytečného odstoupení v boji o celkové podium v šampionátu jsem hodně zklamaný a ani s odstupem několika dnů, se mi o té situaci nemluví snadno. Mrzí mě to vůči našim fanouškům, celému týmu, ale především partnerům, kterým se tímto ještě jednou omlouvám. Nedostatek paliva způsobilo několik faktorů, jak lidských, tak technickcýh. Jisté ale je, že se tomu dalo předejít," přiznal objektivně Filip Mareš, který v tabulce šampionátu spadl na 4. pozici.
Posledním závodem kalendáře letošního místrovství ČR v rally, by měla ve dnech 7.-8. listopadu být Rallye Šumava v Klatovech.
PR
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.