Poslední opozdilci mají stále možnost přihlásit se ke startu na Futures Contproduct Rally Morava 2020, která se uskuteční v sobotu 10. října 2020. Pořadatelský tým Rally klub Šternberk v AČR vzhledem k předchozí nejistotě ohledně uskutečnění závodu prodloužil uzávěrku přihlášek do pondělí 5. října 2020, ve 23 hodin.
Futures Contproduct Rally Morava naváže na předchozí tři odjeté podniky Liqui Moly Rallyprint Série a Autoklub Poháru 2+. Pokud si prohlédneme průběžné výsledky obou šampionátů, už nyní je možné říci, že na startu nebude chybět téměř nikdo ze špičky. Slovem téměř musíme zmínit zejména Reného Dohnala, jehož doposud používaný vůz Peugeot 208 Rally4 utrpěl vážná poškození po havárii domácího jezdce při rally v Maďarsku. Naopak právě tento speciál se při Rally Morava rozhodl vyzkoušet sedmý jezdec průběžného pořadí Lukáš Nekvapil. Mezi „dvoukolkami“ bude tradičně nejobsazenější třída 6, s dvacítkou vozů. Podíl na tom mají i pravidelní účastníci ČaH ADAM Cupu 2020.
Průběžné pořadí Liqui Moly Rallysprint Série:1. Jan Dohnal 90, 2. René Dohnal 72, 3. Smékal 53, 4. Stříteský 34, 5. Lehký 28, 6. Gargulák 27, 7. Nekvapil 25, 8. Hordossy 21, 9. Knápek 20, 10. Srb 16
Také mezi „čtyřkolkami“ je špička téměř kompletní. Chybí pouze průběžně šestý Miroslav Jakeš a osmý Jaromír Tarabus. Zajímavá jistě bude hlavně účast Jana Černého s Volkswagenem Polo GTI R5. Po startu ve Vyškově se tak představí i v okolí Šternberku. Návdavkem můžeme brát start slovenského jezdce Jara Melichárka s dalším VW Polo GTI R5, stejně jako účast německého pilota Volkera Piepmeyera se Škodou Fabia Rally2 Evo.
Průběžné pořadí Autoklub Pohár 2+:1. P. Semerád 84, 2. Bisaha 44, 3. Vlček 39, 4. Trněný 36, 5. Odložilík 31, 6. Jakeš 30, 7. Adolf 28, 8. Tarabus 24, 9. Tomek 24, 10. Černý 19
Stalo se už tradicí, že seriál sprintrally obsazují i vozy WRC, jediný exemplář zatím na Rally Morava přiveze Tomáš Kurka (Mini John Cooper Works WRC). Zajímavým zpestřením bude i Fiat 124 Abarth R-GT Martina Rady či Ford Fiesta Open N Jaroslava Pešla.
Hned tři jezdci pojedou s podporou hlavního partnera, společnosti Futures Contproduct. Kromě tradičních pilotů Michala Horáka (Ford Fiesta R5) a Tomáše Knápka (Opel Adam R2) odstartuje se stejnou licencí soutěžícího i Ondřej Bisaha, jenž se vzhledem k jezdecké prioritě FIA zřejmě bude těšit ze startovního čísla 1.
„Máme radost, že seznam přihlášených pro Rally Morava čítá kvalitu i kvantitu. Ale přece jen chceme ještě v dnešní době dát jezdcům prostor, aby se mohli do poslední možné chvíle našeho závodu zúčastnit. Svým způsobem míříme nejen na české, ale taky na slovenské posádky. Po zrušení Rally Tatry se totiž stejného osudu dočkala i říjnová Rally Košice,“ komentuje aktuální situaci manažer Futures Contproduct Rally Morava Miroslav Frýdecký.
Rally klub Šternberk v AČR připravil pro startující tři rychlostní zkoušky ve dvou sekcích, s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz najdete schválená Zvláštní ustanovení a odkaz na přihlášku, která bude uzavřena v pondělí 5. října 2020 ve 23 hodin. Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?