Poslední opozdilci mají stále možnost přihlásit se ke startu na Futures Contproduct Rally Morava 2020, která se uskuteční v sobotu 10. října 2020. Pořadatelský tým Rally klub Šternberk v AČR vzhledem k předchozí nejistotě ohledně uskutečnění závodu prodloužil uzávěrku přihlášek do pondělí 5. října 2020, ve 23 hodin.
Futures Contproduct Rally Morava naváže na předchozí tři odjeté podniky Liqui Moly Rallyprint Série a Autoklub Poháru 2+. Pokud si prohlédneme průběžné výsledky obou šampionátů, už nyní je možné říci, že na startu nebude chybět téměř nikdo ze špičky. Slovem téměř musíme zmínit zejména Reného Dohnala, jehož doposud používaný vůz Peugeot 208 Rally4 utrpěl vážná poškození po havárii domácího jezdce při rally v Maďarsku. Naopak právě tento speciál se při Rally Morava rozhodl vyzkoušet sedmý jezdec průběžného pořadí Lukáš Nekvapil. Mezi „dvoukolkami“ bude tradičně nejobsazenější třída 6, s dvacítkou vozů. Podíl na tom mají i pravidelní účastníci ČaH ADAM Cupu 2020.
Průběžné pořadí Liqui Moly Rallysprint Série:1. Jan Dohnal 90, 2. René Dohnal 72, 3. Smékal 53, 4. Stříteský 34, 5. Lehký 28, 6. Gargulák 27, 7. Nekvapil 25, 8. Hordossy 21, 9. Knápek 20, 10. Srb 16
Také mezi „čtyřkolkami“ je špička téměř kompletní. Chybí pouze průběžně šestý Miroslav Jakeš a osmý Jaromír Tarabus. Zajímavá jistě bude hlavně účast Jana Černého s Volkswagenem Polo GTI R5. Po startu ve Vyškově se tak představí i v okolí Šternberku. Návdavkem můžeme brát start slovenského jezdce Jara Melichárka s dalším VW Polo GTI R5, stejně jako účast německého pilota Volkera Piepmeyera se Škodou Fabia Rally2 Evo.
Průběžné pořadí Autoklub Pohár 2+:1. P. Semerád 84, 2. Bisaha 44, 3. Vlček 39, 4. Trněný 36, 5. Odložilík 31, 6. Jakeš 30, 7. Adolf 28, 8. Tarabus 24, 9. Tomek 24, 10. Černý 19
Stalo se už tradicí, že seriál sprintrally obsazují i vozy WRC, jediný exemplář zatím na Rally Morava přiveze Tomáš Kurka (Mini John Cooper Works WRC). Zajímavým zpestřením bude i Fiat 124 Abarth R-GT Martina Rady či Ford Fiesta Open N Jaroslava Pešla.
Hned tři jezdci pojedou s podporou hlavního partnera, společnosti Futures Contproduct. Kromě tradičních pilotů Michala Horáka (Ford Fiesta R5) a Tomáše Knápka (Opel Adam R2) odstartuje se stejnou licencí soutěžícího i Ondřej Bisaha, jenž se vzhledem k jezdecké prioritě FIA zřejmě bude těšit ze startovního čísla 1.
„Máme radost, že seznam přihlášených pro Rally Morava čítá kvalitu i kvantitu. Ale přece jen chceme ještě v dnešní době dát jezdcům prostor, aby se mohli do poslední možné chvíle našeho závodu zúčastnit. Svým způsobem míříme nejen na české, ale taky na slovenské posádky. Po zrušení Rally Tatry se totiž stejného osudu dočkala i říjnová Rally Košice,“ komentuje aktuální situaci manažer Futures Contproduct Rally Morava Miroslav Frýdecký.
Rally klub Šternberk v AČR připravil pro startující tři rychlostní zkoušky ve dvou sekcích, s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz najdete schválená Zvláštní ustanovení a odkaz na přihlášku, která bude uzavřena v pondělí 5. října 2020 ve 23 hodin. Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?