Poslední opozdilci mají stále možnost přihlásit se ke startu na Futures Contproduct Rally Morava 2020, která se uskuteční v sobotu 10. října 2020. Pořadatelský tým Rally klub Šternberk v AČR vzhledem k předchozí nejistotě ohledně uskutečnění závodu prodloužil uzávěrku přihlášek do pondělí 5. října 2020, ve 23 hodin.
Futures Contproduct Rally Morava naváže na předchozí tři odjeté podniky Liqui Moly Rallyprint Série a Autoklub Poháru 2+. Pokud si prohlédneme průběžné výsledky obou šampionátů, už nyní je možné říci, že na startu nebude chybět téměř nikdo ze špičky. Slovem téměř musíme zmínit zejména Reného Dohnala, jehož doposud používaný vůz Peugeot 208 Rally4 utrpěl vážná poškození po havárii domácího jezdce při rally v Maďarsku. Naopak právě tento speciál se při Rally Morava rozhodl vyzkoušet sedmý jezdec průběžného pořadí Lukáš Nekvapil. Mezi „dvoukolkami“ bude tradičně nejobsazenější třída 6, s dvacítkou vozů. Podíl na tom mají i pravidelní účastníci ČaH ADAM Cupu 2020.
Průběžné pořadí Liqui Moly Rallysprint Série:1. Jan Dohnal 90, 2. René Dohnal 72, 3. Smékal 53, 4. Stříteský 34, 5. Lehký 28, 6. Gargulák 27, 7. Nekvapil 25, 8. Hordossy 21, 9. Knápek 20, 10. Srb 16
Také mezi „čtyřkolkami“ je špička téměř kompletní. Chybí pouze průběžně šestý Miroslav Jakeš a osmý Jaromír Tarabus. Zajímavá jistě bude hlavně účast Jana Černého s Volkswagenem Polo GTI R5. Po startu ve Vyškově se tak představí i v okolí Šternberku. Návdavkem můžeme brát start slovenského jezdce Jara Melichárka s dalším VW Polo GTI R5, stejně jako účast německého pilota Volkera Piepmeyera se Škodou Fabia Rally2 Evo.
Průběžné pořadí Autoklub Pohár 2+:1. P. Semerád 84, 2. Bisaha 44, 3. Vlček 39, 4. Trněný 36, 5. Odložilík 31, 6. Jakeš 30, 7. Adolf 28, 8. Tarabus 24, 9. Tomek 24, 10. Černý 19
Stalo se už tradicí, že seriál sprintrally obsazují i vozy WRC, jediný exemplář zatím na Rally Morava přiveze Tomáš Kurka (Mini John Cooper Works WRC). Zajímavým zpestřením bude i Fiat 124 Abarth R-GT Martina Rady či Ford Fiesta Open N Jaroslava Pešla.
Hned tři jezdci pojedou s podporou hlavního partnera, společnosti Futures Contproduct. Kromě tradičních pilotů Michala Horáka (Ford Fiesta R5) a Tomáše Knápka (Opel Adam R2) odstartuje se stejnou licencí soutěžícího i Ondřej Bisaha, jenž se vzhledem k jezdecké prioritě FIA zřejmě bude těšit ze startovního čísla 1.
„Máme radost, že seznam přihlášených pro Rally Morava čítá kvalitu i kvantitu. Ale přece jen chceme ještě v dnešní době dát jezdcům prostor, aby se mohli do poslední možné chvíle našeho závodu zúčastnit. Svým způsobem míříme nejen na české, ale taky na slovenské posádky. Po zrušení Rally Tatry se totiž stejného osudu dočkala i říjnová Rally Košice,“ komentuje aktuální situaci manažer Futures Contproduct Rally Morava Miroslav Frýdecký.
Rally klub Šternberk v AČR připravil pro startující tři rychlostní zkoušky ve dvou sekcích, s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz najdete schválená Zvláštní ustanovení a odkaz na přihlášku, která bude uzavřena v pondělí 5. října 2020 ve 23 hodin. Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?