Prozatím nejnáročnější závod letošní sezóny za sebou mají posádky našeho domácího šampionátu v rally. Jednačtyřicátý ročník Invelt Rally Pačejov výrazně ovlivnilo počasí a především druhá etapa byla doslova „bojem o přežití“. Udržet vozy na úzkých, mokrých a zablácených tratích nebylo vůbec jednoduché. V seriálu Peugeot Rally Cup zvítězila posádka Dominik Stříteský – Ondřej Krajča. Velmi dramatický moment přinesla nedělní havárie dvojice Krupička – Ryšánek.
Studená fronta a především vydatný déšť ovlivnil průběh závodu už na sobotním shakedownu, což ale kvitoval Dominik Stříteský. Na mokrém povrchu se s Peugeotem 208 R2 ještě nesvezl a mohl si tak před samotným závodem vyzkoušet nastavení, pneumatiky i chování vozu. Průběžný lídr tabulky to na vodě umí a v náročných podmínkách dokázal vyhrát dvanáct testů z celkových čtrnácti. V cíli se mohl radovat nejen z vítězství v Peugeot Rally Cupu, ale také z prvního místa ve třídě 6 a druhé pozice ve dvoukolkách. „Musím říci, že Pačejov považuji zatím za nejhezčí závod letošní sezóny. Krásné erzety a skvělá práce pořadatelů. Já jsem si to moc užil, hlavně v pondělí. Na vodě jsem jel s Peugeotem poprvé, ale skvěle nám to sedlo a z dosaženého umístění jsem opravdu nadšený. Dokázali jsme vyhrát v cupu, ve třídě šest a ve dvoukolkách jsme obsadili druhé místo za Honzou Dohnalem,“ radoval se z úspěšného závodu Dominik Stříteský.
Po vlažnějším začátku se na konečné druhé místo v cíli propracoval stabilními časy Jiří Pohlídal navigovaný Janem Kubalou. Tímto výsledkem se mladá dvojice posunula na stejnou pozici i v celkovém pořadí. „Začátek byl náročný. Oba jsme byli nachlazení, mě bolela hlava, takže jsem se nedokázal plně soustředit. Podle toho to taky vypadalo a prvním dnem jsme se víceméně protrápili. V pondělí to bylo lepší, jak jsem říkal už před závodem, mokro nám vyhovovalo, na vodě se cítím paradoxně jistější a bylo to znát i na časech. S druhým místem jsme spokojení, mohlo to být sice lepší, ale alespoň máme na čem pracovat,“ řekl v cíli Jiří Pohlídal.
Zatím nejvýraznější letošní výsledek v podobě třetího místa zaznamenali David Soldát a Jan Winzig. Soldát se dlouho držel na druhé pozici, nicméně špatná volba pneumatik ho v závěru soutěže o stříbro připravila. „V rámci možností považuji náš výsledek za docela dobrý. V nedělní etapě jsme zajížděli slušné časy, v pondělí na mokru jsme se netrefili do volby pneumatik. V první sekci vůbec, v druhých průjezdech to bylo lepší, ale optimální také ne. Erzety druhé etapy byly fakt náročné, na tratích bylo hodně vytahaného bláta a na úzkých tratích to byl opravdu boj,“ popsal své dojmy David Soldát.
O největší drama se postaral čerstvě devatenáctiletý Lukáš Krupička, který na pátém testu těžce havaroval. V rychlé levé zatáčce byl příliš optimistický, po smyku narazil do stromu a po mnoha kotrmelcích se zastavil až o desítky metrů dále. Video pohotových kameramanů oběhlo velmi rychle všechny sociální sítě, ale pro nás je nejdůležitější fakt, že oba členové posádky vyvázli z této hrůzostrašné havárie bez zranění, což ale vůbec nelze říci o jejich vozu. „Byla to moje první havárie a doufám, že žádná taková už nebude. To Honza už něco podobného zažil. Do poslední chvíle jsem bojoval a doufal, že to vyjde. Po prvním nárazu jsme už jen čekali, až se to zastaví. A i když to bylo jen pár vteřin, přišlo mi to nekonečné. Měli jsme velké štěstí, pochopitelně mě to moc mrzí, ale chuť do dalších závodů mně to rozhodně nevzalo,“ komentoval nehodu Lukáš Krupička.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.