Prozatím nejnáročnější závod letošní sezóny za sebou mají posádky našeho domácího šampionátu v rally. Jednačtyřicátý ročník Invelt Rally Pačejov výrazně ovlivnilo počasí a především druhá etapa byla doslova „bojem o přežití“. Udržet vozy na úzkých, mokrých a zablácených tratích nebylo vůbec jednoduché. V seriálu Peugeot Rally Cup zvítězila posádka Dominik Stříteský – Ondřej Krajča. Velmi dramatický moment přinesla nedělní havárie dvojice Krupička – Ryšánek.
Studená fronta a především vydatný déšť ovlivnil průběh závodu už na sobotním shakedownu, což ale kvitoval Dominik Stříteský. Na mokrém povrchu se s Peugeotem 208 R2 ještě nesvezl a mohl si tak před samotným závodem vyzkoušet nastavení, pneumatiky i chování vozu. Průběžný lídr tabulky to na vodě umí a v náročných podmínkách dokázal vyhrát dvanáct testů z celkových čtrnácti. V cíli se mohl radovat nejen z vítězství v Peugeot Rally Cupu, ale také z prvního místa ve třídě 6 a druhé pozice ve dvoukolkách. „Musím říci, že Pačejov považuji zatím za nejhezčí závod letošní sezóny. Krásné erzety a skvělá práce pořadatelů. Já jsem si to moc užil, hlavně v pondělí. Na vodě jsem jel s Peugeotem poprvé, ale skvěle nám to sedlo a z dosaženého umístění jsem opravdu nadšený. Dokázali jsme vyhrát v cupu, ve třídě šest a ve dvoukolkách jsme obsadili druhé místo za Honzou Dohnalem,“ radoval se z úspěšného závodu Dominik Stříteský.
Po vlažnějším začátku se na konečné druhé místo v cíli propracoval stabilními časy Jiří Pohlídal navigovaný Janem Kubalou. Tímto výsledkem se mladá dvojice posunula na stejnou pozici i v celkovém pořadí. „Začátek byl náročný. Oba jsme byli nachlazení, mě bolela hlava, takže jsem se nedokázal plně soustředit. Podle toho to taky vypadalo a prvním dnem jsme se víceméně protrápili. V pondělí to bylo lepší, jak jsem říkal už před závodem, mokro nám vyhovovalo, na vodě se cítím paradoxně jistější a bylo to znát i na časech. S druhým místem jsme spokojení, mohlo to být sice lepší, ale alespoň máme na čem pracovat,“ řekl v cíli Jiří Pohlídal.
Zatím nejvýraznější letošní výsledek v podobě třetího místa zaznamenali David Soldát a Jan Winzig. Soldát se dlouho držel na druhé pozici, nicméně špatná volba pneumatik ho v závěru soutěže o stříbro připravila. „V rámci možností považuji náš výsledek za docela dobrý. V nedělní etapě jsme zajížděli slušné časy, v pondělí na mokru jsme se netrefili do volby pneumatik. V první sekci vůbec, v druhých průjezdech to bylo lepší, ale optimální také ne. Erzety druhé etapy byly fakt náročné, na tratích bylo hodně vytahaného bláta a na úzkých tratích to byl opravdu boj,“ popsal své dojmy David Soldát.
O největší drama se postaral čerstvě devatenáctiletý Lukáš Krupička, který na pátém testu těžce havaroval. V rychlé levé zatáčce byl příliš optimistický, po smyku narazil do stromu a po mnoha kotrmelcích se zastavil až o desítky metrů dále. Video pohotových kameramanů oběhlo velmi rychle všechny sociální sítě, ale pro nás je nejdůležitější fakt, že oba členové posádky vyvázli z této hrůzostrašné havárie bez zranění, což ale vůbec nelze říci o jejich vozu. „Byla to moje první havárie a doufám, že žádná taková už nebude. To Honza už něco podobného zažil. Do poslední chvíle jsem bojoval a doufal, že to vyjde. Po prvním nárazu jsme už jen čekali, až se to zastaví. A i když to bylo jen pár vteřin, přišlo mi to nekonečné. Měli jsme velké štěstí, pochopitelně mě to moc mrzí, ale chuť do dalších závodů mně to rozhodně nevzalo,“ komentoval nehodu Lukáš Krupička.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?