Prozatím nejnáročnější závod letošní sezóny za sebou mají posádky našeho domácího šampionátu v rally. Jednačtyřicátý ročník Invelt Rally Pačejov výrazně ovlivnilo počasí a především druhá etapa byla doslova „bojem o přežití“. Udržet vozy na úzkých, mokrých a zablácených tratích nebylo vůbec jednoduché. V seriálu Peugeot Rally Cup zvítězila posádka Dominik Stříteský – Ondřej Krajča. Velmi dramatický moment přinesla nedělní havárie dvojice Krupička – Ryšánek.
Studená fronta a především vydatný déšť ovlivnil průběh závodu už na sobotním shakedownu, což ale kvitoval Dominik Stříteský. Na mokrém povrchu se s Peugeotem 208 R2 ještě nesvezl a mohl si tak před samotným závodem vyzkoušet nastavení, pneumatiky i chování vozu. Průběžný lídr tabulky to na vodě umí a v náročných podmínkách dokázal vyhrát dvanáct testů z celkových čtrnácti. V cíli se mohl radovat nejen z vítězství v Peugeot Rally Cupu, ale také z prvního místa ve třídě 6 a druhé pozice ve dvoukolkách. „Musím říci, že Pačejov považuji zatím za nejhezčí závod letošní sezóny. Krásné erzety a skvělá práce pořadatelů. Já jsem si to moc užil, hlavně v pondělí. Na vodě jsem jel s Peugeotem poprvé, ale skvěle nám to sedlo a z dosaženého umístění jsem opravdu nadšený. Dokázali jsme vyhrát v cupu, ve třídě šest a ve dvoukolkách jsme obsadili druhé místo za Honzou Dohnalem,“ radoval se z úspěšného závodu Dominik Stříteský.
Po vlažnějším začátku se na konečné druhé místo v cíli propracoval stabilními časy Jiří Pohlídal navigovaný Janem Kubalou. Tímto výsledkem se mladá dvojice posunula na stejnou pozici i v celkovém pořadí. „Začátek byl náročný. Oba jsme byli nachlazení, mě bolela hlava, takže jsem se nedokázal plně soustředit. Podle toho to taky vypadalo a prvním dnem jsme se víceméně protrápili. V pondělí to bylo lepší, jak jsem říkal už před závodem, mokro nám vyhovovalo, na vodě se cítím paradoxně jistější a bylo to znát i na časech. S druhým místem jsme spokojení, mohlo to být sice lepší, ale alespoň máme na čem pracovat,“ řekl v cíli Jiří Pohlídal.
Zatím nejvýraznější letošní výsledek v podobě třetího místa zaznamenali David Soldát a Jan Winzig. Soldát se dlouho držel na druhé pozici, nicméně špatná volba pneumatik ho v závěru soutěže o stříbro připravila. „V rámci možností považuji náš výsledek za docela dobrý. V nedělní etapě jsme zajížděli slušné časy, v pondělí na mokru jsme se netrefili do volby pneumatik. V první sekci vůbec, v druhých průjezdech to bylo lepší, ale optimální také ne. Erzety druhé etapy byly fakt náročné, na tratích bylo hodně vytahaného bláta a na úzkých tratích to byl opravdu boj,“ popsal své dojmy David Soldát.
O největší drama se postaral čerstvě devatenáctiletý Lukáš Krupička, který na pátém testu těžce havaroval. V rychlé levé zatáčce byl příliš optimistický, po smyku narazil do stromu a po mnoha kotrmelcích se zastavil až o desítky metrů dále. Video pohotových kameramanů oběhlo velmi rychle všechny sociální sítě, ale pro nás je nejdůležitější fakt, že oba členové posádky vyvázli z této hrůzostrašné havárie bez zranění, což ale vůbec nelze říci o jejich vozu. „Byla to moje první havárie a doufám, že žádná taková už nebude. To Honza už něco podobného zažil. Do poslední chvíle jsem bojoval a doufal, že to vyjde. Po prvním nárazu jsme už jen čekali, až se to zastaví. A i když to bylo jen pár vteřin, přišlo mi to nekonečné. Měli jsme velké štěstí, pochopitelně mě to moc mrzí, ale chuť do dalších závodů mně to rozhodně nevzalo,“ komentoval nehodu Lukáš Krupička.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.