Futures Contproduct Rally Morava 2020 se 10. října 2020 uskuteční! Pořadatelský tým Rally klub Šternberk v AČR se i přes složitou aktuální situaci rozhodl „bojovat“ a připravovanou akci dotáhnout do konce!
Futures Contproduct Rally Morava je v kalendáři zapsána jako čtvrtý podnik Liqui Moly Rallyprint Série a Poháru 2+. Po roční pauze navazuje na dlouholetou tradici rallysportu ve Šternberku. A po roční pauze se automobilová soutěž skutečně, i přes pandemii koronaviru, do podhůří Jeseníků vrátí. Jisté je ovšem také to, že účastníci budou muset splnit řadu s tím souvisejících podmínek. Ale každý se zainteresovaných to za dané situace jistě pochopí a bude pořadatelům nápomocen.
„Stále jsme s konečným rozhodnutím vyčkávali. Všechny finální přípravy jsme se snažili koncentrovat do poslední možné chvíle. Neustále jsme všichni z organizačního týmu hledali cesty, jak soutěž odjet a zároveň naplnit opatření, která byla vyhlášena vládou. A to se nám podařilo,“ přiznává manažer Futures Contproduct Rally Morava Miroslav Frýdecký a pokračuje: „V řešení naší situace byli velmi nápomocni i představitelé Autoklubu České republiky, kteří s Ministerstvem zdravotnictví komunikovali, stejně jako představitelé města a kraje, kteří věc probírali na regionální úrovni. Díky jejich aktivitám jsme se rozhodli pořádání závodu v žádném případě nevzdat a soutěž odjet.“
Rally klub Šternberk v AČR připravil pro závod tři rychlostní zkoušky s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km. „Určitě nás potěšil zájem posádek. Celkově jsme cítili velkou podporu soutěžácké komunity. To nás ubezpečovalo, že jdeme správnou cestou. Proto pracujeme na úpravách servisního prostoru, aby splňoval všechny požadavky. Týmy a posádky o nastavených pravidlech seznámíme v informaci ředitele. Na druhou stranu s tím souvisí jedna nepříjemná zpráva pro fanoušky rallysportu, soutěž se oficiálně pojede bez diváků. Zakázán bude vstup do servisní zóny, nebudou však doporučena ani divácká místa, nezveřejníme dopředu ani tratě soutěže. Ale jen díky tomu budeme moci závod uskutečnit, a tak naplnit stávající vládní restrikce. Snad už se nenajde nic, co by naše letošní úsilí zhatilo,“ doplňuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz najdete schválená Zvláštní ustanovení a odkaz na přihlášku, která bude uzavřena o půlnoci 1. října 2020. Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
I. Futures Contproduct Rally Morava 2020, tiskový servisTomáš Plachý
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?