Futures Contproduct Rally Morava 2020 se 10. října 2020 uskuteční! Pořadatelský tým Rally klub Šternberk v AČR se i přes složitou aktuální situaci rozhodl „bojovat“ a připravovanou akci dotáhnout do konce!
Futures Contproduct Rally Morava je v kalendáři zapsána jako čtvrtý podnik Liqui Moly Rallyprint Série a Poháru 2+. Po roční pauze navazuje na dlouholetou tradici rallysportu ve Šternberku. A po roční pauze se automobilová soutěž skutečně, i přes pandemii koronaviru, do podhůří Jeseníků vrátí. Jisté je ovšem také to, že účastníci budou muset splnit řadu s tím souvisejících podmínek. Ale každý se zainteresovaných to za dané situace jistě pochopí a bude pořadatelům nápomocen.
„Stále jsme s konečným rozhodnutím vyčkávali. Všechny finální přípravy jsme se snažili koncentrovat do poslední možné chvíle. Neustále jsme všichni z organizačního týmu hledali cesty, jak soutěž odjet a zároveň naplnit opatření, která byla vyhlášena vládou. A to se nám podařilo,“ přiznává manažer Futures Contproduct Rally Morava Miroslav Frýdecký a pokračuje: „V řešení naší situace byli velmi nápomocni i představitelé Autoklubu České republiky, kteří s Ministerstvem zdravotnictví komunikovali, stejně jako představitelé města a kraje, kteří věc probírali na regionální úrovni. Díky jejich aktivitám jsme se rozhodli pořádání závodu v žádném případě nevzdat a soutěž odjet.“
Rally klub Šternberk v AČR připravil pro závod tři rychlostní zkoušky s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km. „Určitě nás potěšil zájem posádek. Celkově jsme cítili velkou podporu soutěžácké komunity. To nás ubezpečovalo, že jdeme správnou cestou. Proto pracujeme na úpravách servisního prostoru, aby splňoval všechny požadavky. Týmy a posádky o nastavených pravidlech seznámíme v informaci ředitele. Na druhou stranu s tím souvisí jedna nepříjemná zpráva pro fanoušky rallysportu, soutěž se oficiálně pojede bez diváků. Zakázán bude vstup do servisní zóny, nebudou však doporučena ani divácká místa, nezveřejníme dopředu ani tratě soutěže. Ale jen díky tomu budeme moci závod uskutečnit, a tak naplnit stávající vládní restrikce. Snad už se nenajde nic, co by naše letošní úsilí zhatilo,“ doplňuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz najdete schválená Zvláštní ustanovení a odkaz na přihlášku, která bude uzavřena o půlnoci 1. října 2020. Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
I. Futures Contproduct Rally Morava 2020, tiskový servisTomáš Plachý
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?