Futures Contproduct Rally Morava 2020 se 10. října 2020 uskuteční! Pořadatelský tým Rally klub Šternberk v AČR se i přes složitou aktuální situaci rozhodl „bojovat“ a připravovanou akci dotáhnout do konce!
Futures Contproduct Rally Morava je v kalendáři zapsána jako čtvrtý podnik Liqui Moly Rallyprint Série a Poháru 2+. Po roční pauze navazuje na dlouholetou tradici rallysportu ve Šternberku. A po roční pauze se automobilová soutěž skutečně, i přes pandemii koronaviru, do podhůří Jeseníků vrátí. Jisté je ovšem také to, že účastníci budou muset splnit řadu s tím souvisejících podmínek. Ale každý se zainteresovaných to za dané situace jistě pochopí a bude pořadatelům nápomocen.
„Stále jsme s konečným rozhodnutím vyčkávali. Všechny finální přípravy jsme se snažili koncentrovat do poslední možné chvíle. Neustále jsme všichni z organizačního týmu hledali cesty, jak soutěž odjet a zároveň naplnit opatření, která byla vyhlášena vládou. A to se nám podařilo,“ přiznává manažer Futures Contproduct Rally Morava Miroslav Frýdecký a pokračuje: „V řešení naší situace byli velmi nápomocni i představitelé Autoklubu České republiky, kteří s Ministerstvem zdravotnictví komunikovali, stejně jako představitelé města a kraje, kteří věc probírali na regionální úrovni. Díky jejich aktivitám jsme se rozhodli pořádání závodu v žádném případě nevzdat a soutěž odjet.“
Rally klub Šternberk v AČR připravil pro závod tři rychlostní zkoušky s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km. „Určitě nás potěšil zájem posádek. Celkově jsme cítili velkou podporu soutěžácké komunity. To nás ubezpečovalo, že jdeme správnou cestou. Proto pracujeme na úpravách servisního prostoru, aby splňoval všechny požadavky. Týmy a posádky o nastavených pravidlech seznámíme v informaci ředitele. Na druhou stranu s tím souvisí jedna nepříjemná zpráva pro fanoušky rallysportu, soutěž se oficiálně pojede bez diváků. Zakázán bude vstup do servisní zóny, nebudou však doporučena ani divácká místa, nezveřejníme dopředu ani tratě soutěže. Ale jen díky tomu budeme moci závod uskutečnit, a tak naplnit stávající vládní restrikce. Snad už se nenajde nic, co by naše letošní úsilí zhatilo,“ doplňuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz najdete schválená Zvláštní ustanovení a odkaz na přihlášku, která bude uzavřena o půlnoci 1. října 2020. Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
I. Futures Contproduct Rally Morava 2020, tiskový servisTomáš Plachý
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.