Vančík Motorsport s vozem R2 na bodech v absolutní klasifikaci
Po vyškovském sprintu prošel Peugeot teamu Vančík Motorsport rozšířenou repasí, aby byl v plné kondici připraven na blok dvou rally Mistrovství republiky a dvou podniků RSS, který by měl uzavřít letošní podivnou sezonu. Tento blok otevírala Invelt Rally Pačejov, jejíž organizátoři mají výbornou pověst a vynikají schopností postavit zajímavou trať. Letos tuto pověst potvrdili a připravili 14 rychlostních zkoušek, které byly mimořádnou oslavou rallysportu. Šéf teamu a bývalý jezdec Jaroslav Vančík trochu zalitoval, že již nesedává za volantem. „Vzhledem k proměnlivému počasí a trochu i ze zvědavosti jsem si zahrál na špiona a před oběma dny jsem ráno projel rychlostní zkoušky. Bylo mi dost líto, že to není za volantem ostrého auta, protože byly nádherné. Velké poděkování patří všem, kteří se na přípravě i hladkém průběhu této krásné rally podíleli. My jsme v Pačejově nejen závodili, ale pokračovali také ve vývojové spolupráci s naším partnerem MOL Česká republika. Tentokrát jsme jeli sériový benzín MOL EVO 100+, který je běžně dostupný na čerpacích stanicích, se kterým už máme zkušenosti a věděli jsme, že bude fungovat. Poprvé jsme ale v podmínkách skutečné rally použili oleje pro vysokovýkonné motory vyvíjené v divizi maziv MOL. Jsem rád, že se i v ostrém provozu potvrdily výsledky z brzdy, která přece jen nedokáže nahradit skutečnou zátěž v závodech a ostrý test dopadl výborně. Celá výprava na Pačejov tak byla úspěšná nejen ve sportovním, ale i v technickém směru.“
Vítězství ve třídě 6, vítězství v Peugeot Cupu, vítězství v juniorech, druhé místo ve „dvoukolkách“ a 14. místo v absolutní klasifikaci je úspěchem, který potěšil všechny v teamu, nejvíce asi spolujezdce Ondřeje Krajču. „Letos to byl můj šestý start v Pačejově, v předchozích pěti jsem čtyřikrát neviděl cíl. Měl jsem tedy k téhle rally pochopitelně všelijaký vztah, ale už při najíždění jsem cítil, že to bude dobré. Auto bylo připravené špičkově, tratě byly krásné, nálada v teamu výborná a v autě si s Dominikem rozumíme perfektně. O to víc jsem chtěl přerušit smolnou sérii, což se nám nakonec podařilo měrou vrchovatou.“ Posádka předvedla zejména v pondělí na mokré trati mimořádný výkon, když vyhrála v klasifikaci „dvoukolek“ všech šest rychlostních zkoušek a nahlédla i do první desítky absolutní klasifikace. Pilot Dominik Stříteský vidí několik důvodů, které k tomu vedly. „Byla to nádherná rally a rychlostka Čečelovice, kde jsme měli desátý čas celkově, je prostě skvostná. Člověka přímo láká, aby se dostal až na samotnou hranici sebe i auta. Myslím také, že jsem si už zvykl na Peugeota, s Ondrou nám to funguje a podařila se volba gum, nad kterou jsme si v pondělí ráno lámali hlavu pěknou dobu. Určitě mi pomohly zkušenosti z motokár, kde je jízda na mokru ještě mnohem náročnější než v autě. Všechny tyhle faktory se v Pačejově poskládaly dohromady. Navíc jsme neměli prakticky žádnou krizovku, která by nás přece jen asi trochu zbrzdila.“
Team může být spokojen, Dominik s Ondrou se posunuli na druhé místo v klasifikaci dvoukolek, vzdálili se soupeřům v klasifikaci třídy 6 i Peugeot Cupu. Na programu teamu jsou nyní dva moravské sprinty a poté Rally Šumava Klatovy, která by měla uzavřít českou sezónu. Team ovšem ještě intenzivně pracuje na možnosti poměřit se s konkurencí v zemi, kde se lvíče 208 narodilo. Kromě toho bude také plnit propagační povinnosti pro své hlavní partnery MOL Česká republika a Frigera. A v jejich rámci možná dojde i na vyzkoušení auta jiné kategorie…
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/Van%C4%8D%C3%ADk-Motorsport-108153894297001
https://www.facebook.com/molcesko/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
Zdroj: PR
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?