Vančík Motorsport s vozem R2 na bodech v absolutní klasifikaci
Po vyškovském sprintu prošel Peugeot teamu Vančík Motorsport rozšířenou repasí, aby byl v plné kondici připraven na blok dvou rally Mistrovství republiky a dvou podniků RSS, který by měl uzavřít letošní podivnou sezonu. Tento blok otevírala Invelt Rally Pačejov, jejíž organizátoři mají výbornou pověst a vynikají schopností postavit zajímavou trať. Letos tuto pověst potvrdili a připravili 14 rychlostních zkoušek, které byly mimořádnou oslavou rallysportu. Šéf teamu a bývalý jezdec Jaroslav Vančík trochu zalitoval, že již nesedává za volantem. „Vzhledem k proměnlivému počasí a trochu i ze zvědavosti jsem si zahrál na špiona a před oběma dny jsem ráno projel rychlostní zkoušky. Bylo mi dost líto, že to není za volantem ostrého auta, protože byly nádherné. Velké poděkování patří všem, kteří se na přípravě i hladkém průběhu této krásné rally podíleli. My jsme v Pačejově nejen závodili, ale pokračovali také ve vývojové spolupráci s naším partnerem MOL Česká republika. Tentokrát jsme jeli sériový benzín MOL EVO 100+, který je běžně dostupný na čerpacích stanicích, se kterým už máme zkušenosti a věděli jsme, že bude fungovat. Poprvé jsme ale v podmínkách skutečné rally použili oleje pro vysokovýkonné motory vyvíjené v divizi maziv MOL. Jsem rád, že se i v ostrém provozu potvrdily výsledky z brzdy, která přece jen nedokáže nahradit skutečnou zátěž v závodech a ostrý test dopadl výborně. Celá výprava na Pačejov tak byla úspěšná nejen ve sportovním, ale i v technickém směru.“
Vítězství ve třídě 6, vítězství v Peugeot Cupu, vítězství v juniorech, druhé místo ve „dvoukolkách“ a 14. místo v absolutní klasifikaci je úspěchem, který potěšil všechny v teamu, nejvíce asi spolujezdce Ondřeje Krajču. „Letos to byl můj šestý start v Pačejově, v předchozích pěti jsem čtyřikrát neviděl cíl. Měl jsem tedy k téhle rally pochopitelně všelijaký vztah, ale už při najíždění jsem cítil, že to bude dobré. Auto bylo připravené špičkově, tratě byly krásné, nálada v teamu výborná a v autě si s Dominikem rozumíme perfektně. O to víc jsem chtěl přerušit smolnou sérii, což se nám nakonec podařilo měrou vrchovatou.“ Posádka předvedla zejména v pondělí na mokré trati mimořádný výkon, když vyhrála v klasifikaci „dvoukolek“ všech šest rychlostních zkoušek a nahlédla i do první desítky absolutní klasifikace. Pilot Dominik Stříteský vidí několik důvodů, které k tomu vedly. „Byla to nádherná rally a rychlostka Čečelovice, kde jsme měli desátý čas celkově, je prostě skvostná. Člověka přímo láká, aby se dostal až na samotnou hranici sebe i auta. Myslím také, že jsem si už zvykl na Peugeota, s Ondrou nám to funguje a podařila se volba gum, nad kterou jsme si v pondělí ráno lámali hlavu pěknou dobu. Určitě mi pomohly zkušenosti z motokár, kde je jízda na mokru ještě mnohem náročnější než v autě. Všechny tyhle faktory se v Pačejově poskládaly dohromady. Navíc jsme neměli prakticky žádnou krizovku, která by nás přece jen asi trochu zbrzdila.“
Team může být spokojen, Dominik s Ondrou se posunuli na druhé místo v klasifikaci dvoukolek, vzdálili se soupeřům v klasifikaci třídy 6 i Peugeot Cupu. Na programu teamu jsou nyní dva moravské sprinty a poté Rally Šumava Klatovy, která by měla uzavřít českou sezónu. Team ovšem ještě intenzivně pracuje na možnosti poměřit se s konkurencí v zemi, kde se lvíče 208 narodilo. Kromě toho bude také plnit propagační povinnosti pro své hlavní partnery MOL Česká republika a Frigera. A v jejich rámci možná dojde i na vyzkoušení auta jiné kategorie…
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/Van%C4%8D%C3%ADk-Motorsport-108153894297001
https://www.facebook.com/molcesko/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
Zdroj: PR
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.