Vančík Motorsport s vozem R2 na bodech v absolutní klasifikaci
Po vyškovském sprintu prošel Peugeot teamu Vančík Motorsport rozšířenou repasí, aby byl v plné kondici připraven na blok dvou rally Mistrovství republiky a dvou podniků RSS, který by měl uzavřít letošní podivnou sezonu. Tento blok otevírala Invelt Rally Pačejov, jejíž organizátoři mají výbornou pověst a vynikají schopností postavit zajímavou trať. Letos tuto pověst potvrdili a připravili 14 rychlostních zkoušek, které byly mimořádnou oslavou rallysportu. Šéf teamu a bývalý jezdec Jaroslav Vančík trochu zalitoval, že již nesedává za volantem. „Vzhledem k proměnlivému počasí a trochu i ze zvědavosti jsem si zahrál na špiona a před oběma dny jsem ráno projel rychlostní zkoušky. Bylo mi dost líto, že to není za volantem ostrého auta, protože byly nádherné. Velké poděkování patří všem, kteří se na přípravě i hladkém průběhu této krásné rally podíleli. My jsme v Pačejově nejen závodili, ale pokračovali také ve vývojové spolupráci s naším partnerem MOL Česká republika. Tentokrát jsme jeli sériový benzín MOL EVO 100+, který je běžně dostupný na čerpacích stanicích, se kterým už máme zkušenosti a věděli jsme, že bude fungovat. Poprvé jsme ale v podmínkách skutečné rally použili oleje pro vysokovýkonné motory vyvíjené v divizi maziv MOL. Jsem rád, že se i v ostrém provozu potvrdily výsledky z brzdy, která přece jen nedokáže nahradit skutečnou zátěž v závodech a ostrý test dopadl výborně. Celá výprava na Pačejov tak byla úspěšná nejen ve sportovním, ale i v technickém směru.“
Vítězství ve třídě 6, vítězství v Peugeot Cupu, vítězství v juniorech, druhé místo ve „dvoukolkách“ a 14. místo v absolutní klasifikaci je úspěchem, který potěšil všechny v teamu, nejvíce asi spolujezdce Ondřeje Krajču. „Letos to byl můj šestý start v Pačejově, v předchozích pěti jsem čtyřikrát neviděl cíl. Měl jsem tedy k téhle rally pochopitelně všelijaký vztah, ale už při najíždění jsem cítil, že to bude dobré. Auto bylo připravené špičkově, tratě byly krásné, nálada v teamu výborná a v autě si s Dominikem rozumíme perfektně. O to víc jsem chtěl přerušit smolnou sérii, což se nám nakonec podařilo měrou vrchovatou.“ Posádka předvedla zejména v pondělí na mokré trati mimořádný výkon, když vyhrála v klasifikaci „dvoukolek“ všech šest rychlostních zkoušek a nahlédla i do první desítky absolutní klasifikace. Pilot Dominik Stříteský vidí několik důvodů, které k tomu vedly. „Byla to nádherná rally a rychlostka Čečelovice, kde jsme měli desátý čas celkově, je prostě skvostná. Člověka přímo láká, aby se dostal až na samotnou hranici sebe i auta. Myslím také, že jsem si už zvykl na Peugeota, s Ondrou nám to funguje a podařila se volba gum, nad kterou jsme si v pondělí ráno lámali hlavu pěknou dobu. Určitě mi pomohly zkušenosti z motokár, kde je jízda na mokru ještě mnohem náročnější než v autě. Všechny tyhle faktory se v Pačejově poskládaly dohromady. Navíc jsme neměli prakticky žádnou krizovku, která by nás přece jen asi trochu zbrzdila.“
Team může být spokojen, Dominik s Ondrou se posunuli na druhé místo v klasifikaci dvoukolek, vzdálili se soupeřům v klasifikaci třídy 6 i Peugeot Cupu. Na programu teamu jsou nyní dva moravské sprinty a poté Rally Šumava Klatovy, která by měla uzavřít českou sezónu. Team ovšem ještě intenzivně pracuje na možnosti poměřit se s konkurencí v zemi, kde se lvíče 208 narodilo. Kromě toho bude také plnit propagační povinnosti pro své hlavní partnery MOL Česká republika a Frigera. A v jejich rámci možná dojde i na vyzkoušení auta jiné kategorie…
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/Van%C4%8D%C3%ADk-Motorsport-108153894297001
https://www.facebook.com/molcesko/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
Zdroj: PR
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.