Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s Fordem Focus WRC obsadila na Rallye Pačejov druhou příčku.
Rallye Pačejov byla v tomto roce poprvé zařazena do „Velkého“ šampionátu mistrovství České republiky v rallye a díky tomu se na start postavila kompletní domácí špička. V roli lídra klasifikace MČR do soutěže odstartovala posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. s Petrem Uhlem. Jejich Ford Focus WRC se od první rychlostní zkoušky držel na druhé příčce. „V uplynulých dvou soutěžích jsme sváděli hodně tvrdé souboje s Honzou Kopeckým a jeli jsme na úplném maximu. Rozdíly mezi námi byly v desetinách a k jezdecké chybě jsme neměli daleko. Na Pačejově jsem čekal, že Honza bude udávat tempo a my vyčkávat zda budeme stačit. Od úvodní rychlostní zkoušky jsme se ale potýkali se sníženým tlakem turba a náš Ford neměl správný výkon. Za dané situace jsme se mohli soustředit jen na udržení druhé pozice, neztratit důležité body do šampionátu a snažit se závadu odstranit,“ vysvětloval Václav Pech jun. Nezvyklý termín pro pačejovskou rallye, přinesl také dost nevyzpytatelné počasí, kdy během seznamovacích jízd a shakedownu hustě pršelo, potom se v první etapě závodilo na osychající trati a druhý den opět za deště. „Musím poděkovat pořadatelům Rallye Pačejov, že připravili pěknou a technicky náročnou trať a premiéra v MČR se opravdu povedla. Rychlostní zkoušky byly hlavně ve druhé etapě navíc pokryté množstvím bláta a vytahaných nečistot, ale naši špioni odvedli skvělou práci a já se na jejich poznámky mohl spolehnout,“ komentoval obtížnost tratě Rallye Pačejov Václav Pech jun., který Ford Focus WRC dovedl společně s Petrem Uhlem do cíle soutěže na druhé příčce.
Následující a současně závěrečnou soutěží MČR bude listopadová Rallye Šumava, kde se rozhodne mezi EuroOil teamem a Škoda Motorsport o mistrech České republiky v rallye. Zajímavostí je i to, že Václav Pech jun. a Jan Kopecký jsou historicky nejúspěšnější co do počtu „Šumavských vítězství“, kdy jich oba mají na svém kontě pět.
www.VaclavPech.cz
www.vaclavpech-fanclub.cz
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?