Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s Fordem Focus WRC obsadila na Rallye Pačejov druhou příčku.
Rallye Pačejov byla v tomto roce poprvé zařazena do „Velkého“ šampionátu mistrovství České republiky v rallye a díky tomu se na start postavila kompletní domácí špička. V roli lídra klasifikace MČR do soutěže odstartovala posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. s Petrem Uhlem. Jejich Ford Focus WRC se od první rychlostní zkoušky držel na druhé příčce. „V uplynulých dvou soutěžích jsme sváděli hodně tvrdé souboje s Honzou Kopeckým a jeli jsme na úplném maximu. Rozdíly mezi námi byly v desetinách a k jezdecké chybě jsme neměli daleko. Na Pačejově jsem čekal, že Honza bude udávat tempo a my vyčkávat zda budeme stačit. Od úvodní rychlostní zkoušky jsme se ale potýkali se sníženým tlakem turba a náš Ford neměl správný výkon. Za dané situace jsme se mohli soustředit jen na udržení druhé pozice, neztratit důležité body do šampionátu a snažit se závadu odstranit,“ vysvětloval Václav Pech jun. Nezvyklý termín pro pačejovskou rallye, přinesl také dost nevyzpytatelné počasí, kdy během seznamovacích jízd a shakedownu hustě pršelo, potom se v první etapě závodilo na osychající trati a druhý den opět za deště. „Musím poděkovat pořadatelům Rallye Pačejov, že připravili pěknou a technicky náročnou trať a premiéra v MČR se opravdu povedla. Rychlostní zkoušky byly hlavně ve druhé etapě navíc pokryté množstvím bláta a vytahaných nečistot, ale naši špioni odvedli skvělou práci a já se na jejich poznámky mohl spolehnout,“ komentoval obtížnost tratě Rallye Pačejov Václav Pech jun., který Ford Focus WRC dovedl společně s Petrem Uhlem do cíle soutěže na druhé příčce.
Následující a současně závěrečnou soutěží MČR bude listopadová Rallye Šumava, kde se rozhodne mezi EuroOil teamem a Škoda Motorsport o mistrech České republiky v rallye. Zajímavostí je i to, že Václav Pech jun. a Jan Kopecký jsou historicky nejúspěšnější co do počtu „Šumavských vítězství“, kdy jich oba mají na svém kontě pět.
www.VaclavPech.cz
www.vaclavpech-fanclub.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?