Posádka Racing21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou obsadila s vozem Volkswagen Polo GTI R5 sedmé místo absolutně v cíli INVELT Rally Pačejov, třetí soutěži letošního českého šampionátu. Okolí Horažďovic se stalo o uplynulém prodlouženém víkendu dějištěm dalšího podniku Mistrovství ČR v automobilových soutěžích. Pořádání Rally Pačejov provázelo letos několik změn. Kromě odlišného termínu konání, který se vlivem opatření proti koronaviru přesunul na začátek podzimu, došlo také ke změně jejího dlouholetého statutu jednodenní soutěže. Ve svém letošním 41. ročníku se Rally Pačejov premiérově konala ve dvoudenním programu, a to na 14 rychlostních zkouškách o celkové délce 143 km.
Vojtěch Štajf se po nedokončené soutěži v Příbrami rozhodl ke změně svého programu a návratu do zbytku dvoudenních soutěží českého šampionátu. Jeho dvouměsíční absence za volantem soutěžního vozu, způsobená časově delší opravou speciálu Polo GTI R5, se projevila zejména v nedělním úvodu Rally Pačejov, kdy sváděl souboje na hranici první desítky nejrychlejších jezdců. Kontakt s tradičními soupeři bohužel Vojta s Františkem ztratili již na startu první rychlostní zkoušky, kde kvůli ulitému startu dostali desetisekundovou penalizaci. Až v závěru dne se posádce Štajf – Rajnoha začalo více dařit a výsledkem bylo celkově deváté místo v první etapě.
V pondělí čekalo na jezdce dalších šest rychlostních zkoušek, které byly náročné nejen rozdílným povrchem, ale především očekávaným vytrvalým deštěm. Poměrně výrazné časové rozestupy mezi posádkami vedly Vojtěcha Štajfa k defenzivnější strategii, tedy dokončit soutěž s co nejmenším rizikem a na bodech. To se nakonec vyplatilo, přesto musel v závěru soutěže ještě kontrolovat svou sedmou pozici. Německý jezdec Albert von Thurn und Taxis se pokoušel ještě svou osmou pozici vylepšit, a tak konečný rozdíl pouhých devět desetin sekundy ve prospěch české posádky byl zároveň jedním z nejtěsnějších odstupů ve výsledkové listině soutěže.
„Za sedmé místo v cíli jsem nakonec rád, ale každé rozjetí po delší pauze a navíc havárii není jednoduché. K tomu se přidalo proměnlivé počasí a fakt, že na rozdíl od některých soupeřů jsme na pačejovských tratích jeli úplně poprvé. Do správného tempa jsme se začali dostávat v neděli odpoledne a to jsme si už užívali. Za dané situace, ale i vzhledem k nepřízni počasí v druhé etapě nemělo smysl se už riskantně pouštět do stíhání posádek před námi. Za body z Pačejova jsme rádi a věříme, že se příště opět vrátíme do bojů o první pětku,“ zhodnotil svůj výkon Vojtěch Štajf a dodal: „Na druhé straně však mám jako manažer týmu Racing21 velkou radost z pódiového umístění Honzy Černého a Petra Černohorského. Chtěl bych jim tímto pogratulovat k pěknému výsledku. Těší mě samozřejmě, že kvalita našich vozů Polo GTI R5 i péče našeho týmu jim k tomuto výsledku rozhodně dopomohla.“
Racing21 Klokočka Volkswagen tým nyní plánuje účast na Rally Šumava Klatovy začátkem listopadu.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?