Posádka Racing21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou obsadila s vozem Volkswagen Polo GTI R5 sedmé místo absolutně v cíli INVELT Rally Pačejov, třetí soutěži letošního českého šampionátu. Okolí Horažďovic se stalo o uplynulém prodlouženém víkendu dějištěm dalšího podniku Mistrovství ČR v automobilových soutěžích. Pořádání Rally Pačejov provázelo letos několik změn. Kromě odlišného termínu konání, který se vlivem opatření proti koronaviru přesunul na začátek podzimu, došlo také ke změně jejího dlouholetého statutu jednodenní soutěže. Ve svém letošním 41. ročníku se Rally Pačejov premiérově konala ve dvoudenním programu, a to na 14 rychlostních zkouškách o celkové délce 143 km.
Vojtěch Štajf se po nedokončené soutěži v Příbrami rozhodl ke změně svého programu a návratu do zbytku dvoudenních soutěží českého šampionátu. Jeho dvouměsíční absence za volantem soutěžního vozu, způsobená časově delší opravou speciálu Polo GTI R5, se projevila zejména v nedělním úvodu Rally Pačejov, kdy sváděl souboje na hranici první desítky nejrychlejších jezdců. Kontakt s tradičními soupeři bohužel Vojta s Františkem ztratili již na startu první rychlostní zkoušky, kde kvůli ulitému startu dostali desetisekundovou penalizaci. Až v závěru dne se posádce Štajf – Rajnoha začalo více dařit a výsledkem bylo celkově deváté místo v první etapě.
V pondělí čekalo na jezdce dalších šest rychlostních zkoušek, které byly náročné nejen rozdílným povrchem, ale především očekávaným vytrvalým deštěm. Poměrně výrazné časové rozestupy mezi posádkami vedly Vojtěcha Štajfa k defenzivnější strategii, tedy dokončit soutěž s co nejmenším rizikem a na bodech. To se nakonec vyplatilo, přesto musel v závěru soutěže ještě kontrolovat svou sedmou pozici. Německý jezdec Albert von Thurn und Taxis se pokoušel ještě svou osmou pozici vylepšit, a tak konečný rozdíl pouhých devět desetin sekundy ve prospěch české posádky byl zároveň jedním z nejtěsnějších odstupů ve výsledkové listině soutěže.
„Za sedmé místo v cíli jsem nakonec rád, ale každé rozjetí po delší pauze a navíc havárii není jednoduché. K tomu se přidalo proměnlivé počasí a fakt, že na rozdíl od některých soupeřů jsme na pačejovských tratích jeli úplně poprvé. Do správného tempa jsme se začali dostávat v neděli odpoledne a to jsme si už užívali. Za dané situace, ale i vzhledem k nepřízni počasí v druhé etapě nemělo smysl se už riskantně pouštět do stíhání posádek před námi. Za body z Pačejova jsme rádi a věříme, že se příště opět vrátíme do bojů o první pětku,“ zhodnotil svůj výkon Vojtěch Štajf a dodal: „Na druhé straně však mám jako manažer týmu Racing21 velkou radost z pódiového umístění Honzy Černého a Petra Černohorského. Chtěl bych jim tímto pogratulovat k pěknému výsledku. Těší mě samozřejmě, že kvalita našich vozů Polo GTI R5 i péče našeho týmu jim k tomuto výsledku rozhodně dopomohla.“
Racing21 Klokočka Volkswagen tým nyní plánuje účast na Rally Šumava Klatovy začátkem listopadu.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.