Posádka Racing21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou obsadila s vozem Volkswagen Polo GTI R5 sedmé místo absolutně v cíli INVELT Rally Pačejov, třetí soutěži letošního českého šampionátu. Okolí Horažďovic se stalo o uplynulém prodlouženém víkendu dějištěm dalšího podniku Mistrovství ČR v automobilových soutěžích. Pořádání Rally Pačejov provázelo letos několik změn. Kromě odlišného termínu konání, který se vlivem opatření proti koronaviru přesunul na začátek podzimu, došlo také ke změně jejího dlouholetého statutu jednodenní soutěže. Ve svém letošním 41. ročníku se Rally Pačejov premiérově konala ve dvoudenním programu, a to na 14 rychlostních zkouškách o celkové délce 143 km.
Vojtěch Štajf se po nedokončené soutěži v Příbrami rozhodl ke změně svého programu a návratu do zbytku dvoudenních soutěží českého šampionátu. Jeho dvouměsíční absence za volantem soutěžního vozu, způsobená časově delší opravou speciálu Polo GTI R5, se projevila zejména v nedělním úvodu Rally Pačejov, kdy sváděl souboje na hranici první desítky nejrychlejších jezdců. Kontakt s tradičními soupeři bohužel Vojta s Františkem ztratili již na startu první rychlostní zkoušky, kde kvůli ulitému startu dostali desetisekundovou penalizaci. Až v závěru dne se posádce Štajf – Rajnoha začalo více dařit a výsledkem bylo celkově deváté místo v první etapě.
V pondělí čekalo na jezdce dalších šest rychlostních zkoušek, které byly náročné nejen rozdílným povrchem, ale především očekávaným vytrvalým deštěm. Poměrně výrazné časové rozestupy mezi posádkami vedly Vojtěcha Štajfa k defenzivnější strategii, tedy dokončit soutěž s co nejmenším rizikem a na bodech. To se nakonec vyplatilo, přesto musel v závěru soutěže ještě kontrolovat svou sedmou pozici. Německý jezdec Albert von Thurn und Taxis se pokoušel ještě svou osmou pozici vylepšit, a tak konečný rozdíl pouhých devět desetin sekundy ve prospěch české posádky byl zároveň jedním z nejtěsnějších odstupů ve výsledkové listině soutěže.
„Za sedmé místo v cíli jsem nakonec rád, ale každé rozjetí po delší pauze a navíc havárii není jednoduché. K tomu se přidalo proměnlivé počasí a fakt, že na rozdíl od některých soupeřů jsme na pačejovských tratích jeli úplně poprvé. Do správného tempa jsme se začali dostávat v neděli odpoledne a to jsme si už užívali. Za dané situace, ale i vzhledem k nepřízni počasí v druhé etapě nemělo smysl se už riskantně pouštět do stíhání posádek před námi. Za body z Pačejova jsme rádi a věříme, že se příště opět vrátíme do bojů o první pětku,“ zhodnotil svůj výkon Vojtěch Štajf a dodal: „Na druhé straně však mám jako manažer týmu Racing21 velkou radost z pódiového umístění Honzy Černého a Petra Černohorského. Chtěl bych jim tímto pogratulovat k pěknému výsledku. Těší mě samozřejmě, že kvalita našich vozů Polo GTI R5 i péče našeho týmu jim k tomuto výsledku rozhodně dopomohla.“
Racing21 Klokočka Volkswagen tým nyní plánuje účast na Rally Šumava Klatovy začátkem listopadu.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.