Posádka Racing21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou obsadila s vozem Volkswagen Polo GTI R5 sedmé místo absolutně v cíli INVELT Rally Pačejov, třetí soutěži letošního českého šampionátu. Okolí Horažďovic se stalo o uplynulém prodlouženém víkendu dějištěm dalšího podniku Mistrovství ČR v automobilových soutěžích. Pořádání Rally Pačejov provázelo letos několik změn. Kromě odlišného termínu konání, který se vlivem opatření proti koronaviru přesunul na začátek podzimu, došlo také ke změně jejího dlouholetého statutu jednodenní soutěže. Ve svém letošním 41. ročníku se Rally Pačejov premiérově konala ve dvoudenním programu, a to na 14 rychlostních zkouškách o celkové délce 143 km.
Vojtěch Štajf se po nedokončené soutěži v Příbrami rozhodl ke změně svého programu a návratu do zbytku dvoudenních soutěží českého šampionátu. Jeho dvouměsíční absence za volantem soutěžního vozu, způsobená časově delší opravou speciálu Polo GTI R5, se projevila zejména v nedělním úvodu Rally Pačejov, kdy sváděl souboje na hranici první desítky nejrychlejších jezdců. Kontakt s tradičními soupeři bohužel Vojta s Františkem ztratili již na startu první rychlostní zkoušky, kde kvůli ulitému startu dostali desetisekundovou penalizaci. Až v závěru dne se posádce Štajf – Rajnoha začalo více dařit a výsledkem bylo celkově deváté místo v první etapě.
V pondělí čekalo na jezdce dalších šest rychlostních zkoušek, které byly náročné nejen rozdílným povrchem, ale především očekávaným vytrvalým deštěm. Poměrně výrazné časové rozestupy mezi posádkami vedly Vojtěcha Štajfa k defenzivnější strategii, tedy dokončit soutěž s co nejmenším rizikem a na bodech. To se nakonec vyplatilo, přesto musel v závěru soutěže ještě kontrolovat svou sedmou pozici. Německý jezdec Albert von Thurn und Taxis se pokoušel ještě svou osmou pozici vylepšit, a tak konečný rozdíl pouhých devět desetin sekundy ve prospěch české posádky byl zároveň jedním z nejtěsnějších odstupů ve výsledkové listině soutěže.
„Za sedmé místo v cíli jsem nakonec rád, ale každé rozjetí po delší pauze a navíc havárii není jednoduché. K tomu se přidalo proměnlivé počasí a fakt, že na rozdíl od některých soupeřů jsme na pačejovských tratích jeli úplně poprvé. Do správného tempa jsme se začali dostávat v neděli odpoledne a to jsme si už užívali. Za dané situace, ale i vzhledem k nepřízni počasí v druhé etapě nemělo smysl se už riskantně pouštět do stíhání posádek před námi. Za body z Pačejova jsme rádi a věříme, že se příště opět vrátíme do bojů o první pětku,“ zhodnotil svůj výkon Vojtěch Štajf a dodal: „Na druhé straně však mám jako manažer týmu Racing21 velkou radost z pódiového umístění Honzy Černého a Petra Černohorského. Chtěl bych jim tímto pogratulovat k pěknému výsledku. Těší mě samozřejmě, že kvalita našich vozů Polo GTI R5 i péče našeho týmu jim k tomuto výsledku rozhodně dopomohla.“
Racing21 Klokočka Volkswagen tým nyní plánuje účast na Rally Šumava Klatovy začátkem listopadu.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.