Na tři v rychlém sledu odjeté rallysprinty naváže začátkem října nový podnik I. Futures Contproduct Rally Morava 2020. Soutěž s centrem ve Šternberku se uskuteční ve dnech 9. – 10. října 2020. Pořadatelem soutěže je nově vzniklý Rally klub Šternberk v AČR.
Se Šternberkem byla dlouhé roky úzce spjata Rally Jeseníky. Její poslední ročník se ovšem uskutečnil před dvěma roky a minulý pořadatelský tým, který je zároveň spojen s evropským „kopcem“, se dále nechtěl na přípravě závodu podílet.
„Ztrátu názvu Rally Jeseníky na jednu stranu vnímáme negativně. Přece jen se část našeho týmu podílela na Rally Jeseníky až do roku 2015, v podstatě jsme stáli za obnovením tohoto závodu, který byl v sedmdesátých a osmdesátých letech nesmírně populární. Byla to jedna z nejtěžších soutěží ve federálu, s nádhernými zkouškami v podhůří Jeseníků. Vždyť soutěž v roce 1968 s Františkem Rosickým spoluorganizoval otec aktivního člena našeho týmu Dušana Pospíšila. A právě Dušan byl u stavby sekce Valašské rally 2003, která celý proces soutěžáckého restartu zahájila. Na tuto tradici chceme s novým partnerem soutěže, společností Futures Contproduct, navazovat. Dále věřím, že nový název je pro jezdce, týmy a fanoušky signál, že je tady opravdu někdo jiný, kdo dostal od Svazu rally důvěru a chce vše důstojně zvládnout,“ komentuje aktuální situaci manažer Futures Contproduct Rally Morava Miroslav Frýdecký.
Šternberská soutěž bude čtvrtým podnikem Liqui Moly Rallyprint Série a Poháru 2+. Futures Contproduct Rally Morava nechybí ani v kalendáři populárního pohárového seriálu Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2020, ve kterém se pravidelně objevuje více než deset vozů.
Soutěž s ředitelství na šternberském gymnáziu a rampou na Horním náměstí nabídne šest rychlostních zkoušek na třech úsecích, s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km.
„Určitě se můžeme pyšnit třetím testem, který je přesně na hraně limitu pro rallysprintu, má patnáct kilometrů. Celkově věřím, že na účastníky čeká sportovně hodnotný podnik. I když přece jen s delšími přejezdy, než jsme původně plánovali. Ale o tom se zmíníme více při detailnějším představení trati,“ doplňuje Miroslav Frýdecky, jenž si ke spolupráci na hladkém průběhu závodu pozval dlouholetého navigátora a sportovního ředitele řady českých rally Rudolfa Kouřila. „Díky jeho osobě vím, že soutěž bude mít všechny náležitosti. Je pravidelně na závodech, jeho zkušenosti nám výrazně pomohou, bereme to jako velkou pomoc. Je také výhodou, že je pravidelně na závodech v kontaktu s dalšími jezdci a spolujezdci, určitě to bude pro naši soutěž dobrá propagace,“ uzavírá Miroslav Frýdecký.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz již najdete schválená Zvláštní ustanovení a odkaz na přihlášku. Uzávěrka je stanovena na 1. října 2020 o půlnoci. Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Zdroj: Miroslav Frýdecký
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?