Na tři v rychlém sledu odjeté rallysprinty naváže začátkem října nový podnik I. Futures Contproduct Rally Morava 2020. Soutěž s centrem ve Šternberku se uskuteční ve dnech 9. – 10. října 2020. Pořadatelem soutěže je nově vzniklý Rally klub Šternberk v AČR.
Se Šternberkem byla dlouhé roky úzce spjata Rally Jeseníky. Její poslední ročník se ovšem uskutečnil před dvěma roky a minulý pořadatelský tým, který je zároveň spojen s evropským „kopcem“, se dále nechtěl na přípravě závodu podílet.
„Ztrátu názvu Rally Jeseníky na jednu stranu vnímáme negativně. Přece jen se část našeho týmu podílela na Rally Jeseníky až do roku 2015, v podstatě jsme stáli za obnovením tohoto závodu, který byl v sedmdesátých a osmdesátých letech nesmírně populární. Byla to jedna z nejtěžších soutěží ve federálu, s nádhernými zkouškami v podhůří Jeseníků. Vždyť soutěž v roce 1968 s Františkem Rosickým spoluorganizoval otec aktivního člena našeho týmu Dušana Pospíšila. A právě Dušan byl u stavby sekce Valašské rally 2003, která celý proces soutěžáckého restartu zahájila. Na tuto tradici chceme s novým partnerem soutěže, společností Futures Contproduct, navazovat. Dále věřím, že nový název je pro jezdce, týmy a fanoušky signál, že je tady opravdu někdo jiný, kdo dostal od Svazu rally důvěru a chce vše důstojně zvládnout,“ komentuje aktuální situaci manažer Futures Contproduct Rally Morava Miroslav Frýdecký.
Šternberská soutěž bude čtvrtým podnikem Liqui Moly Rallyprint Série a Poháru 2+. Futures Contproduct Rally Morava nechybí ani v kalendáři populárního pohárového seriálu Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2020, ve kterém se pravidelně objevuje více než deset vozů.
Soutěž s ředitelství na šternberském gymnáziu a rampou na Horním náměstí nabídne šest rychlostních zkoušek na třech úsecích, s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km.
„Určitě se můžeme pyšnit třetím testem, který je přesně na hraně limitu pro rallysprintu, má patnáct kilometrů. Celkově věřím, že na účastníky čeká sportovně hodnotný podnik. I když přece jen s delšími přejezdy, než jsme původně plánovali. Ale o tom se zmíníme více při detailnějším představení trati,“ doplňuje Miroslav Frýdecky, jenž si ke spolupráci na hladkém průběhu závodu pozval dlouholetého navigátora a sportovního ředitele řady českých rally Rudolfa Kouřila. „Díky jeho osobě vím, že soutěž bude mít všechny náležitosti. Je pravidelně na závodech, jeho zkušenosti nám výrazně pomohou, bereme to jako velkou pomoc. Je také výhodou, že je pravidelně na závodech v kontaktu s dalšími jezdci a spolujezdci, určitě to bude pro naši soutěž dobrá propagace,“ uzavírá Miroslav Frýdecký.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz již najdete schválená Zvláštní ustanovení a odkaz na přihlášku. Uzávěrka je stanovena na 1. října 2020 o půlnoci. Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Zdroj: Miroslav Frýdecký
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?